Probleem met opstarten

Pagina: 1
Acties:

• mkrgoede
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 11:55
hallo allen,

Ik zit met een redelijk groot probleem. Ik had nog een pc staan die werkt en heb dus de computer schoongemaakt. Toen ik de computer weer aan wou zetten kreeg ik een zwart scherm en deed ie niets meer. Als eerste dacht ik aan een kapotte videokaart. Dit bleek echter geen probleem. De computer deed op dat moment niets meer. Dus heb ik een nieuw moederbord aangeschaft met een nieuw ddr kaartje en een nieuwe videokaart.
Na het aansluiten van alle onderdelen wou de computer niet starten, dus ik was behoorlijk despirate. Toen heb ik de processor van de computer gestrokken en toen deed de computer het wel, hij startte namelijk wel op alleen gaf geen beeld. ( Volgens mij klopt dit als er geen processor in zit )
Nu denk ik dus dat de processor stuk is en heb nu een nieuwe besteld. Zijn er mensen die me kunnen helpen omdat ze dit al eens mee hebben gemaakt of zijn er mensen die hier gewoon het antwoord op weten laat het me dan weten. Thanks. De specs staan hier onder.

Oude PC :

Moederbord : MSI K7T Turbo 2
Geheugen : 1024 MB SD Ram
Processor : AMD Athlon XP 1800+ ( Palomino volgens mij )
Videokaart : Hercules 3d Prophet 4000 XT ( 64 MB Ram )

Nieuwe spullen :

Moederbord : Elitegroup K7VTA3 V5
Geheugen : 512 MB DDR Ram 333 Mhz
Processor : AMD Athlon XP 2000+
Videokaart : Asus Radeon 7000 64 MB DDR

Thanks voor jullie hulp

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 15:21
Deze al doorgenomen :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je hebt zo te zien dus twee cpu's, dus je kan kijken wat er gebeurd als je die verwisselt lijkt me zo ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je beschikt nota bene over de hardware waarmee je het een en ander kunt uitsluiten, maak daar eens gebruik van :) Zie dus ook het linkje van Marco K dat je zelf wel via het PMG Beleid had kunnen vinden.