[Outlook 2003] Raar verbindings probleem

Pagina: 1
Acties:

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Hallo!

Misschien heeft iemand anders het ook al eens meegemaakt, of zie ik iets heel stoms over mijn hoofd :) Ik ben overgestopt op Outlook 2003 als mail-client (na Eudora) en de eerste keer deed Outlook het geweldig.. Nu alleen geeft Outlook de melding dat hij zowel de smtp als de pop3 server niet kan vinden.

Naast dat de beide gegevens (smtp en pop3) juist zijn ingevuld kan ik ze allebei via dezelfde computer gewoon via telnet bereiken.. Wat doet Outlook hier verkeerd?

Ik heb al bij de verbindingsinstellingen gekeken, maar die staan gewoon op netwerk, zoals het hoort... Misschien weten jullie iets?

thnx!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je een firewall er tussen zitten?

[edit]
Als je via Extra > E-mailaccounts > Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen > selecteer het betreffende e-mailaccount > Wijzigen... > Accountinstellingen testen. Wat gebeurt er dan? Welke resultaten krijg je dan?

[ Voor 76% gewijzigd door Harm op 05-08-2004 00:28 . Reden: BTW ]

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Dit had ik idd al geprobeerd, ik krijg dan letterlijk een time-out, geen response van de server en er zit geen firewall tussen :)

das ook precies waarom ik het zo wazig vind ;)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:02
Jij ook al :\
Ik zit nu ook al een week met problemen dat ik geen mails kan verzenden.
De smtp is verbonden alleen daarna een time-out.

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• Harm
  • Niet online
Wat is het pop3- en smtp-adres? Kun je wel telnetten naar die servers?

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
hahha :) goed om te horen dat ik niet de enige ben :) maaruh herinstall van off2003 werkt ook niet.. Waarschijnlijk wel als ik XP herinstalleer, maar dat vind ik niet zo coel..

• LED-Maniak
Harm schreef op 05 augustus 2004 @ 01:36:
Wat is het pop3- en smtp-adres? Kun je wel telnetten naar die servers?
mail.world-led.com voor pop
mail.world-led.com voor smtp

Eerst werkte dat perfect...

Hoe doe je dat met telnet?

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 05-08-2004 01:42 ]

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je een virusscanner geinstalleerd? Die kan soms ook roet in het eten gooien doordat die het verkeer van Outlook onderschept.

• LED-Maniak
Henk007 schreef op 05 augustus 2004 @ 01:43:
Heb je een virusscanner geinstalleerd? Die kan soms ook roet in het eten gooien doordat die het verkeer van Outlook onderschept.
Voordat norton erop zat had ik het al. Dacht dat het spybots of iets was dus ad-aware & norton gedraaid maar werkt niet...

• Harm
  • Niet online
LED-Maniak schreef op 05 augustus 2004 @ 01:42:
[...]

mail.world-led.com voor pop
mail.world-led.com voor smtp

Eerst werkte dat perfect...

Hoe doe je dat met telnet?
Je opent een commandprompt (cmd.exe) en je typt in telnet mail.world-led.com 110 (poort 110 is je pop3-poort, dus we gaan poppen). Vervolgens type je USER met daarachter je loginnaam en drukt op enter. Hierna type je PASS en daarachter je wachtwoord. Vervolgens kun je met LIST een lijst opvragen van de mails op de server en met RETR met daarachter een nummertje (dat je uit de LIST kunt halen), kun je mails opvragen. Meer informatie haal je maar uit de desbetreffende RFC :P .

[/stoomcursus POP3-protocol] :+

• clownmasson

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Ik heb er niets op staan (geen firewall / antivirus), niets.Jah diskkeeper, deamontools en zo :)
Pagina: 1