Toon posts:

Asus A7N8X-E deluxe, geen auto power-off?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:

Asus A7N8X-E deluxe (BIOS 1011)
AMD Athlon XP 2800+
1536MB PC2700 (3x512)
Ati Radeon 9600 Pro
2x SATA HD, 1x IDE HD (Geen RAID-config)
Win XP SP1
kast: Chieftec DX-01B-D-U, 360 Watt

mijn probleem is nu dat wanneer XP wordt afgesloten de stroom er niet automatisch afgaat, dwz er blijft staan "U kunt nu de pc uitschakelen", en deze gaat alleen uit middels het indrukken van de powerknop. Aangezien er in m'n kast een klep voor die knop zit, zou het praktischer zijn als de stroom er vanzelf afging...
Dat lijkt me toch niet een te exclusieve optie voor zo'n moederbord :/

Ik ben al diverse malen door de bios en de handleiding heengewandeld, maar alleen zaken als power-up on mouse, PCI e.d. zijn daarin terug te vinden, power-off kennen ze blijkbaar niet...
Ook via bijvoorbeeld het programma X-setup kon ik een dergelijke optie niet terugvinden.

Help anyone?

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Je moet in de bios kijken of ACPI op enabled staat.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Het ligt niet aan je moederbord, kdenk eerder aan een instelling in het BIOS (ACPI bv) kheb hetzelfde moederbord met ACPI enabled, en hij gaat netjes uit :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Kan je in windows inschakelen :
Rechtsklik op deze computer -> eigenschappen -> tabblad hardware -> apparaatbeheer -> menu beeld -> verborgen apparaten weergeven -> nt/legacy adapter (ofsow) enablen et voila :)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

moetj even naar je beeldscherm eigenschappen gaan en dan schermbeveiliging, energie, en dan ff kijken of je de APM ondersteuning wel hebt ingeschakeld. :+ Ik heb dit probleem ook altijd als ik win xp opnieuw heb geinstalled ligt waarschijnlijk ook bij jou daaraan ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
Mad_Manic schreef op 04 augustus 2004 @ 23:36:
Je moet in de bios kijken of ACPI op enabled staat.
Dan nog werkt het niet.

@ TS

Wat je moet doen is:
Start > Configuratiescherm > Nieuwe Hardware toevoegen > Next etc. > Alle hardware weergeven > NT/APM Compatible kiezen en die installeren, nu kan Windows wel afsluiten.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
vingerfrits schreef op 04 augustus 2004 @ 23:40:
moetj even naar je beeldscherm eigenschappen gaan en dan schermbeveiliging, energie, en dan ff kijken of je de APM ondersteuning wel hebt ingeschakeld. :+ Ik heb dit probleem ook altijd als ik win xp opnieuw heb geinstalled ligt waarschijnlijk ook bij jou daaraan ;)
Of je moet Windows installeren MET ACPI enabled in de BIOS, dan hoef je dit truucje niet toe te passen.

• SH4D3H
  • Laatst online: 04-10-2025
Jep heb er op mijn bakkiej ook nooit last van :)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Is idd niet je mobo, ik heb namenlijk hetzelfde mobo, en bij mij sluit ie wel in 1 keer af. Ik weet wel wat je bedoeld trouwens, dat heeft mn zus dr pc ook :P best irri.

• Cranberry
  • Laatst online: 21:22
Heb je de mogelijkheid een andere voeding te proberen? Dergelijke problemen heb ik ook al eens gehad met een brakke (weliswaar no name) voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips :), ik ga het vanavond meteen even uitproberen... verwacht trouwens niet dat het aan de voeding ligt.

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:59

fmb

Aan het einde van een topic ben ik altijd wel benieuwd of het probleem is opgelost en dan vooral wat de oplossing was...

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
me 2 :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Pagina: 1