S-ATA schijven worden niet gevonden.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Een kennis van me heeft mijn hulp ingeroepen bij een nogal irritant probleem, een nieuwe S-ATA RAID controller met een Silcon 3112A chip wil de (ook nieuw) twee Matrox DiamondMax Plus 9 schijven niet vinden. Ik heb de controller en HD's aan mijn pc gehangen, maar ook hetzelfde probleem, hang ik de HD's aan de S-ATA controller van mijn Mac, worden ze wel gevonden. Dus het probleem blijkt te zitten in de controller, inmiddels heb ik al diverse BIOS versies geprobeert, zelfs de laatste BIOS versie die ik kon vinden (4247), weigert dienst. Ik weet niet meer wat ik nog kan doen, heb al op internet en GoT gezocht, maar een werkend antwoord kreeg ik niet, misschien hebben jullie nog tips voor me?

Voordat er naar gevraagd wordt, zijn moederbord is een MSI K7T Pro2.

[ Voor 7% gewijzigd door naaa op 04-08-2004 19:24 ]

Verwijderd

Heb je een array aangemaakt? En de juiste drivers geinstalleerd?

• naaa

naaa

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 19:25:
Heb je een array aangemaakt? En de juiste drivers geinstalleerd?
Een array kan ik nog niet aanmaken aangezien die nog geen schijven vindt en drivers installeren kan ik pas als er Windows opstaat.

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:45
Heb je in zijn bios sata ingesteld? Of kan dat niet? Dan moet je namelijk scsi selecteren

• naaa

naaa

Topicstarter
voil schreef op 04 augustus 2004 @ 19:32:
Heb je in zijn bios sata ingesteld? Of kan dat niet? Dan moet je namelijk scsi selecteren
Nee, werkt ook niet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MacOSXuser schreef op 04 augustus 2004 @ 19:27:
[...]
Een array kan ik nog niet aanmaken aangezien die nog geen schijven vindt en drivers installeren kan ik pas als er Windows opstaat.
Foutje. Lees de FAQ er eens op na. Boordevol nuttige informatie.

Voordat ik blaat... even zelf de FAQ eens herlezen, ik overzag de losse controller. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 04-08-2004 20:16 ]

ARME AOW’er

• naaa

naaa

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 04 augustus 2004 @ 20:15:
[...]

Foutje. Lees de FAQ er eens op na. Boordevol nuttige informatie.

Voordat ik blaat... even zelf de FAQ eens herlezen, ik overzag de losse controller. :(
Daar kon ik ook niet iets vinden wat helpt, denk dat die controller morgen teruggaat naar de winkel

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 23:00
Kan je niet in je BIOS iets instellen als "boot from other device" Bij mijn onboard controller was dat de trigger om ze te vinden.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk eigenlijk ook niet dat dat helpt. Hij loopt blijkbaar wel de BIOS van de controller door, maar de controller zelf vindt geen devices. Dan valt er niet veel te booten vrees ik.

Zelfs bij een disk afkomstig uit een oude array zou je normaalgesproken een melding moeten krijgen in de BIOS. Ik denk dat 't beste is om idd gewoon terug te gaan naar de winkel.

• naaa

naaa

Topicstarter
De controller gaat terug naar de winkel en een nieuwe is besteld (bij een ander bedrijf): De Highpoint RocketRAID 1520. Dan hopen dat Norton Ghost de backup van een 10gb IDE HD wil terugzetten op een 80gb S-ATA HD..
Pagina: 1