Na verkeerde driver reageert monitor niet meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-03 11:07
Goedenavond!

Ik heb roekeloos een verkeerde driver geinstalleerd voor mijn videokaart. Ik weet niet meer om welke drivers het gaat.

Ik zit nu niet thuis en heb geen gegevens verder bij de hand. Uit het hoofd .,. een geforce v9560 waarschijnlijk.

Maar mijn monitor reageert nu dus niet meer. Alsof er geen kabel in zit.
Ik heb al een andere videokaart geprobeerd maar zelfde probleem. De computer is helemaal schoon dus ik zou het gewoon kunnen formatteren. Maar hoe kom ik zo ver zonder monitor?

Any secret tricks that can help me?

Alvast heel veel bedankt.

King for a day,... fool for a lifetime.

Verwijderd

Veilige modus opstarten en verkeerde uninstallen/removen / Last Known Good al getest?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 19:05 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 11:57

Turkish

zhé germans

Bedoel je dat je ook in DOS/BIOS geen beeld hebt? Als dat zo is zou je een biosreset kunnen doen en kijken of dat wat uitmaakt en evt een andere videokaart kunnen proberen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 18:32
Ik heb helaas ook een keer meegemaakt dat de monitor onbruikbaar is geworden door een verkeerde driver / te hoge frequentie sturing.
Ik hoop dat je buis nog leeft. ;)

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

• dwaas
Turkish schreef op 04 augustus 2004 @ 19:07:
Bedoel je dat je ook in DOS/BIOS geen beeld hebt? Als dat zo is zou je een biosreset kunnen doen en kijken of dat wat uitmaakt en evt een andere videokaart kunnen proberen
Dat bedoel ik ja!
Hoe doe ik een biosreset?
Ik zal er morgen nog even op searchen. Als er tussentijds nog iemand is die het hier nog post... graag!
LucienS schreef op 04 augustus 2004 @ 19:08:
Ik heb helaas ook een keer meegemaakt dat de monitor onbruikbaar is geworden door een verkeerde driver / te hoge frequentie sturing.
Ik hoop dat je buis nog leeft. ;)
Ik heb het op 2 monitoren geprobeerd. Dus dan zal het nog wel doen denk ik. =)

• CoRrRan
  • Laatst online: 04-03 17:36

CoRrRan

Don't Panic!!!

BIOS reset is afhankelijk van het type moederbord. Als het goed is moet je dat in je manual van het mobo kunnen vinden. Heel vaak is het een jumper op je moederbord, in de buurt van de batterij.

Heb je trouwens je monitor ook nog op een andere PC geprobeerd? Daarmee kun je natuurlijk checken of je monitor nog werkt.

-- == Alta Alatis Patent == --

• dwaas
CoRrRan schreef op 05 augustus 2004 @ 12:43:
BIOS reset is afhankelijk van het type moederbord. Als het goed is moet je dat in je manual van het mobo kunnen vinden. Heel vaak is het een jumper op je moederbord, in de buurt van de batterij.

Heb je trouwens je monitor ook nog op een andere PC geprobeerd? Daarmee kun je natuurlijk checken of je monitor nog werkt.
Ik zal eenmaal thuis de handleiding eens doornemen dan.

Ik heb wel mijn pc op een andere monitor geprobeerd. Ik denk dat het door die verkeerde drivers van de videokaart komt.
Dat er niet op elke computer een autoformatknop zit. :/

• dwaas
<wanhoop>

Monitor reageert nog steeds niet.
Ik heb tweakers afgezocht en kwam tot de conclusie dat het wel van alles kon zijn.
Ik heb:
- CMOS cleared (ofzoiets) (jumper) (geen resultaat)
- gestart zonder geheugen (geen result)
- computer schoongemaakt (geen res)
- videokaart op een andere computer geprobeerd (dan reageert de monitor ook niet op de andere computer) (is nu mijn videokaart stuk? Want ik heb een andere videokaart op mijn computer geprobeerd en dan reageert de monitor ook niet. Dus is mijn mobo ook stuk?)
videokaart: v9560 geforce
moederbord: a7v600 asus

Hoe kan ik er nu nog achter komen wat er nou écht mis is met mijn systeem?
Naar welke winkel kan ik het brengen voor een controle oid. (amsterdam)
Hoe zit dat met garantie? Mycom geeft een jaar garantie maar de fabrikant geeft langer garantie? Kan ik dan alsnog wat terugbrengen naar mycom? Ik heb de computer net iets meer dan een jaar. (31 juli)
</wanhoop>

Verwijderd

Je kan normaal gesproken wel vereisen dat een computer meer dan een jaar meegaat, ook al heb je maar een jaar garantie, daar zouden ze niet zo moeilijk over doen. De Europese regelgeving geeft je trouwens sowieso recht op twee jaar voor computerapparatuur.

En over je vraag over de computer, het lijkt me een beetje raar dat adt allemaal ontstaat door een driver, heb je nog iets anders met je pc gedaan in die tijd? Zoals een koelertje vervangen ofzo?

• dwaas
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 23:14:
Je kan normaal gesproken wel vereisen dat een computer meer dan een jaar meegaat, ook al heb je maar een jaar garantie, daar zouden ze niet zo moeilijk over doen. De Europese regelgeving geeft je trouwens sowieso recht op twee jaar voor computerapparatuur.

En over je vraag over de computer, het lijkt me een beetje raar dat adt allemaal ontstaat door een driver, heb je nog iets anders met je pc gedaan in die tijd? Zoals een koelertje vervangen ofzo?
Ik zal het via mycom dan eens proberen.
Verder had ik destijds de computer geformatteerd en een schone install van windows. Vervolgens de windows update gedaan en de bijbehorende hardware drivers geinstalleerd. Toen deed ik de laatste drivers van de videokaart. Daar werkte een spel niet onder (thief 3) Dus zocht ik wat naar oudere drivers en heb ietsjes blindelings een ander pakketje drivers geinstalleerd. En toen.. zie verhaal.

Pagina: 1