jaja , het zoveelste topic over het disabelen van een knop in een form.
Het gaat hierbij om een online spelletje wat ik aan het maken ben. Dit scriptje moet ervoor zorgen dat mensen niet 2 keer op een knop drukken en zo bijvoorbeeld met een gokspelletje 2 keer geld krijgen.
Het scriptje werkt opzich wel als ik in de form bijvoorbeeld action="blabla.php" doe
maar als ik action="<?php echo $PHP_SELF;?>" doe dan wil het opeens niet meer en herlaad hij de pagina alleen zonder de "echte" actie uit te voeren , ik heb al zoveel topics gelezen hierover en gegoogled enzo maa rik kom er echt niet uit , misschien kunnen jullie mij uit de brand helpen
ik ben hier namelijk al 2 dagen mee aan het stoeien ik gebruik op dit moment dit stukje code
en dit is de form
Dus nogmaals , hij doet het wel alleen als ik de actie naar een andere php'tje verwijs. het heeft waarschijnlijk te maken met de volgorde van de code's. En nee ik ga niet een apart php'tje maken met daarin een redirect
Het gaat hierbij om een online spelletje wat ik aan het maken ben. Dit scriptje moet ervoor zorgen dat mensen niet 2 keer op een knop drukken en zo bijvoorbeeld met een gokspelletje 2 keer geld krijgen.
Het scriptje werkt opzich wel als ik in de form bijvoorbeeld action="blabla.php" doe
maar als ik action="<?php echo $PHP_SELF;?>" doe dan wil het opeens niet meer en herlaad hij de pagina alleen zonder de "echte" actie uit te voeren , ik heb al zoveel topics gelezen hierover en gegoogled enzo maa rik kom er echt niet uit , misschien kunnen jullie mij uit de brand helpen
ik ben hier namelijk al 2 dagen mee aan het stoeien ik gebruik op dit moment dit stukje code
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <SCRIPT language='javascript'>
function disableButton(theButton)
{
theButton.disabled = true;
theButton.form.submit();
}
</script> |
en dit is de form
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
| <form name="theButton" action="<?php echo $PHP_SELF;?>" method="POST">
<table bordercolor="black" width="325" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" aling="center" valign="top">
<tr>
<td bgcolor="<?php echo $_SESSION['Color_cell'];?>" colspan="4" width="100%" height="10" align="center" valign="center" class="maincontent"><b>Horse Track</b></td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="40%" align="left" valign="center" class="maincontent"> <b>Bet price:</b></td>
<td bgcolor="white" width="60%" colspan="3" align="left" valign="center" class="maincontent"> <input type="text" name="value" size="10"></td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="40%" align="left" valign="center" class="maincontent"> <b>Max. bet:</b></td>
<td bgcolor="white" width="60%" colspan="3" align="left" valign="center" class="maincontent"> <?php echo $maxbet; ?></td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="40%" rowspan="10" align="left" valign="top" class="maincontent"> <b>Your Horse</b></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent"><b>Color:</b></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent"><b>Chance:</b></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent"><b>Price:</b></td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="20%" align="center" valign="center" class="maincontent"><span style="background-color: #00FF00"><input type="radio" name="keuze" value="a"></font></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">50%</td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">Bet X 02</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="20%" align="center" valign="center" class="maincontent"><span style="background-color: #FFCC99"><input type="radio" name="keuze" value="b"></font></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">40%</td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">Bet X 03</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="20%" align="center" valign="center" class="maincontent"><span style="background-color: #FF3300"><input type="radio" name="keuze" value="c"></font></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">30%</td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">Bet X 04</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="20%" align="center" valign="center" class="maincontent"><span style="background-color: #99CCFF"><input type="radio" name="keuze" value="d"></font></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">20%</td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">Bet X 05</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="20%" align="center" valign="center" class="maincontent"><span style="background-color: #978055"><input type="radio" name="keuze" value="e"></font></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">10%</td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">Bet X 10</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="20%" align="center" valign="center" class="maincontent"><span style="background-color: #B5B1DA"><input type="radio" name="keuze" value="f"></font></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">20%</td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">Bet X 05</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="20%" align="center" valign="center" class="maincontent"><span style="background-color: #FFFF00"><input type="radio" name="keuze" value="g"></font></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">30%</td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">Bet X 04</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="20%" align="center" valign="center" class="maincontent"><span style="background-color: #CC33FF"><input type="radio" name="keuze" value="h"></font></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">40%</td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">Bet X 03</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="20%" align="center" valign="center" class="maincontent"><span style="background-color: #818181"><input type="radio" name="keuze" value="i"></font></td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">50%</td>
<td bgcolor="white" width="20%" align="left" valign="center" class="maincontent">Bet X 02</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="white" width="20%" colspan="4" align="center" valign="center" class="maincontent"><input type="submit" onClick="disableButton(this)" name="start_horse" value="Start the game" style="border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 1px; font-style: strong"></td>
</tr>
</form>
</table> |
Dus nogmaals , hij doet het wel alleen als ik de actie naar een andere php'tje verwijs. het heeft waarschijnlijk te maken met de volgorde van de code's. En nee ik ga niet een apart php'tje maken met daarin een redirect