Toon posts:

21" crt monitoren keuze uit Eizo,dell,nec welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de keuze om voor weinig geld een 21 inch monitor aan te schaffen, alleen zit ik te twijfelen tussen de volgende 3

21" EIZO FLEXISCAN 930

21" DELL Trinitron D1626HT

21" NEC P1150 Monitor

Allen zijn 2e hands, maar dat terzijde.

Welke is nu beter/mooier beeld ? ik heb niet bijster veel verstand van monitoren, maar allen kunnen een res aan van 1600x1200@75 hz

de Dell heeft een trinitron beeldbuis maar nu las ik op een topic hiero
[url] Is dit een goede 21" [/url]

dat de dell niet 100% vlak is

verder weet ik dat de Dell een dot pitch van .25mm heeft en de NEC .28mm dot pitch

Nou weet ik dat lager beter is, maar is dit zo goed te zien?

graag hier uw meningen ;)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je hogere resoluties draait is dot pitch wel goed te zien, hij geeft dan eerder een onscherp beeld. CRT's hebben daarom ook vaak een aanbevolen resolutie, naast een max. resolutie.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Geen id wat je eisen precies zijn?
Waaraan moet een goede monitor voldoen, welke reso wil je gebruiken?
Heb je een voorkeur voor trinitron (tension mask), of juist niet?

Hoe dan ook, de eizo is ook niet vlak, bijna alle eizo's hebben een schaduw masker
(Niet de nieuwe, die hebben een tension mask met de bekende 2 draadjes)
en dus hebben ze geen 100% vlakke buis, alle F modellen hebben dit, de T's niet.

Technisch gezien is bol "beter" , probeer jij maar eens vanuit 1 punt een een onvervormd beeld op een vlak te projecteren, vaak een kwestie van smaak.

Dot-pitch is ook niet de heilige graal van monitoren, het beste is gewoon kijken
wat je het beste bevalt, Eizo is kwalitatief erg goed.

Ik heb zelf een f56, t57s, f931 en een f980;

f56 zijn goed, alleen te klein, hebben een schaduw/gaatjes masker en zijn beetje bol
t57s is helderder en vlak, maar niet zo'n mooi rustig beeld, is trinitron
f931 is volledig vlak en helder, maar ook hier niet zo'n mooi beeld
f980 is SUPER beeld, beste ooit gemaakt, stinkend duur met USB hub, maar beetje bol

@moondance ; compaq = meestal sony trinitron

[ Voor 41% gewijzigd door bennovb op 04-08-2004 23:14 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Verwijderd

http://www.thecomputerdiscounter.nl/monitoren21.html

soms hier gekeken ;) . heb zelf van een vriend een compaq p110 gekregen omdat ze op hun kantoor platte wilden, en moet zeggen uit de kunst. 1600*1200 bij 85 hz en daar kun je lekker op spelen. En hij doet het verder vlekkeloos, ze hadden hem nieteens goed ingesteld, kun je nagaan.

het blijven natuurlijk tweedehandsjes, het liefst zou ik er zelf een uitzoeken als ik jou was.

Verwijderd

Topicstarter
hehe klopt :D

hier had ik ze ook vandaan :p

maar die compaq p110 staat niet op die site :S of bedoel jij die hp? die is mij te duur...

Ik denk dat ik de Nec wil(21" NEC P1150 Monitor ), tenzij dit een glazen bol is....kan je niet zo goed zien op de foto....iemand die hem heeft?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Zoals je ondertussen zou moeten weten zijn "Welk $product moet ik nemen?" topics op GoT niet gewenst :o

Een tweaker kan namelijk op basis van reviews en ervaringen van anderen ZELF een keuze maken. Gaarne dat aub doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.