Toon posts:

[XP] Windows installatie doet raar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht via de search, ik heb gegoogled, en heb al vanalles geprobeerd maar ik kom er nog steeds niet uit, dus vandaar maar dit topic:

Ik probeer hier winxpsp1 op een machine te zetten, eerst start ik de pc op van cd dan bekijkt hij de hardware en dan krijg ik de vraag op welke schijf ik t wil installeren. Tot zover gaat (waarschijnlijk) alles goed.

Maar dan komt het probleem, windows begint met kopieren van bestanden naar de hdd (gaat ook nog goed) en als hij daarmee klaar is start hij de computer opnieuw op, zonder iets te zeggen. Dan krijg ik ineens in dos de melding dat hij de ntoskrnl.exe niet kan vinden in de windows/system32 map,...

Nu heb ik hier op het schap ook een winxp (zonder sp1) liggen en daar maakt hij halverwege ook een rare bluescreen error.

Ik heb al van alles geprobeert, maar niets wil werken, ik begin zelfs te twijfelen aan mijn hardware:

Processor: 2,4 gig intel
Moederbord: Asus p4p800
Hdd: 40GB maxtor
Geheugen: 2x 512Mb ddr Kingston
Videokaart: aopen ti4200
Cpu koeler: zalman cnps7000b
Behuizing: Antec sonata
CD/DVD speler: aopen
CD brander: aopen

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Misschien is je geheugen niet meer helemaal ok.

Test het hiermee:
http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

volgens mij heeft dat te maken met een brakke boot.ini....ff kijken hoor.. :)

edit:

als je in DOS prompt eens fdisk /mbr gooit, helpt dat niet?

[ Voor 35% gewijzigd door kamstra op 05-08-2004 00:16 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
kamstra schreef op 05 augustus 2004 @ 00:13:
volgens mij heeft dat te maken met een brakke boot.ini....ff kijken hoor.. :)
Dat kan wel zijn, maar hoe kan het dan dat hij dat niet gewoon installeerd, ik heb er namelijk nooit problemen mee gehad. Andere installs deden het wel.

EDIT: heb t geprobeerd, maar nu ziet ie m'n hdd niet meer en kan ik m opnieuw gaan partitioneren en formateren,... ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 00:21 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Misschien is de CD gewoon brak. Aangezien er op stond dat je hem niet mocht kopieren moet je hem dus nu maar gaan downloaden, legaal en met SP1 ;)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 00:16:
[...]

Dat kan wel zijn, maar hoe kan het dan dat hij dat niet gewoon installeerd, ik heb er namelijk nooit problemen mee gehad. Andere installs deden het wel.
geen idee waarom t nu fout gaat, maar heb je je geheugen gescand en die boot.ini bekeken en die fdisk /mbr sessie gedaan? Als dat niet helpt kan je natuurlijk ook nog handmatig die *.exe in je root/system32 map gooien

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
kamstra schreef op 05 augustus 2004 @ 00:21:
[...]

geen idee waarom t nu fout gaat, maar heb je je geheugen gescand en die boot.ini bekeken en die fdisk /mbr sessie gedaan? Als dat niet helpt kan je natuurlijk ook nog handmatig die *.exe in je root/system32 map gooien
Handmatig kopieren heb ik gedaan, maar dan blijft het bestand "beschadigd",...

Fdisk /mbr helpt niet, ----- OEPS vergeten dat ie NTFS was |:( |:( |:( ----- maar t werkt nog steeds niet

Memscan ben ik nu aan het doen,...

en de XP is legaal, maar voor kleine zus heb ik,.... :X

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 00:29 ]

• SneakyJedi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:12

SneakyJedi

Wipe them out, all of them

Ik zou de reactie over het geheugen serieus nemen. Ikzelf en andere kennissen hebben nu al regelmatig meegemaakt dat een windows setup niet goed gaat bij brak geheugen. Meestal zie je de meldingen dat een bepaalde file niet gelezen kan worden.

Tegenwoordig kan je bij een hoop moederborden niet zomaar elk stukje geheugen erin prikken. De winkel verkoopt het doodleuk aan je met dat moederbord maar werken ho maar. Je zult dan duurder geheugen moeten kopen of net zo lang ander geheugen erin moeten stoppen totdat alles stabiel is. De winkels weten het maar verkopen die combinaties gewoon aan je.

Dus, het lijkt erg veel op geheugen problemen. Dat geeft de meest bizarre situaties.

May the force be with you

Pagina: 1