[Ipod] spleetje tussen zilvere en witte..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 17:24
ik was de laatste 3 weken op vakantie en natuurlijk had ik mn ipod mee.. niks mee aan de hand tot de laatste dag toen ik hem van de oplader afhaalde omdat we gingen rijden. toen zag ik dat de rechterkant een beetje gebogen was.. er zit nu een heel klein kiertje tussen het witte en het zilvere gedeelte.. er is niks mee gebeurd hij is niet gevallen ofzo en hij heeft ook niet op een te warme plaats gelegen ofzo dus het lijkt me ook niet dat het is gebogen door warmte. maar dit is natuurlijk heel zonde van de strakke ipod en nu er een kier tussenzit kan er misschien ook stof tussen gaan zitten en misschien dat hij daardoor hardwarematig ook kapot gaat ?

ik heb hem in mei gekocht bij apple.nl dus hij is nu iets meer als 2 maanden oud..
maar nu vraag ik me af of ik hier ook garantie op heb ?verder zit er nog geen krasje op ofzo..

ik zou dus niet weten wat de oorzaak is..

ook heb ik altijd netjes het hoesje er om..

http://80.61.232.209/online/IMAG0007.JPG
hier kan je de spleet zien (het zit voor de kijker rechts op de ipod) (het is misschien nog geen milimeter wat er tussenzit maar toch.. )

http://80.61.232.209/online/IMAG0008.JPG
hier even omcirkelt waar de spleet zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst eens kijken of je het misschien zelf kunt fixen door hem aan te drukken. Vaak zit er een klemmetje schuin o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
ik kan dat zilvere niet aandrukken of dat witte naar dat zilvere toe trekken dus da zal waarsch niet lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is erg wazig, vooral omdat een ipod geen externe schroeven heeft, om dit te fixen kom je al gauw bij Apple zelf terrecht. Deze zijn de (zover ik weet) enige die iPods kunnen fixen.

Alstie nog in de garantie is, doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47
ehm gebeurde tijdens opladen: is je accu niet kapot gegaan / uitgezet? ik zou hem voor de zekerheid terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het lijkt er inderdaad op dat je accu uitgezet is, normaal gebeurt dit pas als accu's behoorlijk oud zijn.

Uitzettende accu's zijn ontzettend krachtig, ik zie regelmatig ups'en waarvan de accu's de hele behuizing kapot gebroken hebben.

Mijn tip: opsturen naar Apple, dit mag mag na 2 maanden echt niet gebeuren :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Komt vaker voor. Ik heb nu inmiddels al een stuk of 8 van dit soort iPod's gezien.

Als hij binnen de garantie is. Gewoon zorgen dat de nummers ook op je computer staan allemaal, daarna 0900-7777703 bellen, zorgen dat je alleen de iPod meegeeft en verder niks en dan een paar dagen wachten tot je een nieuwe iPod in de bus krijgt.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Ik heb zelf excact dezelfde spleet gehad, bij mij was de behuizing ( na een valpartij ) los geschoten... het chromen deel heeft een aantal kleine haakjes, waarmee het aan het witte deel zit. Ik heb heel voorzichtig een mesje tussen de 2 delen gezet om de kier nog verder te trekken ( in de hoogte, dus niet de kier nog krommer maken, maar als hij dus plat ligt, met het chroom nar boven, proberen het deel nog verder omhoog te tillen.) Daarna schoot het chromen deel terug, met het haakje weer op de juiste plek. De spleet heb ik daarna nooit meer gehad.

Proberen mag, maar op eigen risico.

Bij mij werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 19:31:
Ik zou eerst eens kijken of je het misschien zelf kunt fixen door hem aan te drukken. Vaak zit er een klemmetje schuin o.i.d.
Dus toch een plastic haakje/klemmetje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
ik zal morgen eens even kijken of ik he taandurf met een mesje en anders bel ik maar gewoon even (denk dat ik dat maar doe trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Zolang je nog garantie hebt, gewoon even langs een dealer gaan...

Riskante probeersels kunnen altijd nog.
Ik zat toendertijd al buiten mijn garantie...

Laat weten hoe het verliep.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

LocoShady schreef op 08 augustus 2004 @ 01:17:
ik zal morgen eens even kijken of ik he taandurf met een mesje en anders bel ik maar gewoon even (denk dat ik dat maar doe trouwens)
Gewoon doen, ik ben vrijdag ook langsgeweest bij Mac House Rotterdam en daar gaan ze hem gewoon opsturen (met een bijna garantie dat'ie gewoon getrashed wordt en ik een nieuwe krijg (en ik er misschien nog wel op vooruit ga, kan me niet voorstellen dat Apple nog 3 gen. 10 gB iPods heeft liggen)).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad, ook zomaar zonder enige aanleiding. Ik was van plan hem terug te brengen, maar na enkele dagen was de (toch best flinke) spleet alweer verdwenen.

Misschien dat hij bij jou na enkele dagen ook terugbuigt, anders kun je hem het beste opsturen.
Pagina: 1