Toon posts:

Belkin draadloze router – installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze week een nieuwe draadloze router met ingebouwde modem gekocht, maar ik heb wat problemen met het installeren van de router.

Het gaat om het ADSL-modem met ingebouwde 11g draadloze router – annex B van Belkin. Ik heb wel toegang tot het netwerk, maar ik heb alleen problemen met het op internet komen.

Tot nu toe heb ik alle instellingen die ik moest invullen gewoon hetzelfde gedaan als bij mijn oude router.Alleen de IP-adressen die ik kreeg aangewezen zijn anders.

mijn internetprovider is xs4all.

ip-configuratie:
ip-adress:192.168.2.4
Subnetmask:255.255.255.0
Default Gateway:192.168.2.1
DHCP Enabled: Yes
Autoconfiguration enabled:Yes
Default Gateway:192.168.2.1
DHCP Server:192.168.2.1
DNS Servers:192.168.2.1

Status van de router:

Version Info
Runtime Code Version V.B.1.04.03XX (Feb 21 2004 23:42:38)
Boot Code Version V1.3C
Hardware Version 01
Serial Num A419034638
ADSL Modem Code Version 13.9.38

LAN-Settings
IP-Adress:192.168.2.1
Subnetmask:255.255.255.0
DHCP Server: Enabled

Internet Settings
WAN MAC Address 00-30-BD-B2-17-4B
Cable/DSL DISCONNECTED

• Ondersteunde protocollen:
ISP: Static, Dynamic, PPPoE, PPPoA en meerdere protocollen via ATM
LAN: CSMA/CD, TCP/IP, UDP, AppleTalk® en DHCP (cliënt en server)

De lampjes op de router met syn en data branden ook niet... :?

Weten jullie misschien toevallig wat dit probleem kan zijn? ik heb al een tijd op het forum zitten kijken maar ik kan het antwoord echt niet vinden. Ik heb ook naar de helpdesk van xs4all gebeld, maar die zeiden van dat de instellingen bij hen wel goed waren, maar geen signaal van mij kregen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 23:10:
ik heb deze week een nieuwe draadloze router met ingebouwde modem gekocht, maar ik heb wat problemen met het installeren van de router.

Het gaat om het ADSL-modem met ingebouwde 11g draadloze router – annex B van Belkin. Ik heb wel toegang tot het netwerk, maar ik heb alleen problemen met het op internet komen.
Ik heb sinds gisteren de analoge versie, maar die is verder gelijk. Wat ik heb moeten doen om het werkend te krijgen is de firmware van de SMC 7804 er in te zetten. Dan heb je er meteen een mooie wizard bij die de juiste instellingen voorsteld, en vele andere opties.
De Belkin en de SMC zijn blijkbaar gelijk qua techniek.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!