Toon posts:

progje om thuispc te benaderen via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het juiste forum is.....zo niet gaarne verplaatsen...

Het gaat om het volgende.....

Ik wil via mijn pc op het werk (welke geheel dichtgetimmerd is, ik kan zelfs geen flash plugin installeren) mijn thuis pc kunnen bedienen; progjes openen etc.

IK heb al gezocht via google maar vind alleen maar applicaties die geinstalleerd moeten worden zoals pcanywhere..........en dat gaat dus niet!

Ook de in Xp ingebouwde remote desktop ed zijn disabled.

Iemand een suggestie hoe ik toch zou kunnen wat ik wil?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:38
De meeste programma's waarmee je op afstand kunt beheren moet je installeren.
Je kan wel volgens mij met TightVNC met java een pc overnemen. Gewoon in de browser ipadres van pc intypen met de poort erachter. :)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
wow.........das snel............

Ik heb net dat real VNC even bekeken en het lijkt precies te kunnen wat ik wil..........geweldig.......

Ik moet daar maar even mee gaan spelen

Bedankt voor de tip

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:03

LordHuberti

Help?

Remote administrator hoef je niet perse te installeren, je hebt enkel 2 files nodig voor de viewer

.........

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 09:11
ben ook erg benieuwd of dat werkt

Dan kan ik mn server vanuit thuis in de gaten houden!!

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 09:37
- Remote Administrator 2.1 / 3.0
- PC Anywhere (ikzelf niet bekend mee)
- VNC / TightVNC (vraag nogal wat datatransmissie)
- Heb je een webserver dan kan je Terminal Services installeren, alleen kan je dan geen lokale sessie overnemen, maar een eerder remote gestarte sessie. Met Remote Desktop neem je het scherm over (RDP)

Remote Administrator wordt gegarandeerd te werken zelfs over de kleinste verbinding, pc met een modem 33k6 kan zelfs beheerd worden. De desktop wordt precies overgenomen. Ook ftp kan via dit programma worden gedaan. De poort waar via gecommuniceerd wordt kan worden ingesteld.

Windows NT/2000/XP Terminal Services, is een toepassing die samen met IIS (Internet Informatioon Server) moet draaien. De poort waar via gecommuniceerd wordt kan in de registry worden ingesteld.
Via een Remote-Desktop (standaard in WinXP) of een aparte Terminal Services pagina, kan je naar de remote pc gaan en een sessie overnemen. (via bijv. http://myhood.dynu.com/remote/ )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ;)
Grtjs

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Nu heb je natuurlijk wel een grote kans dat de internetverbinding op je werk ook zit dichtgetimmerd en dat je (bijvoorbeeld) VMC nog niet kan draaien.
Als je op op je thuis-PC geen website hebt draaien, is het misschien slim om de remote server op poort tachtig te laten luisteren.

EDIT: Hmm, sneller leren typen, Arjans heeft dit ook al min of meer gezegt.

[ Voor 13% gewijzigd door Vunzz op 04-08-2004 22:48 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Remotely Anywhere werkt voor mij perfect, draait volledig over poort 443, en die zal wel openstaan op je werk ;)

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Raziel schreef op 04 augustus 2004 @ 22:48:
Remotely Anywhere werkt voor mij perfect, draait volledig over poort 443, en die zal wel openstaan op je werk ;)
En als poort 443 niet open staat ga je gewoon bij je admin zeuren dat je toch echt SSL moet kunnen gebruiken :P

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
Vunzz schreef op 04 augustus 2004 @ 22:58:
[...]

En als poort 443 niet open staat ga je gewoon bij je admin zeuren dat je toch echt SSL moet kunnen gebruiken :P
Dit lijkt mij ook wel wat..............

Ik neem aan dat ik dit alleen op mijn thuis PC hoef te installeren en dan via web browser volledig toegang heb tot die pC? Ook als die achter een router staat?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 23:01:
Dit lijkt mij ook wel wat..............

Ik neem aan dat ik dit alleen op mijn thuis PC hoef te installeren en dan via web browser volledig toegang heb tot die pC? Ook als die achter een router staat?
Moet je natuurlijk wel de juiste poorten mappen, maar dat is logisch. (Zie de NT FAQ of handleiding van router).

Maar goed, dit is al heel vaak behandeld op GoT: klik. Dus dit kan wel dicht ook, Arjans in "progje om thuispc te benaderen via inter..." geeft een mooi overzicht. Zie de respectievelijke websites en de handleidingen van die pakketten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.