Toon posts:

P4P800-E de luxe lan probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb onlangs een P4P800-E de luxe moederbord gekocht met een 3.0 ghz processor en 1024 mb geheugen (kingston) en het systeem draait goed. Het probleem is mijn onboard lan. Windows XP geeft aan dat deze correct werkt. Alleen is er op geen enkele wijze netwerkactiviteit te krijgen. Het is om gek van te worden. Ik heb alle laatste drivers geinstalleerd inclusief SP1. Helaas hielp dit niet. Ik heb zelfs een bios update gedraaid. Ook dit hielp niet. Ik heb zelfs mijn moederbord geruild. Maar het probleem is er nog steeds. Het ligt dus hier. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? En zijn er misschien meer mensen met dit probleem?? Ik ben hier al dagen mee bezig, maar kom er nu niet meer uit! Ik wil gewoon dat mijn nieuwe pc mij router ziet! Pingen lukt overigens ook niet!

De reden dat ik dit bericht hier plaats is omdat het wellicht een moederbordprobleem is!

Thanks!!

Cips

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 21:02 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een NIC is en blijft een NIC :) Dit topic staat derhalve vreemd hier in PMG. En nee, het is juist niet de bedoeling om het probleem te crossposten in meerdere plaatsen. Sla de [faq]registratievoorwaarden[/] maar op na :)

Processors, Mobo's & Geheugen > Network Troubleshooting

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 04-08-2004 20:55 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geen netwerkactiviteit.. :/

Brand ondertussen wel het lampje op je switch/nic als je de kabel erin prikt? Geeft windows aan "Kabel niet verbonden" ook al heb je de stekker erin?

Werkt static IP wel? Of krijg je al een IP?

We hebben toch echt meer info nodig hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkhied!

Het lampje van mijn nic (pc) brand en ook op mijn router! Er is dus wel verbinding.
Ik heb eveneens de pc rechtstreeks op het internetmodem aangesloten. Ook dit werkt niet. Ik heb alle benodigde software die bij het moederbord is geleverd geinstalleerd. Ik heb zelfs twee pc's (met een cross overkabel) met elkaar in verbinding gebracht. Ook dit werkte niet! Ook krijg ik geen ip adres toegewezen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd andere drivers te installeren. Ook nu lukt e.e.a. niet en heb ik nog steeds geen verbinding! Na installatie van de driver geeft XP aan dat de marvell gig lan is geinstalleerd en dat het apparaat correct is geinstalleerd. Vraag: Moet XP bij netwerkadapters aangeven dat ook de IEEE 1394 adapter is geinstalleerd? Ik heb overigens niet de bijgeleverde IEEE aansluiting op het moederbord aangesloten. Maar de onboard IEEE1394 adapter moet hij toch aangeven?

Ik heb vannochtend mijn externe netwerkkaart in mijn oude pc gezet met windows XP SP1 en deze werd meteen herkend en had ik verbinding. Daarna direct in mijn nieuwe pc met ASUS P4P800- De luxe met Windows XP SP1 en deze wordt niet herkend. Na installatie van de driver krijg ik ook hier geen netwerkverbinding. Overigens heb ik extern alles goed staan.

Waar ligt dit nou aan denken jullie. Heb ik een bepaalde jumper niet goed staan, of is mijn 300w kast (aopen)niet goed, bedoel, kan het daar aan liggen? Ik heb overigens al een nieuw moederbord gehaald. Geruild tegen een nieuwe!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Tip. Gebruik de edit knop in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen...
Heb je de kaart op autosensing staan? Zet hem dan eens op 10 of 100Mbit. Misschien doet hij het dan wel.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik had hetzelfde me een MSI KT6 Delta gigabit lan...

In de eerste twee weken dat ik em had werd ik zo gestoord dat ik ff bij de buurman liep om een simpele 10-mit kaartje te halen. Dat werkte weer wel.

Na een dag of twee onderzoek (eindelijk internet ala google) heb ik nieuwere dirvers gedownload via de website van MSI en toen werkte hij wel. (zucht, eindelijk)

Alleen het rare is dat hij het nu ook doet met de drivers via de cd na een clean XP installatie.
Ik snap er ook niks van, maar hij werkt nu al ehm... 3 maanden constant en onderhand allang de 10-mbitje eruit gehaald.

Misschien helpt een soort van Jumpstart met een ander netwerk-kaartje.

(disclaimer: de vroegere behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;))

Verwijderd

Topicstarter
Ja die staat op autsensing! Ik heb hem zelfs op 100mbs full duplex/half duplex en 10mbs full /half duplex gehad. Helaas werkt dit niet!

Verwijderd

Topicstarter
Eichii schreef op 05 augustus 2004 @ 09:08:
Ik had hetzelfde me een MSI KT6 Delta gigabit lan...

In de eerste twee weken dat ik em had werd ik zo gestoord dat ik ff bij de buurman liep om een simpele 10-mit kaartje te halen. Dat werkte weer wel.

Na een dag of twee onderzoek (eindelijk internet ala google) heb ik nieuwere dirvers gedownload via de website van MSI en toen werkte hij wel. (zucht, eindelijk)

Alleen het rare is dat hij het nu ook doet met de drivers via de cd na een clean XP installatie.
Ik snap er ook niks van, maar hij werkt nu al ehm... 3 maanden constant en onderhand allang de 10-mbitje eruit gehaald.

Misschien helpt een soort van Jumpstart met een ander netwerk-kaartje.

(disclaimer: de vroegere behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;))
Ik heb thuis twee netwerkkaarten liggen. En die werken allebei niet. Al is het wel zo dat mijn netwerkkaart (RTL8139) wel pakketten verstuurd maar niet ontvangt! Dus zover krijg ik de pci netwerkkaart wel. Maar meer dan dat ook niet. Dat zou toch meteen moeten werken? :'(

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je ook met een "losse" netwerkkaart geen verbinding krijgt, staat er toch iets niet helemaal jofel in je netwerk lijkt me. Klinkt het toch echt meer als een stukje software wat verkeerd staat. Heb je iets van een firewall ingesteld staan? Zo ja, uitzetten. Heb je de firewall van Windows zelf ook nog aan staan? Zo ja, uitzetten. Heb je al eens geprobeerd handmatig een IP adres in te voeren in je NIC, binnen de juiste range natuurlijk, om te kijken of je dan wel verbinding krijgt?

• Eichii
Jah, ik zou even proberen of je netwerk wel werkt met een ander kaartje en dan bijvoorbeeld proberen te wisselen met de kabel, kijken of het enigzins wel lukt.

Zoals ik je al zei, probeer nieuwere/oudere drivers en experimenteer even. Verder weet ik het dan ook niet echt. (zucht)

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 05 augustus 2004 @ 09:27:
Als je ook met een "losse" netwerkkaart geen verbinding krijgt, staat er toch iets niet helemaal jofel in je netwerk lijkt me. Klinkt het toch echt meer als een stukje software wat verkeerd staat. Heb je iets van een firewall ingesteld staan? Zo ja, uitzetten. Heb je de firewall van Windows zelf ook nog aan staan? Zo ja, uitzetten. Heb je al eens geprobeerd handmatig een IP adres in te voeren in je NIC, binnen de juiste range natuurlijk, om te kijken of je dan wel verbinding krijgt?
Ja wat ik heb gedaan is het volgende:

Ik heb inderdaad handmatig een IP / DNS / Gateway ingevoerd. Helaas hielp dit niet. Vanuit mijn router heb ik DHCP server aangezet. Met de funtie ipconfig /renew heb ik het opnieuw proberen in te stellen. Ook dit hielp niet. Ik heb twee pc’s met elkaar verbonden om op die manier een netwerkverbinding te creëren! Ook dit lukte niet. Vervolgens heb ik mijn nieuwe pc rechtstreeks op het internetmodem aangesloten. Ook dit werkte niet. Ik krijg gewoon geen informatie binnen.

• Brede P
De tests die je hebt gedaan zijn allemaal gebaseerd op hardwarematig fouten traceren. Controleer eens of er geen firewalls dwars liggen (bijvoorbeeld die van XP). Heb je de chipsetdrivers wel geinstalleerd trouwens? Heel veel mensen vergeten die, "omdat XP alles al heeft herkend" zoals ze dan altijd zeggen. Meestal zijn ze met stomheid geslagen als hun probleem is verholpen door het installeren van de chipsetdrivers. Dus mocht je die nog niet hebben draaien, zeker even doen. Het feit dat het ook met andere netwerkkaartjes NIET werkt, zou mij er in ieder geval van overtuigen dat het je software is die fout zit, niet de NIC.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Heb je hier al gekeken?

[rml][ P4P800] onboard LAN TX ultratraag[/rml]

Het is me niet helemaal duidelijk of je nou een NIC-driver van 3Com hebt geïnstalleerd of iets anders. Daar zit een troubleshooting utility bij, die zou je kunnen proberen. Kan je een andere PC in het netwerk wel pingen? Staat er iets in je ARP-tabel? Voeg als protocol eens (bijvoorbeeld) NetBIOS/NetBEUI toe op deze en een andere PC, benader dan die PC en ping hem nog eens. Werkt dat? Bij mij wel. Als het voorkomt. Meestal werkt het gewoon prima.

Bovenstaande geldt voor P4P800 deluxe. Je noemt ook P4P800-E deluxe, ik ken het verschil niet maar als er een verschil is dan stel ik voor dat je de termen niet door elkaar gebruikt. :)

Firewire (IEEE1394) wordt bij de P4P800 deluxe automatisch herkend, geen driver nodig. Ik zie alleen het verband met de rest van het topic niet zo goed.

• Brede P
Rollebol, de TS heeft het over een P4P800-E Deluxe, daar zit in de laatste uitvoeringen helaas geen 3Com NIC in, maar een Marvell Gigabit controller.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 05 augustus 2004 @ 09:54:
De tests die je hebt gedaan zijn allemaal gebaseerd op hardwarematig fouten traceren. Controleer eens of er geen firewalls dwars liggen (bijvoorbeeld die van XP). Heb je de chipsetdrivers wel geinstalleerd trouwens? Heel veel mensen vergeten die, "omdat XP alles al heeft herkend" zoals ze dan altijd zeggen. Meestal zijn ze met stomheid geslagen als hun probleem is verholpen door het installeren van de chipsetdrivers. Dus mocht je die nog niet hebben draaien, zeker even doen. Het feit dat het ook met andere netwerkkaartjes NIET werkt, zou mij er in ieder geval van overtuigen dat het je software is die fout zit, niet de NIC.
De firewal heb ik in xp uitgeschakeld! Dus daar ligt het probleem niet lijkt mij. De chipsetdrivers heb ik geïnstalleerd. Een bios update heb ik vanuit dos met afudos gedaan. Of moet ik vanuit windows de update draaien? Lijkt mij niet.

• rollebol
  • Laatst online: 22-08-2025
BredeP: Duidelijk, ik neem het terug. Hoewel die 3Com nic ook niet altijd een feest is dus.

• Brede P
Hoe je de BIOS update uitvoert mag in principe niets uitmaken, als hij maar is uitgevoerd. Je hebt bij het apparaatbeheer van Windows dus geen ongeinstalleerde apparaten meer staan? Probeer anders via de website van Asus, of van Marvell zelf, eens de nieuwste drivers voor de NIC te downloaden. Misschien dat het dan beter werkt.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 05 augustus 2004 @ 10:09:
Hoe je de BIOS update uitvoert mag in principe niets uitmaken, als hij maar is uitgevoerd. Je hebt bij het apparaatbeheer van Windows dus geen ongeinstalleerde apparaten meer staan? Probeer anders via de website van Asus, of van Marvell zelf, eens de nieuwste drivers voor de NIC te downloaden. Misschien dat het dan beter werkt.
Ja heb ik ook geprobeerd. Ook dit helpt helaas niet. Ik heb zelfs de onboard lan uitgezet om vervolgens alleen met de externe nic kaarten te werken. Ook dit geeft geen resultaat. Je zou inderdaad denken aan een chipset driver installatie. Maar die zijn ik geïnstalleerd. En/of een softwarematig probleem. Maar ik heb denk ik alles al geprobeerd. Maar het moet toch niet zo moeilijk gaan lijkt mij! Gewoon hup verse installatie van windows/ SP1 er overheen/ installatie van chipsetdrivers/ en bam het zou moeten werken? Conflicten zijn er ook niet.

• Brede P
Het klinkt heel stom, maar heb je al eens een andere kabel getest?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de kabel van mijn andere pc gebruikt. En die kabel werkt correct! Ja zou wat zijn als het daar aan ligt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het relevant is maar volgens het boekje moet het bios bij onboard devices de IEEE 1394 controller aangeven. Dit doet het bios dus niet. Wellicht zit hier het lan probleem….bijvoorbeeld een conflict die door windows niet als een conflict wordt gezien? Zou dit kunnen?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Als ik me niet vergis is het een 3c2000... als je daarvoor de drivers download en installeert zou het moeten werken.. Volgens Google waren er meer mensen met dit probleem ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 11:16:
Ik weet niet of het relevant is maar volgens het boekje moet het bios bij onboard devices de IEEE 1394 controller aangeven. Dit doet het bios dus niet. Wellicht zit hier het lan probleem….bijvoorbeeld een conflict die door windows niet als een conflict wordt gezien? Zou dit kunnen?
Nope, bios in het boekje kan afwijken ivm tussentijdse bios wijzigingen. Lijkt me niet dat je LAN aan de FireWire controller gekoppeld is. Je kan wel een bridge maken met een FireWire lan-geval maar dat hoeft niet.

Probeer eens een nieuwe CAT5E kabel. De kabel die je gebruikt kan mogelijk niet geschikt zijn voor gbit. Hiervoor worden namelijk alle 8 aders gebruikt. Als die er niet zijn of niet goed aangesloten zou ik me kunnen voorstellen dat er wel een elektronische link is (wat windows zegt, cable connected) maar dat er ergens "kortsluiting" ontstaat en er toch geen data over het lijntje gaat.
willem169 schreef op 05 augustus 2004 @ 11:19:
Als ik me niet vergis is het een 3c2000... als je daarvoor de drivers download en installeert zou het moeten werken.. Volgens Google waren er meer mensen met dit probleem ;)
De p4C800 serie heeft de 3c2000 gbit controller onboard, de p4P800 serie heeft een Marvell gbit controller. Tenzij je de -E versie neemt, deze heeft namelijk gewoon een Intel CSA gbit nic onboard.

[ Voor 21% gewijzigd door redfoxert op 05-08-2004 11:25 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 15:44
Misschien een idee om Win XP er ff opnieuw op te zetten. Misschien zit het probleem daar.

Hallo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 20:54:
Hallo mensen,

Ik heb onlangs een P4P800-E de luxe moederbord gekocht met een 3.0 ghz processor en 1024 mb geheugen (kingston) en het systeem draait goed.

Ik heb zelfs een bios update gedraaid. Ook dit hielp niet.

Cips
Oke Cips,

Je hebt een bios update "gedraaid". Naar welke versie dan?? Zijn er meerdere (geen Beta) biossen voor dit mobo?

Verwijderd

De p4C800 serie heeft de 3c2000 gbit controller onboard, de p4P800 serie heeft een Marvell gbit controller. Tenzij je de -E versie neemt, deze heeft namelijk gewoon een Intel CSA gbit nic onboard.[/quote]

Dit is niet zo, Heb zelf een Asus P4P800E-De Luxe, hierop zit wel degelijk een Marvell NIC 8)

• redfoxert
  • Niet online

[...]
Dit is niet zo, Heb zelf een Asus P4P800E-De Luxe, hierop zit wel degelijk een Marvell NIC 8)
Oeps ... de p4C800-E dan alleen :)

• makkie ;)
  • Laatst online: 08-05 13:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Zit je wel via een hub of switch die Gbit compatible is? zelfs in 100 MB of 10 MB forceren werkt dan nl niet altijd.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op 05 augustus 2004 @ 11:23:
[...]

Nope, bios in het boekje kan afwijken ivm tussentijdse bios wijzigingen. Lijkt me niet dat je LAN aan de FireWire controller gekoppeld is. Je kan wel een bridge maken met een FireWire lan-geval maar dat hoeft niet.

Probeer eens een nieuwe CAT5E kabel. De kabel die je gebruikt kan mogelijk niet geschikt zijn voor gbit. Hiervoor worden namelijk alle 8 aders gebruikt. Als die er niet zijn of niet goed aangesloten zou ik me kunnen voorstellen dat er wel een elektronische link is (wat windows zegt, cable connected) maar dat er ergens "kortsluiting" ontstaat en er toch geen data over het lijntje gaat.

[...]

De p4C800 serie heeft de 3c2000 gbit controller onboard, de p4P800 serie heeft een Marvell gbit controller. Tenzij je de -E versie neemt, deze heeft namelijk gewoon een Intel CSA gbit nic onboard.
Ik heb inmiddels een nieuwe kabel in gebruik. Levert niets op. Maar ik heb een onboard IEEE1394 adapter. Die moet die toch op zijn minst in het bios aangeven?? Dat is eigenlijk wel raar. Misschien verward windows dit wel met elkaar. Windows heb ik inmiddels 3x opnieuw geinstalleerd!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Je hebt toch geen norton firewall oid geinstalleerd ? die staat namelijk bekend om network connections te ruineren.

en anders eens tcp ip stack opnieuw installeren, en anders zal het een formatje worden :P

[ Voor 30% gewijzigd door FlashBlue op 05-08-2004 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 11:27:
[...]

Oke Cips,

Je hebt een bios update "gedraaid". Naar welke versie dan?? Zijn er meerdere (geen Beta) biossen voor dit mobo?
Ik heb bios versie 1002 op mijn systeem gezet. Ik begrijp dat jij ook een P4P800-E deluxe hebt. Werkte jou nic meteen? Bedoel, heb je niet veel ingewikkelde trucjes moeten uithalen om de nic werkende te krijgen? En, is er een bios beta versie voor dit bord? Volgens mij niet...kan me vergissen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp ook niet waarom mijn gewone netwerkkaart dan niet werkt. Deze kaart staat toch los van de onboard lan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 12:12:
[...]

Ik heb bios versie 1002 op mijn systeem gezet. Ik begrijp dat jij ook een P4P800-E deluxe hebt. Werkte jou nic meteen? Bedoel, heb je niet veel ingewikkelde trucjes moeten uithalen om de nic werkende te krijgen? En, is er een bios beta versie voor dit bord? Volgens mij niet...kan me vergissen!
Ik heb inderdaad ook een P4P800-E deluxe, bij mij werkt de NIC meteen, geen fratsen uit hoeven halen.
Er is maar een BIOS versie beschikbaar voor "ons" bord. Beta's zijn er niet vandaar mij n qoute op jou udate van je bios op je Mobo.

Wat ik zou doen is je router resetten (zodat hij op de default waarden staat) en dan nog eens proberen.

• redfoxert
  • Niet online
Zoek eens op google naar "winsock repair windows xp"

Ik weet dat er bepaalde programmas (voornamelijk spyware) nogal eens hier wat fratsen mee uithaalt. Als je die daarna verwijdert is je hele netwerk verbinding om zeep. Bij mn vorige werkgever hadden we daar een tooltje voor, zo van internet geplukt. Die zet de originele bestanden weer terug en de netwerkverbinding werd weer functioneel. Worth a try.

http://www.mvps.org/sramesh2k/winsock.htm

[ Voor 8% gewijzigd door redfoxert op 05-08-2004 13:19 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik verdenk nu toch echt je computer/netwerkkaarten niet meer maar de hardware erachter. (kabel, router, switch, poort van je switch etc.)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 05 augustus 2004 @ 14:22:
Ik verdenk nu toch echt je computer/netwerkkaarten niet meer maar de hardware erachter. (kabel, router, switch, poort van je switch etc.)
Ja het zou kunnen. Ik ga vanavond weer hobbyen (als ik dat dan nog niet uit frustratie uit het raam heb gegooid). Ik laat sowieso mijn bevindingen nog wel achter!

Tot nu toe erg bedankt voor jullie reacties!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Dus:
Check kabel
Check poortje
Check snelheid
Check netwerkkaart

Alle combinatie's uitproberen en telkens opnieuw starten in plaats van releasen/renew etc

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 05 augustus 2004 @ 14:30:
Dus:
Check kabel
Check poortje
Check snelheid
Check netwerkkaart

Alle combinatie's uitproberen en telkens opnieuw starten in plaats van releasen/renew etc
Ik heb eigenlijk nog een laatste vraag. Zou het met een van de andere componenten te maken kunnen hebben zoals bijvoorbeeld de CPU/Geheugen.
Of is het misschien de voeding? Dat de LAN bijvoorbeeld niet genoeg stroom krijgt.

Ik heb geen foutmeldingen hoor, maar toch...je weet het niet.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 14:51:
[...]Ik heb eigenlijk nog een laatste vraag. Zou het met een van de andere componenten te maken kunnen hebben zoals bijvoorbeeld de CPU/Geheugen.
Of is het misschien de voeding? Dat de LAN bijvoorbeeld niet genoeg stroom krijgt.

Ik heb geen foutmeldingen hoor, maar toch...je weet het niet.
Dan misschien de voeding, maar de processor of geheugen lijkt mij niet. Maar dat zou dan ook weer niet verklaren waarom de andere netwerkkaarten het ook niet doen.
Probeer eens met een minimum hoeveelheid aan geheugen en processor en verder helemaal niets in je pc... Doet hij het dan wel? Dan zou het je voeding kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben weer de hele vrijdagavond bezig geweest met het netwerkprobleem! Helaas zonder succes. A.s. dinsdag laat ik de systeembeheerder op mijn werk er naar kijken. Die heeft er immers voor gestudeerd! Mocht dit niet lukken dan breng ik hem dinsdagmiddag weg naar de leverancier! Ik laat t.z.t. nog wel even een berichtje achter.

Een ding zit me nog niet lekker...en dat is de ieee1394 adapter. Die geeft hij niet weer in het bios en in windows. Ook als ik de tweede adapter aansluit dan geeft het systeem deze niet weer. Misschien heeft het er mee te maken, misschien ook niet, maar het blijft vreemd. Ik heb er notabene twee in mijn systeem zitten.

Bedankt voor het meedenken mensen......

Jullie horen nog...

• Eichii
Die adapter waar je het over hebt is een firewire-aansluiting die je op je moederboard hebt.

Dit heeft niks met netwerk te maken, maar waarom ze hem niet bij usb-sectie hebben gezet is niet alleen voor mij een raadsel.

Ten tweede, als je je netwerkkaartje nou eens handmatig installeert? Dus zoek de gehele map van netwerk-drivers op en kopieer die naar je bureaublad en probeer ze via die wizard in systeem-eigenschappen handmatig naar de drivers te zoeken.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

wat is je huidige "ipconfig /all" op die machine?
* VisionMaster heeft die nog niet langs zien komen, gezien het feit dat er al wel een lijkt te zijn, maar geen kloot doet.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Brede P
Cips, aangezien die firewire controller niet wordt gezien in Windows, en naar jou zeggen ook niet in het BIOS staat, weet je dan wel zeker dat je het juiste BIOS hebt geflashed, dus die van een Deluxe? Het mag eigenlijk niet dit probleem veroorzaken aangezien je losse NIC's hetzelfde probleem geven, maar toch. Je had het over eventueel je voeding. Ik weet niet hoe zwaar die is, en of het een merk of noname is, en het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de andere componenten in je systeem, maar een 350 Watt merkvoeding, of 400 Watt noname is zeker wel aan te raden in een hedendaagse configuratie.

Verwijderd

Geeft ie bij netwerkinstellingen niet toevallig aan: netwerkbrug o.i.d.
Kan nl. zijn dat er een brug gemaakt is tussen je Firewire en je netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Stom stom stom stom stom!!!

Het probleem is opgelost en wel als volgt! In mijn frustratie heb ik de pc weer helemaal uit elkaar gehaald en vervolgens alles weer stap voor stap opgebouwd. Ik merkte in het begin bij het plaatsen van het moederbord dat er in de kast één busje niet overeenkomt met het gat van het moederbord. M.a.w. dit busje veroorzaakte kortsluiting op het moederbord!!! Na het aanzetten van de pc bleek mijn IEEE1394 adapter ineens zichtbaar. Toen wist ik meteen dat mijn netwerkkaart zou werken. En ja hoor! Zonder problemen in één keer!! Ik heb hier bij het opbouwen nog zo goed op gelet! Dit is niet de eerste keer dat ik zelf een pc bouw. Maar ja, een fout kan je maken! Maar toch, hier ga je niet van uit! Zeker omdat er m.b.t. de onboard lan meer problemen zijn. De pc werkt nu als een tierelier……!!! Een last is van mijn schouder gevallen!!!!! :*) :*) :*)

Mijn excuses aan de mensen die zo met mij hebben meegedacht.
Pagina: 1