Toon posts:

[win2k] isa server gaat niet samen met ISA server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een netwerk draaien met een domaincontroller waarop isa is geïnstalleerd. Alle pc's binnen het domain kunnen allemaal keurig de windows update draaien. Het gekke is dat op alle andere 98/xp pc's hun windows update vastloopt. Dit gebeurd op het moment als je op "scannen" klikt.
Alle andere sites gaan vlekkenloos. Het is puur de windows update.
Of je nu via de gateway of de proxy instelling gaat, de browser blijft vastlopen.
We hebben ISA al een keer opnieuw geïnstalleerd en voorzien van de nieuwste updates inc. sp2. Maar het probleem blijft. Ook de DC is voorzien van alle nieuwe updates.
Heeft iemand dit weleens eerder gehad en een oplossing?

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Geef eens wat meer info over je isa configuratie... gaat het om 2004 of 2000?
Wat voor policy en andere filters heb je geinstalleerd?
De ISA lockdown gedraait?

Het is alles behalve een ideale situatie om een isa server op een domein controller te draaien... vooral met oogpunt van beveiliging en eventuele problemen met een multi-homed netwerk kaart en de domein/dns configuratie

Verwijderd

isa lockdown? volgens mij is die wel aardig "locked down" als je hem installed.

gaat dit over SBS versie? zo nee waarom zou je isa op een dc installen?

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik weet dat isa 2004 niet op een ergens anders voor geconfigureerde server kan draaien en dus stand alone moet

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
whocarez schreef op 04 augustus 2004 @ 21:56:
Ik weet dat isa 2004 niet op een ergens anders voor geconfigureerde server kan draaien en dus stand alone moet
dan ben jij niet goed genoeg geinformeerd...

ik draai anders thuis gewoon isa 2004 op 1 van mijn 2 domaincontrollers, zonder problemen. jaja, normaal moet je hem niet op een DC willen draaien, maar goed tis maar voor thuis om te testen. en op die isa doos draaien dus ook nog andere zaken (sql server, iis

/me zwelgje is verslaafd aan isa server 2004 :P en vindt het een geweldig product

[ Voor 14% gewijzigd door Zwelgje op 04-08-2004 22:21 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het is isa 2000. Helaas hebben we niet genoeg pc's dus ben ik gedwongen deze te installeren op een DC. Wat betreft filtering en/of poorten we hebben rules aangemaakt die alles open zetten. Ook dit heeft geen effect gahad.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 21:39:
isa lockdown? volgens mij is die wel aardig "locked down" als je hem installed.
Ja ik kon er ff niet op komen, ik bedoelde natuurlijk de ISA security Configuration Wizard.
Ben benieuwd hoe jij ISA servers implementeert. Ik zou maar eens ga kijken op bijvoorbeeld http://www.isaserver.org/...Server_Configuration.html
En das niet het enige....

Om ff terug op de draad te komen, werkt het bijvoorbeeld met de firewall client wel? wat staat er in de logfiles van de proxy?

[ Voor 13% gewijzigd door PenguinPower op 05-08-2004 01:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
PenguinPower schreef op 05 augustus 2004 @ 01:47:
[...]

Ja ik kon er ff niet op komen, ik bedoelde natuurlijk de ISA security Configuration Wizard.
Ben benieuwd hoe jij ISA servers implementeert. Ik zou maar eens ga kijken op bijvoorbeeld http://www.isaserver.org/...Server_Configuration.html

Om ff terug op de draad te komen, werkt het bijvoorbeeld met de firewall client wel? wat staat er in de logfiles van de proxy?
Ik zal het even proberen, maar we willen uiteindelijk niet afhankelijk worden van de firewall client. Regelmatig komen er pc's bij en worden ook weer uitgeleverd. Wat betreft de logfiles: die waren normaal, zat niets bijzonders tussen. Het einge wat mij opvalt is dat de reeds bestaande ws's wel hun update kunnen draaien. Ook deze ws's hebben geen firewall client.

Verwijderd

PenguinPower schreef op 05 augustus 2004 @ 01:47:
[...]

maak je maar niet druk, ik beheer 10 isa's direct aan inet en die zijn nog nooit gecompromised (op de server in polen na dan, maar die hadden ze gewoon weggetild lol).
overigens zou ik isa liever als 2de fw zien...

moet binnenkort over naar isa2004 en kan niet wachten om die versie te testen (alleen ff met de beta gespeeld)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 12:53:
[...]

Ik zal het even proberen, maar we willen uiteindelijk niet afhankelijk worden van de firewall client. Regelmatig komen er pc's bij en worden ook weer uitgeleverd. Wat betreft de logfiles: die waren normaal, zat niets bijzonders tussen. Het einge wat mij opvalt is dat de reeds bestaande ws's wel hun update kunnen draaien. Ook deze ws's hebben geen firewall client.
heb je geen isa rules die restrict op groepen dan? kijk ook even de proxyinstelling na...
Pagina: 1