Toon posts:

Audigy ZS DVD Audio werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Soundblaster Audigy ZS icm een Logitech z 680.
Bij de Soundblaster Audigy ZS zit ook een sample cd bij om een voorproefje te krijgen van dvd audio.
Als ik deze cd erin stop, start het programma ' DVD Audio Player' automatisch op.
De play knop is dan grijs, oftwel, hij is de dvd aan het afspelen, want vervolgens kan ik stop indrukken en dan is de 'play' knop wel weer actief.
Maar het schuifbalkje beweegt niet, dus hij speelt niet af!
Vervolgens verschuif ik handmatig het schuifbalkje en dan loopt het programma vast :S

Geen nood dacht ik. Er zit namelijk nog een cd bij met een showcase van alle opties van de geluidskaart. Hier staat ook DVD audio op, die de gegevens vervolgens naar je HD kopieeert. Alle opties werken behalve de demo van dvd audio, er komt simpelweg geen geluid...

De boxen staan digitaal en analoog aangesloten, waarna ik vervolgens mn speakerset en software op analoog zet, omdat de audio dvd's geen digitale uitgang ondersteuning hebben.
Voor deze zekerheid heb ik alsnog digitaal geprobeerd (coax) maar die doet het dus ook niet (dat hoort ook niet te kunnen, maar je weet maar nooit )

Wat kan het probleem zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 21:54 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet wordt DVD audio (=Advanced Resolution) rechtsreeks gedecodeerd en het lijkt me heel vreemd dat het op de HD gekopieerd wordt ivm watermerking en het is dan niet meer te decoderen (MLP).
1. Probeer eens de optie 'only digital output' uit te vinken bij de mixer settings?!
2. Een ander punt kan zijn, dat bij normale DVD-audio discs een menuscherm weergeven (net als een DVD). Daarbij moet je dus een keuze maken tussen stereo of multichannel (of extras). Als het goed is, moet jij dit ook op je scherm zien. De rest laat zich wel raden :P
3. Soms zijn de menu's zonder geluid.

Ik heb dus geen ervaring met DVD-audio afspelen op de PC (ik doe dat dus met een stand-alone dvd(audio) speler.

Verwijderd

Topicstarter
Punt 1 heb ik ook al geprobeerd cyberjobe.

WinDVD 6.0 Platinum ondersteund ook het afspelen van audio-dvd's.
Na deze geinstalleerd te hebben kon ik dit keer wel door de menu's bladeren van de creative dvd audio cd's. Helaas krijg ik nog steeds geen geluid.
Dit betreft alleen bij dvd-audio cd's.
DVD Drive: LiteOn JLMS XJ-HD1665 DVD drive

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 12:52 ]