[Debian] Promise SX6000 - status opvragen

Pagina: 1
Acties:

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-02 08:41
Na heel wat zweten is het me eindelijk gelukt om de Promise SX6000 RAID-kaart aan de praat te krijgen onder Debian (kernel 2.4.26). Ik heb daarvoor gebruik gemaakt van de open source driver van Promise zelf (meer info hier).

Weet iemand soms hoe ik de status van de schijven op deze kaart kan opvragen? Ik heb al eens in /proc rondgeneusd maar vind niet direct iets..
Ook het rebuilden zonder in de BIOS van de kaart te gaan is me onduidelijk.

Weet iemand raad? Bedankt.

• Fuss!
Niemand? :-/

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

AFAIK (dit is hearsay vanuit #gentoo @freenode gisteren) kan je met die driver die in de 2.6.x kernels zit het device bestuderen vanuit /proc :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57
Met linux software raid kun je /proc/mdstat uitlezen, ik gok dat als Promise zoiets heeft, dat het dan een soortgelijk bestand zal zijn :)

AFAIK zijn de drivers van Promise overigens geen open source: er zit een closed source binary bij, waarin zo ongeveer alle logica zit.

Promise heeft zeker geen Linux versie van hun PAM (Promise Array Management)?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Fuss!
racoontje schreef op 06 augustus 2004 @ 23:41:
AFAIK (dit is hearsay vanuit #gentoo @freenode gisteren) kan je met die driver die in de 2.6.x kernels zit het device bestuderen vanuit /proc :)
Hmm, zou wel handig zijn, maar hoe die driver levert blijkbaar geen support voor de 2.6-kernel (zie hier), of heeft iemand hem ondertussen al aan de praat gekregen?
Paul Nieuwkamp schreef op 06 augustus 2004 @ 23:48:
Met linux software raid kun je /proc/mdstat uitlezen, ik gok dat als Promise zoiets heeft, dat het dan een soortgelijk bestand zal zijn :)
Dit geeft me spijtig genoeg niet de status van de drives.
AFAIK zijn de drivers van Promise overigens geen open source: er zit een closed source binary bij, waarin zo ongeveer alle logica zit.
Neen hoor, Promise levert weldegelijk 'n open source driver, maar verder dan de installatie gaat die niet.
Promise heeft zeker geen Linux versie van hun PAM (Promise Array Management)?
Neen.. :-/