[apache] vreemd mod_rewrite probleem

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hoi,

zit met een heel gek probleem. heb sterk ingekort de volgende rewrite in mijn .htaccess staan:

code:
1
2
3
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^agenda/?$ agenda.php?pagina_id=19

zou opzich niks mis mee moeten zijn, werkt prima op online server, maar op testbak thuis wil het maar niet. staat in oorspronkelijke bestand nog hele berg andere rewrites (ook incl een querystring aan het einde), die allemaal prima doen wat ze moeten doen, enkel de serie die voor de agenda garant moeten staan willen niet. de rewrite komt wel bij het juiste bestand aan, maar het lijkt alsof de querystring niet mee gestuurd wordt of onderweg verloren gaat; een print_r($_GET); exit; op de eerste lijn van mijn script geef nl een lege array terug.
nou is het vreemde dat zelfs als ik mijn script tot deze drie regels beperk de fout blijft bestaan. het veranderen van het op te vragen bestand doet hier niks aan, maar als ik 'agenda' voor ieder willekeurig ander woord vervang de rewrite het ineens wel doet. zie na alle testen en checks die ik inmiddels gedaan heb, niet zo 1-2-3 meer waar ik anders zou moeten zoeken, want het begint nu wel een heel specifiek (en ook vrij irritant) probleem te worden..
iemand een idee?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Verwijderd

BetuweKees schreef op 05 augustus 2004 @ 02:49:
hoi,

zit met een heel gek probleem. heb sterk ingekort de volgende rewrite in mijn .htaccess staan:

code:
1
2
3
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^agenda/?$ agenda.php?pagina_id=19
Vreemd, maar mijn rewrites zien er zo uit en werken prima.

code:
1
RewriteRule ^/link/([0123456789]+) /link.html?id=$1

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 08:34 ]