[XP] Datum: Maand-Dag wordt telkens omgekeerd?

Pagina: 1
Acties:

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04
Toch wel een raar geval: een compleet andere pc vertoont exact dezelfde problemen, maar worden op dezelfde manier opgelost.

Op de één of andere manier leef ik vandaag op 8 april, gisteren op 7 augustus, daarvoor 8 februari, 8 januari, 31 juli enz. Blijkbaar wordt telkens het nummer van de maand en het nummer van de dag door elkaar gehaald door Windows XP Professional Nederlands met Service Pack 1 en alle laatste updates geinstalleerd.

De ene dag staat de datum wel goed en een paar uur later is die zomaar veranderd. Soms is er ook een paar dagen niks aan de hand. In BIOS staat de tijd/datum wel altijd goed en de batterij is ook niet leeg, de hele pc is bloednieuw. Het ligt ook niet aan de synchronisatie, deze veranderd alleen de tijd iets. Verder loopt mobo op laatste BIOS, laatste drivers voor de rest van de hardware.

Ik heb gezocht op GoT, maar heb niks kunnen vinden... Google hielp ook niet.

Er is maar één gebruiker op de pc en de enige programma's die lopen zijn: Norton Internet Security/Anti-Virus, Winamp Agent, MSN Messenger 6, UD-Agent (}:O) en Samurize. Geen van deze programma's is direct verantwoordelijk denk ik, aangezien ze altijd lopen en het verzetten van de datum op *random*-time gebeurt.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dit kan, iemand hier wel?

Update'tje: Hehe... :X Was toevallig eens "Lokale Beveiliginsinstellingen" aan het doorpluizen, zie ik: "Systeemtijd wijzigen" Daar heb ik nu alle gebruikers weggehaald. Als het goed is kan er nu dus niks meer veranderen... we zullen zien :)
---
Tja, ik kan inderdaad de tijd niet meer veranderen, nu maar hopen dat geen één programma en/of Windows zelf dat kan doen.

Naar beneden: Als de datum weer verspringt, trap ik dit topic wel weer omhoog. Spyware kent deze computer niet :)
offtopic:
Outlook: Inbox: Na volgende maand: 5 Nieuwe E-mails 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door IceEyz op 20-08-2004 21:36 ]

Verwijderd

Heb je het probleem nu opgelost of niet? Het is me een beetje onduidelijk :X

Heb je al op spyware gescanned?

Verwijderd

Oke ik heb al een tijd het zelfde probleem:
Na 3 dagen te hebben aangezien constateren we dat de Dag voor maan wordt aangezien en de Maand voor dag. Gisteren(11-1-05) was mijn datum na het booten 1 - november, en vandaag(12-1-05) werd het 1-december...

Het lijkt er op dat als sommige combinaties niet kunnen (bijv. morgen 13-1-05) en wel goed zullen worden weergegeven...

Ik heb mijn syteem gisteren nog gescanned op virusen(norton) en Spyware(Adaware, Spybot) en niets gevonden.........

Iemand een idee???, hulp is erg gewenst !

Specs.: WinXP pro Engels Sp2 , Trillian3, Samurize, Norton,Sygate firewall

• IceEyz
Tijd en Datum vast zetten in "Lokale Beveiligingsinstellingen". :)

Te vinden in Cofiguratiescherm -> Systeembeheer -> Lokaal Beveiligingsbeleid -> Lokaal Beleid -> Toewijzing van gebruiksrecht -> Systeemtijd wijzigen. Twee keer op klikken en alle groepen/gebruikers verwijderen, als de datum goed staat :) Voortaan is de tijd en datum dan niet meer te veranderen, tenzij je weer wat gebruikers toevoegt.

Verwijderd

Thanx voor je hulp / uitgebreide handleiding :-) ....
ik blijf het toch byzar vinden.... de grote waarom vraag blijft toch steken....

Enfin probleem lijkt opgelost we zien wel, duurt weer een halve maand voordat het probleem zich mogelijk weer voor doet dus.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik heb dit probleem ook nu (al sinds nieuw mobo + xp pro sp2 install), zie sig voor specs. Van daag was het 7 januari ipv 1 juli. Ik dacht eerst dat het aan het BIOS lag, maar de tijd wisselt nog steeds. Het gebeurt ook na een vastloper, maar vandaag dus spontaan.

Die oplossing kan ik niet vinden, ik heb een engelse versie van XP, iemand nog een oplossing?

• IceEyz
Ik heb hier niet de beschikking over een engelse XP Pro, maar het moet op dezelfde manier op te lossen zijn, dus voorkomen dat de tijd gewijzigd kan worden door wie dan ook. Dit regel je dus bij Lokaal Beveiligingsbeleid, wat ook te starten is met gpedit.msc. Hier valt het onder Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Lokaal Beleid enz.

• Initial G
dankjewel, die gpedit.msc deed het hem, anders is het onvindbaar?

Anyway, ik denk dat ik al een echte oplossing heb, ik heb in "regional and language options" de datumnotatie veranderd in M-d-yyyy die stond op d-M-yyyy wat in tegenspraak was met het bios. Hopelijk blijft het vanaf vandaag 7 maart3 juli goed ;)

• IceEyz
Kan dat niet controleren, maar in XP-Pro Nederlands is dit te vinden bij Configuratiescherm -> Landinstellingen. Aanpassen...Tabblad Datum en daar de d's en m's omwisselen.

(Voor de GoT-zoekers :))

• Initial G
aargh, nu gaat het toch weer mis, gister was alles goed! Hij gaf nu dus 7 mei aan, maar gister niet 7 april :?
Ik ga nu dat vastzetten toch maar proberen. Alleen kan ik die optie echt niet vinden in "user rights assignment". staan zo'n 50 opties schat ik maar niets met time of clock ofzo.

[ Voor 31% gewijzigd door Initial G op 05-07-2005 11:12 ]

• Initial G
Damn, ik heb de optie van IceEyz toch gevonden en toegepast, maar nu gaat de datum toch verkeerd. Guess what, nu kan ik het niet meer corrigeren, geen rechten meer. Wat een kutprobleem, ik ga maar eens naar Asus een mail sturen ofzo voor een nieuw bios? Waarom zijn er niet meer mensen die er last van hebben?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Geen last van, maar heb je al geprobeert om de tijdsnotatie van je bios te synchroniseren en/of gelijk te stellen met de notatie van windows?

Gebruik je programma's om via internet tijd bij te houden?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Initial G
nee, het vervelende is dat Windows telkens een manier vindt om net de verkeerde combinatie te gebruiken, hoe ik het ook instel in bios en taakbalk en regionale+tijd opties. Het gaat nu weer even goed, maar met dezelfde instellingen als eerst, dus zal het later weer misgaan naar alle waarschijnlijkheid. Ik heb nu de synchronisatie met die tijdserver maar gedaan, maar dat hielp eerder ook al niet.

Het is echt reuze irritant want ik let er niet bij elke boot op, dus ik heb files die in de toekomst staan, wat ergerlijk is bij selecteren op datum. Verder wil ABC niet meer downloaden bij een verkeerde tijd of na aanpassing van tijd en gaat DC++ alles hashen (omdat het zogenaamd al veel te lang geleden is)

• Initial G
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem :'( heb al het bovenstaande al geprobeerd. Echt een vervelende bug, op google is er ook niks over te vinden. het zal wel iets met de Amerikaanse daumnotatie te maken hebben, maar ik kan geen oplossingen vinden.

• smooker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10-2025
je kunt dit hard in de registery zetten en elke keer opnieuw invoeren.

ik gebruik bijvoorbeeld dit bestand:

notepad => opslaan als .reg.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International]
"iCountry"="31"
"iCurrDigits"="2"
"iCurrency"="2"
"iDate"="1"
"iDigits"="2"
"iLZero"="1"
"iMeasure"="0"
"iNegCurr"="11"
"iTime"="1"
"iTLZero"="0"
"Locale"="00000413"
"s1159"=""
"s2359"=""
"sCountry"="Netherlands"
"sCurrency"="€"
"sDate"="-"
"sDecimal"=","
"sLanguage"="NLD"
"sList"=";"
"sLongDate"="dddd d MMMM yyyy"
"sShortDate"="d-M-yyyy"
"sThousand"="."
"sTime"=":"
"sTimeFormat"="H:mm:ss"
"iTimePrefix"="0"
"sMonDecimalSep"=","
"sMonThousandSep"="."
"iNegNumber"="1"
"sNativeDigits"="0123456789"
"NumShape"="1"
"iCalendarType"="1"
"iFirstDayOfWeek"="0"
"iFirstWeekOfYear"="2"
"sGrouping"="3;0"
"sMonGrouping"="3;0"
"sPositiveSign"=""
"sNegativeSign"="-"

• Initial G
Zo staat het nu ook al. Ik vermoed dat dit ook niet helpt aangezien ik alle instellingen wel kan veranderen, maar ik moet echt fysiek de datum veranderen steeds. Ga het wel ff proberen.
Pagina: 1