Toon posts:

CPU diode te warm

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een paar dagen dat mij de pc spontaan uitvalt, het beeld wordt eerst zwart en een seconde later is het over en uit. Alsik de pc dan meteen weer probeer aan te doen gaat ie ook weer meteen uit, nu heb ik de search gebruikt en kwam op een moederbord-update voor mijn moederbord uit in 1 van de vele threads. (mijn moederbord: Asus A7N8X-X)
Nu zou het moeten over zijn met de spontane shutdowns, of dat zo is weet ik nog niet.

Toen ik dit had gedaan dacht ik van, misschien dat het met dit warme weer ook wel aan de temperatuur van de cpu kan liggen, dus ik heb everest geinstalleerd.
Maar wat zie ik nu tot mijn stomme verbazing, de cpu-diode is 82 graden, is dit niet erg warm, en wat kan ik hier aan doen, de cpu heeft namelijk wel een goede temperatuur.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pabostudent/temp.jpg

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:44

DaWaN

'r you wicked ??

Wat voor CPU? Wat voor koeling? Is de koeler goed geinstalleerd? Toch wat meer inspannen voordat je een topic opent ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

Hij heeft een AMD Thoroughbred/Barton, ik gok een 2600+ of een 2800+ ;), Verder is die HDD ook een beetje warm (mits die sensor klopt :P)

Op zich is het niet erg dat je sensor warm is (of warm denkt te zijn). Maar goed, een tweaker wil weten hoe, wat en waarom :)

Als je de PC stressed (met BurnK7 o.i.d.) heb je dan ook de shutdowns :?

[ Voor 19% gewijzigd door Thandor op 04-08-2004 23:26 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

DaWan heeft wel een punt. 1 ding kan ik wel opmaken uit je pic en dat is dat een casefan geen kwaad kan. Het kan gebeuren dat de temp in de core en in de socket veel verschilt. Heb hier 2 verschillende mobo's waar in beide gevallen de core 20 graden koeler is dan de socket. Voel eens aan de heatsink om te kijken of die ook zo warm wordt. Mogelijk maakt de heatsink geen optimaal contact en koelt dus niet zoals bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
AMD-FreaK schreef op 04 augustus 2004 @ 23:24:
Hij heeft een AMD Thoroughbred/Barton, ik gok een 2600+ of een 2800+ ;), Verder is die HDD ook een beetje warm (mits die sensor klopt :P)

Op zich is het niet erg dat je sensor warm is (of warm denkt te zijn). Maar goed, een tweaker wil weten hoe, wat en waarom :)

Als je de PC stressed (met BurnK7 o.i.d.) heb je dan ook de shutdowns :?
Yep ik heb een 2800, en de hdd is idd ook te warm maar nog niet zo warm als de cpu-diode waar ik eigenlijk mee in m'n maag zit.
Ik ga de cpu nu even stressen met hotcpu, ik vertel je zo hoe dat verliep.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cpu kunnen opvoeren tot 94 graden, en de pc blijft lopen, dat de pc spontaan uitgaat is denk ik dan hopelijk achter de rug.

Ik zal morgen meteen de nodige koeling halen voor in m'n pc, ik zit te denken aan een extra fan voor in de kast, en desnoods nog een hddkoeler. (iemand nog tips daarvoor? :P )

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 23:39:
Ik heb de cpu kunnen opvoeren tot 94 graden, en de pc blijft lopen, dat de pc spontaan uitgaat is denk ik dan hopelijk achter de rug.

Ik zal morgen meteen de nodige koeling halen voor in m'n pc, ik zit te denken aan een extra fan voor in de kast, en desnoods nog een hddkoeler. (iemand nog tips daarvoor? :P )
De CPU of de diode :?..een barton mag max 85 graden worden....dus ik hoop voor je dat het niet de CPU was want die gaat er wel onder lijden als je hem een poos @ max temp. laat draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel de diode, de cpu gaat niet voorbij de 72 graden.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

72 is ook best hoog, maar je ging al nieuwe koeling halen :).

Verder loopt de diode ongv. gelijk op met de CPU, het scheelt eerst : 58-82= 24C en daarna 94 - 72 = 22C.

Waarschijnlijk is je diode gewoon verrot o.i.d. aangezien hij ongv. gelijk met de CPU omhoog gaat, alleen dan een gem. 23Graden hoger.

Ik ga nu slapen :z

Verwijderd

nog een latertje ;)

maar heb je geen proctection aanstaan in je bios voor de cpu.
Zou ook de spontane reboots kunnen veroorzaken.

De hdd is echt veel te heet als deze 56 is. In de manual van
maxtor staat dat deze dus niet heter mogen worden dan
55 :) dus idd wat er al gezegd werd, een extra casefan zou geen
kwaad kunnen

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Cpu is neem k aan socket temp en diode meet vanuit cpu, dus die is het meeste van belang.
En als je temp van 82 klopt is het gewoonweg te hoog. Test even met open kast, kijk of koeler er nog goed opzit. Voelt je blok warm aan ?

Zulke dingen kunnen wij je wel voorkouwen maar dat kan je zelf heel gemakkelijk even proberen. Een direct antwoord krijg je niet eerder voordat je zulke dingen probeert.

Mocht het bv beter worden doordat je je kast hebt open gedaan is het geen slecht plan om wat airflow te creeren.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb meteen maar even inkopen gedaan bij Eynstein: :)

2603 Target CY-4AK Middle Tower Zilver
2990 Divers USB mini bureau ventilator :+
2637 Soltek 75FRN2-L NForce2 (socket A)
3258 CoolerMaster Cooldrive 4 hdd koeler
3493 Sapphire Radeon 9200SE 128mb
2431 Western Digital 120gb 120JB 8mb cache hdd OEM
872 Eynstein Zilver compound

Ik moest toch nog nieuwe onderdelen hebben, nu kan ik weer even vooruit. (ik hoop dat het morgen of overmorgen wordt langsgebracht, we'll see...)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Houston we've got a heat problem.....boeie, gewoon een nieuw systeem kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
AMD-FreaK schreef op 05 augustus 2004 @ 19:44:
Houston we've got a heat problem.....boeie, gewoon een nieuw systeem kopen ;)
Nou niet helemaal hoor, de oude kast + mobo en een oude amd-processor gaan ergens anders dienst doen hier in huis, het is gewoon iets wat ik al langer wilde aanschaffen. (ik doe het nu alleen een paar maanden eerder dan dat ik had gepland :P )
Pagina: 1