Toon posts:

Chello werkt niet meer (win 98SE)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag kwam ik bij een vriendin van mijn moeder. Deze had Chello op een pc, deze pc ging dood. Toen heeft ze een andere pc gepakt en daar de kabel ingestoken. Chello CD gepakt, deze zegt echter dat de pc niet met de kabelmodem is verbonden. Ook als de kabelmodem wordt gereset heeft de pc geen kick. Bij winipcfg geeft hij aan als subnet 255.255.0.0 als ip 169.254.99.252. TcP IP staat geïnstalleerd bij netwerk, evenals de netwerkkaart. Verder client voor microsoft netwerken (primaire aanmelding. Ik heb de UPC helpdesk gebeld.

De helpdesk medewerker zei dat ik mijn netwerk kaart op 10 half mode moest zetten. Nog steeds geen kick. De pc is een:

PIII 733
128 MB geheugen
Win '98 2de editie.
met een FSD5000, pcicard.

Let op de netwerkkaart is degene die in de oude pc zat geschroeft. Deze hebben ze dus meeverhuisd. De helpdeskmedewerker zei dat het IP adres wat wij krijgen niet de juiste is. Echter bij TCP IP staat alles standaard op uit. Daarnaast heb ik het geprobeerd op een PC met Windows XP (laptop) deze gaf hetzelfde in de Chello setup (geen kabelmodem aangesloten).

Wie kan mij helpen?

BVD

Verwijderd

ligt aan het mac adres van de netwerk kaart...die moet je even doorgeven aan chello, draait het weer als een zonnetje...

>>edit<<
oeps..niet goed gelezen....
(netwerkkaart is degene die in de oude pc zat geschroeft.)

euhmmmm....toch denk ik het mac adres :)

169.254.99.252 ?... heb je al een ip renew gedaan ?
>>edit<<

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 20:10:
ligt aan het mac adres van de netwerk kaart...die moet je even doorgeven aan chello, draait het weer als een zonnetje...

>>edit<<
oeps..niet goed gelezen....
(netwerkkaart is degene die in de oude pc zat geschroeft.)

euhmmmm....toch denk ik het mac adres :)
>>edit<<
Maar de UPC setup (Via cdrom) geeft aan dat de modem niet is aangesloten. De helpdeskmedewerker via UPC (die veel wist) zei dat het niet normaal was. Daarnaast moet je in die setup een keer het macadres en login naam e.d. in vullen. Echter daarvoor moet hij wel contact gemaakt hebben met de modem. Zodra we de oude pc die echt veel kuren heeft weer herstellen maakt hij wel contact.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:18

Trebbors

Failure is no option!

Heb je bij winipcfg de NIC geselecteerd?

Staat er nog antivirus en/of een firewall op het systeem? Antivirus prog kan de inet verbinding gewoon blokkeren in het ergste geval.

Doe op de "werkende" pc eens een release en daarna op de "andere" pc aansluiten.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 20:14:
[...]

Maar de UPC setup (Via cdrom) geeft aan dat de modem niet is aangesloten. De helpdeskmedewerker via UPC (die veel wist) zei dat het niet normaal was. Daarnaast moet je in die setup een keer het macadres en login naam e.d. in vullen. Echter daarvoor moet hij wel contact gemaakt hebben met de modem.
controleer de kabel waarmee je je modem hebt aangesloten. Branden er wel link leds? (zowel op het modem als op je netwerkkaart)
Probeer anders de netwerkkaart uit die oude pc eens in deze.

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 04 augustus 2004 @ 22:32:
[...]

controleer de kabel waarmee je je modem hebt aangesloten. Branden er wel link leds? (zowel op het modem als op je netwerkkaart)
Probeer anders de netwerkkaart uit die oude pc eens in deze.
Ik heb de oude kaart gebruikt. LEds branden. Laptop heeft weer een andere kaart, daar zegt hij ook dat de kabelmodem niet is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Trebbors schreef op 04 augustus 2004 @ 22:29:
Heb je bij winipcfg de NIC geselecteerd?

Staat er nog antivirus en/of een firewall op het systeem? Antivirus prog kan de inet verbinding gewoon blokkeren in het ergste geval.

Doe op de "werkende" pc eens een release en daarna op de "andere" pc aansluiten.
Ja.. Er is er maar een, en deze is vrijgegeven. Geen antivirus en of firewall. Wat is een release?

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 19:37

t3q

Say yes to teq

Wat voor modem heb je?

Life goes as it goes.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer je het niet allemaal te snel achter elkaar? Ik kwam ooit eens bij mijn neefje die door de snelheidsverhoging een nieuw modem had gekregen en die kreeg het ook niet voor elkaar. Dus hij klik... in de computer.... grrr.... doet niet, in de laptop..... ook niet werken, euh.... wacht in de router misschien.... klik klak klik klak, dan weer..... etc..... Want als je het allemaal achter elkaar doet, dan werkt het ook niet echt fijn.

Die cd is trouwens slecht, ik deed altijd een of ander interetadres invoeren die ik al eens van een aardige chellomeneer kreeg, het was iets in de vorm van blabla.upc.nl, maar ik weet het zo even niet meer. Dan kreeg je een upc-website waar je hetzelfde mee kon als met je cd-tje.

Is je netwerkkaart niet gewoon stiekem stuk toevallig?

Kun je alle gegevens van winipcfg even posten?

Kun je het type modem even posten?

Ik kreeg vroeger ook weleens geen internet met chello en dan had ik ook een of andere 169.xxx.xxx.xxx adres, wat ik meestal deed was ff snel bellen naar de helpdesk, op het moment dat je je postcode invoerde, kreeg je vaak al te horen dat er een storing was in de regio. In alle gevallen was een tijdje wachten voldoende om het op te lossen.

Als het een Mac-adresprobleempje is, zou je alles effe zo kunnen maken, zoals je straks wil hebben, dus de goede netwerkkaart in de goede pc en dan ff bellen met upc en zeggen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt en dat ze je mac-adres ff moeten vrijgeven. Dat zou moeten werken.
Pagina: 1