Toon posts:

Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*D*DIk ga januari volgend jaar een nieuw systeem halen en zelf samenstellen.
Nu komt het probleem ik ben nog maar een Rookie op het gebied van pc samenstellen dit
Wordt mijn eerste pc die ik zelf samenstel ik heb al een systeem samengesteld namelijk,

Systeem

Kast: AOpen HX08 (300Watt, Big Tower)
Moederbord: Abit KT7-RAID
Processor: AMD Athlon Thunderbird 1200
CPU-koeler: Global WIN FOP38
Geheugen: Kingston 256 MB SDRAM 133 Mhz
Videokaart: Asus V7700 GeForce2 32MB Pure TV-Out
Hardeschijf: IBM 45GB (DTLA-307045, 7200rpm, 2MB)
Geluidskaart: Creative Labs SBLive! Player 5.1 PCI NL

Heeft iemand nog op of aanmerkingen of verbeteringen om het systeem nog stabieler te maken.
Ik heb nog een aantal vragen want er zijn nog een aantal dingen waarover ik twijfel.
1. Abit of Asus wat is beter?

2. Zou ik ook nog systeemkoeling moeten aanbrengen in mijn systeem en zo ja, hoe werkt dat precies met de koude lucht blaas ventilators en de warme lucht zuig ventilators die de warme lucht uit de pc zuigen.
3. Maakt het nog uit in kwaliteit of je A merk ram koopt zoals Kingston of merkloos ram zit daar verschil in welk merk ram is het beste kan je de ram zoals Kimgston ook opvoeren ?

4. Welke geluidskaart kan ik het beste nemen voor games om een Dolby Digital effect te krijgen?

Weet iemand nog een site waar ik een handleiding of uitleg kan vinden over hoe ik een pc (stapsgewijs) in elkaar moet zetten, en wat meer uitleg over systeem koeling.

Verwijderd

Zo heb je geld teveel :)
Ziet er wel goed uit dat systeem.

Die SB live heeft volgens mij geen DolbyDigital, dat 5.1 is wat anders dan DD volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt de WIN fop 38 echt zo'n hard geluid wat is een goed alternatief voor deze processor cooler, een Alpha of Orb?

Verwijderd

voor een rookie op het gebied van pc's samenstellen, begin je idd, meteen met een leuk systeempje >:)
ziet er lekker uit :9~

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ASUS of ABIT maakt qua kwaliteit weinig uit- beide staan als een huis. De A7Pro is goedkoper dan de KT7-RAID, maar heeft dus geen RAID.

THG (www.tomshardware.com) heeft net een roundup gedaan van SoA plankjes met ATA-100 support ASUS stond zelfs met ATA-66 meestal erg hoog, ABIT viel tikje tegen; verrassingen: MSI K7T-Pro2 scoorde pertinent slechtst en AOPEN AK73Pro kwam uiteindelijk als beste performer uit de test. Omdat het maar 16,- (zie pricewatch) scheelt, zou ik de ASUS A7Pro nemen- ASUS is topkwaliteit, AOPEN net niet.

Verder ondersteunt de SBLive 5.1 wel degelijk Dolby (vandaar de 5.1!!).

Ziet er verdomde mooi uit dat systeempje. Waarom heb ik daar nou geen geld voor...:(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

En wat kost al dat moois?

greetings, Oranje

Verwijderd

hmmm ik zal gaan voor de msi denk ik.
:) die staat alleen niet in je lijst das baluh.

asus is een klote bord ik "mag" hem niet veel te veel problemen, Windows 2000 draait er niet goed op en het bord heeft problemen met proc's boven de 1GHZ.(ik praat nu over de A7V). van de abit weet ik zo niet wat de problemen zijn dus daar houd ik me buiten.
:)
mzzl

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 20:56
ik zou voor asus gaan

uit ervaring zou ik toch asus nemen en van verhalen van anderen

ik zou als mobo de asus a7v nemen is wel errug goed, vind ik, ik heb hem namelijk zelf ook met de amd thunderbird 1000

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik zou voor de Abit gaan, een Thunderbird 1000 mhz en het geld wat je overhoudt van de 1 ipv 1,2 Ghz zou ik nog eenzelfde harde schijf erbij zetten en ze in Raid-0 zetten. Veel sneller...

Verwijderd

Verander je geluidskaart: Neem een kaart met een Vortex 2 chip. Bv. Terratec DMX ofzo. vooral als je veel games gaat spelen is dit veel mooier:)

Verwijderd

Ziet er goed uit dat systeem.
Kingston geheugen is niet perse nodig, je hebt dan wel grotere kans dat het op 133MHz @CAS2 loopt. Als je een beetje mazzel hebt kan je beter 3*128 jopiegoedkopie Funprice geheugen halen (zoals ik) loopt op 133MHz alles Turbo en CAS2.
Verder als mobo zou ik de KT7 (evt. RAID) nemen. Erg goed bordje.
En die SbL!ve 5.1 is idd een Dolby Digital Kaart. Je zou ook de Philips AcoustiEdge kunnen overwegen maar daar ken ik de prijzen en de beschikbaarheid niet van.
Verder zeker niet slecht voor een beginneling!! Lekkuur Pctje!! :9 :9~

Verwijderd

:) :) fijnnnnnnn lijstje daar :9~ ben jaloers :D

alleen zie ik geen cd speler er tussen staan...want wat wil je gewoon cd-rom of DVD of CD-RW.
En een paar fijne boxies kan ook geen kwaad :)

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Op dinsdag 26 december 2000 21:22 schreef dion_b het volgende:
THG (www.tomshardware.com) heeft net een roundup gedaan van SoA plankjes met ATA-100 support ASUS stond zelfs met ATA-66 meestal erg hoog, ABIT viel tikje tegen; verrassingen: MSI K7T-Pro2 scoorde pertinent slechtst en AOPEN AK73Pro kwam uiteindelijk als beste performer uit de test. eb ik daar nou geen geld voor...:(
Hoe kom je erbij dat de MSI slecht scoort ? |:( Staat nergens op Tom's hardware.... hij komt er zelfs erg goed uit. Ook op Anandtech zijn ze erg te spreken over dat mobootje.
Pagina: 1