Toon posts:

nieuwe pc HELP !

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hello all,

zal vast wel eens vaker gevraagd worden van welke videokaart moet ik nou nemen en wat voor mobo moet ik nemen. das irritant ja elke keer :P

mijn vraag is niet zo.. naja, niet helemaal zo :P

ik zoek iemand die mij gewoon echt wil helpen om een MEGA VET systeem in elkaar te zetten. iemand die er verstand van heeft en het wel cool lijkt om te helpen (als die er zijn :P)

ik heb anderhalf jaar geleden een systeem gekocht: epox 8rda+/herc. 9700pro/2 x corsair pc 3500 hele lange naam geheugen/xaser II kast/wc/120 gig hd/2700+

was toen voor die hele kast met inhoud iets van 1700 euro kwijt.

nu wil ik een pc kopen voor 3000 euro voor alleen de kast :9~ wil dus echt een vette pc :P dat moet wel genoeg zijn neem ik aan :9

met deze pc ben ik ook wezen oc-en maar dat ging niet altijd helemaal zoals het moest en heb een paar x bijna wat gesloopt :X

ik heb geen zin om maanden te gaan lezen over van alles en nog wat, heeft me de vorige x ook een half jaar gekost ofzo totdat ik het kocht 8)7

dit geheugen met dat mobo en dan weer speciaal zo een cpu want die is beter voor oc-en en nu zag ik pas geheugen van corsair met allemaal lichtjes erop 8)7 allemaal heel erg vet maar vond de tijd van een 486 dx II 66 makelijker :P

dus erm.. om het even kort te maken, zoek dus iemand die mij er bij wil helpen.

iig met amd.... at .... wc.... en raid :P

dus als iemand zin heeft om me hiermee te helpen op msn zou dat wel cool zijn :D

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 18:32:
dus als iemand zin heeft om me hiermee te helpen op msn zou dat wel cool zijn :D
Als iemand jou verder gaat helpen op MSN, wat heeft GoT daar dan als community nog aan?

Verder denk ik dat dit beter in Complete Systemen en Laptops had gepast.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
1 kanttekening: waarom baseer je je wensen op je budget? En niet andersom?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ik denk persoonlijk dat 3000 euro voor een super-mega-vet systeem nog te weinig is. Iedereen heeft een eigen definitie van een super-PC dus je zal je nieuwe monster ook zelf moeten samenstellen :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Helpen kan ik je denk ik niet helemaal zoals je wilt, maar mijn idee zou zijn:
bel een GOEDE computerwinkel! Als je ze vertelt dat je 3000 euro wil uitgeven aan de kast willen ze je vast wel helpen. Misschien dat het lastig wordt met 'zeldzame' componenten, die ze dan weer niet hebben, maar je komt denk ik wel een heel eind.
Ben trouwens wel benieuwd wat het wordt! (en hoe je aan zoveel geld voor een PC komt (en waarom..))

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 18:37:
Helpen kan ik je denk ik niet helemaal zoals je wilt, maar mijn idee zou zijn:
bel een GOEDE computerwinkel! Als je ze vertelt dat je 3000 euro wil uitgeven aan de kast willen ze je vast wel helpen. Misschien dat het lastig wordt met 'zeldzame' componenten, die ze dan weer niet hebben, maar je komt denk ik wel een heel eind.
Ben trouwens wel benieuwd wat het wordt! (en hoe je aan zoveel geld voor een PC komt (en waarom..))
Als je hem zelf samensteld ben je wel veel goedkoper uit. Zeker op zo'n bedragen.
RemcoDelft schreef op 04 augustus 2004 @ 18:35:
1 kanttekening: waarom baseer je je wensen op je budget? En niet andersom?
Zo ongewoon is dat toch niet?
Hij wil simpelweg het maximale uit zijn beschikbare budget halen :)

micheljansen.org

Verwijderd

dawuss schreef op 04 augustus 2004 @ 18:39:
[...]

Als je hem zelf samensteld ben je wel veel goedkoper uit. Zeker op zo'n bedragen.
Snap ik niet helemaal.
Je zal toch alle componenten moeten kopen, of koop je die bij verschillende leveranciers (verzendkosten?) Du sik vraag me af of het dan veel goedkopen wordt.
Tsja, webstores, I get your point... (een beetje)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 18:42:
[...]

Snap ik niet helemaal.
Je zal toch alle componenten moeten kopen, of koop je die bij verschillende leveranciers (verzendkosten?) Du sik vraag me af of het dan veel goedkopen wordt.
Loop jij maar eens naar een computerwinkel, en kijk daar wat een mooi compleet high-end systeem kost. Schrijf die prijs op, en alle aanwezige componenten, en ga vervolgens aan de slag met de pricewatch. Wedden dat je makkelijk 20% goedkoper uit kunt zijn?

micheljansen.org

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 18:42:
[...]

Snap ik niet helemaal.
Hoeveel is een manuur om die computer in elkaar te zetten dan? 80 euro? Daar kun je heel wat voor laten verzenden hoor.... ;)

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49
een alien PC

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Al wat guides bekeken?
Bijvoorbeeld: http://www.anandtech.com/guides/showdoc.aspx?i=2138&p=1
nu wil ik een pc kopen voor 3000 euro voor alleen de kast :9~ wil dus echt een vette pc :P dat moet wel genoeg zijn neem ik aan :9
Een hele vette pc=
Performance?
Stilte?
Looks?

Je kan nog wel wat meer vertellen wat je nou wil behalve een belachelijk dure kast... :P
Dat raad ik je dus niet aan... dan ben je veel meer geld kwijt dan als je hem zelf bouwt... en dat is natuurlijk ook leuker. 8)
ik heb geen zin om maanden te gaan lezen over van alles en nog wat, heeft me de vorige x ook een half jaar gekost ofzo totdat ik het kocht 8)7
Dat is dus juist de bedoeling bij GoT... ZELF nadenken. O-)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 18:52 . Reden: reacties toegevoegd ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:32

Just_I

What did you just say?

Check de best buy edite van juni even.
En voor het MEGA VETTE syten check je de editie van maart even >:) . Moet je alleen is je budget vergroten :+ .

offtopic:
Gebruik in het vervolg even leestekens / hoofdletters e.d. en je hoeft niet zoveel alinea's te gebruiken ;) .

[ Voor 36% gewijzigd door Just_I op 04-08-2004 18:54 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom ga je nog OC'en? Je hebt geld genoeg om gewoon die net iets betere "...wat dan ook ..." te kopen, dus OC'en is niet eens nodig =]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:08
Koop dan een alienware kast ofzo met alles er in, die vind ik toch ook wel MEGA VET eigenlijk. Maarja, de echter tweaker doet het natuurlijk ZELF ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Jorick op 04-08-2004 18:55 ]

• dawuss

dawuss

gadgeteer

RoamoR schreef op 04 augustus 2004 @ 18:45:
[...]
Hoeveel is een manuur om die computer in elkaar te zetten dan? 80 euro? Daar kun je heel wat voor laten verzenden hoor.... ;)
Ach, het zijn niet eens de manuren, ik deed er zelf minder dan een half uur over om een complete pc inelkaar te zetten toen ik bij een pc-zaak werkte, maar de winstmarges op simpele hardware liggen zo belachelijk hoog.

micheljansen.org

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
ik zoek iemand die mij gewoon echt wil helpen om een MEGA VET systeem in elkaar te zetten. iemand die er verstand van heeft en het wel cool lijkt om te helpen (als die er zijn :P)
Wat vindt je zelf MEGA VET? Dat is nou niet echt duidelijk of zo.
Heb je wel eens de FAQ(S) doorgelezen? Het is niet de bedoeling dat je hier je vragen neerkwakt en wij die vervolgens gaan beantwoorden zonder dat jij enige arbeid verricht met het doorlezen van faqs, reviews en topics.
dit geheugen met dat mobo en dan weer speciaal zo een cpu want die is beter voor oc-en en nu zag ik pas geheugen van corsair met allemaal lichtjes erop
Dat is echt heel duidelijk :? , wat bedoel je nu hiermee? Ik kan hier echt geen brood van bakken :? ?
iig met amd.... at .... wc.... en raid :P
at? je zal toch wel atx bedoelen of niet?

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

als je eens bij mycom met de samen steller...
ook vind je instelling niet volgens de regels. ik heb ook moeten zoeken en geloof me, ik heb mijn naam niet zomaar gekozen;). ook die titel is nou niet echt leuk. zalwel een mod over gaan klagen. staat ook in de regels.... verder succes. ik had voor dat geld een g5 van apple gehaald:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

AMD FX-53
DFI 939 bord (moet nog uitkomen)
Prom M2GT
2x 512MB OCZ EB 3700
Antec 550W
2x Raptor
Eheim pomp
DD4 VGA blok
Chipset blokje
EVO rad
wat fannetjes, slang enzo..
Case naar keuze (zal wel LianLi worden)

Dus.. dat is een vet systeem. Ga maar zoeken wat het kost. 3000 euro is krap denk ik.

Nutteloos topic btw :D

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31

Thandor

SilverStreak

Dual Opteron 250 + een goed mobo, Tyan Thunder k8W o.i.d.
2x 1024 Corsair @ 500MHz
Antec TrueControl 550
Antec Plusview1000AMG
2x Hitachi 400GB (nog niet leverbaar/uit, neem anders Seagate 200GB in Raid)
Waterkoeling, kant & klaar kitje van Asetek o.i.d. + een extra CPU koelblok voor de 2e opteron
nVidia GeForce 6800 Ultra
Papst casefan/radiator fan

Mijn volgende PC gaat iig een Opteron 250 of hoger bevatten en ik neem 2x1024 MB ram. Veel hdd ruimte is ook gewenst. Er komt geen topmodel videokaart in mijn systeem aangezien ik geen 3dgame fanaat ben (m.a.w. 3dkaart vind ik bij lange na niet het belangrijkste, ik neem er 1 met goede prestaties en de laagste prijs, maar wél een kaart rond het topsegment)

P.s. het gaat nog ff duren voor ik die Opteron koop, de huidige PC voldoet nog ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 04-08-2004 19:22 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
pyro83 schreef op 04 augustus 2004 @ 18:56:
[...]

Wat vindt je zelf MEGA VET? Dat is nou niet echt duidelijk of zo.

ok.. watercooling, amd fx cpu, die ati x800 wil ik er denk ik in, een raid systeem en dat waren wel zo ong. me eisen denk ik.

[...]

Heb je wel eens de FAQ(S) doorgelezen? Het is niet de bedoeling dat je hier je vragen neerkwakt en wij die vervolgens gaan beantwoorden zonder dat jij enige arbeid verricht met het doorlezen van faqs, reviews en topics.

heb jij me post wel goed doorgelezen ? ik zoek iemand die mij gewoon kan helpen met een systeem uit zoeken. op msn of hoe dan ook. verder heb ik geen vragen.

tja, iemand zij waarom doe je het niet op het forum.. en dat doe ik dus niet omdat er dus zulke opmerkingen komen !

[...]

Dat is echt heel duidelijk :? , wat bedoel je nu hiermee? Ik kan hier echt geen brood van bakken :? ?

dat als je moederbord A neemt je het best B geheugen kan gebruiken maar als je mobo C neemt je weer beter een ander soort geheugen kan gebruiken. net zoals ik had gelezen dat het geheugen wat ik heb, corsair, nogal eens problemen gaf met een epox mobo die ik dus ook heb. dat wil ik dus voorkomen door iemand me opweg te laten helpen met componenten uitzoeken en vertellen wat ik het best kan nemen enz.

[...]

at? je zal toch wel atx bedoelen of niet?
nee.. bedoelde ATI

en wat ik dus zelf vet vind. dat weet ik dus niet precies, FX cpu, ati x800 kaart, watercooling, raid systeem, veel werkgeheugen (weet dus niet welk merk)

nu lees ik dus ook over 2 cpu's daar krijg ik dus weer vragen bij zoals of het beter zal zijn om zoiets te kopen en ergens anders dan op in te korten of gewoon 1 snelle cpu nemen. daarbij wil ik dus graag iemand hebben die me er mee kan helpen, en als ik verder tussen door gewoon vragen heb ik die bij iemand kan neer leggen :P

ken geen mensen die me irl kunnen helpen en wil graag deze pc snel bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
verder is het enige wat ik met deze machine ga doen gamen btw :P

Verwijderd

AMD-FreaK schreef op 04 augustus 2004 @ 19:21:
Dual Opteron 250 + een goed mobo, Tyan Thunder k8W o.i.d.
2x 1024 Corsair @ 500MHz
Antec TrueControl 550
Antec Plusview1000AMG
2x Hitachi 400GB (nog niet leverbaar/uit, neem anders Seagate 200GB in Raid)
Waterkoeling, kant & klaar kitje van Asetek o.i.d. + een extra CPU koelblok voor de 2e opteron
nVidia GeForce 6800 Ultra
Papst casefan/radiator fan

Mijn volgende PC gaat iig een Opteron 250 of hoger bevatten en ik neem 2x1024 MB ram. Veel hdd ruimte is ook gewenst. Er komt geen topmodel videokaart in mijn systeem aangezien ik geen 3dgame fanaat ben (m.a.w. 3dkaart vind ik bij lange na niet het belangrijkste, ik neem er 1 met goede prestaties en de laagste prijs, maar wél een kaart rond het topsegment)

P.s. het gaat nog ff duren voor ik die Opteron koop, de huidige PC voldoet nog ;)
DOC he.. kun je ook lekker mee tweaken...met die opteron |:( Een FX lekker opgefokt is echt way sneller.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je niet zelfstandig een systeem kunt samenstellen, dan zit je goed verkeerd hier op GoT.

Overigens 3K euro voor een "mega-vet" systeem is mijns inziens idd weinig. Mijn bak kostte vorig jaar nieuw al het dubbele. Wil je "mega-vet" letterlijk nemen, leg dan 10K euro opzij.

[ Voor 55% gewijzigd door BalusC op 04-08-2004 21:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.