Icoontjes in cache opslaan bij Mozilla FireFox?

Pagina: 1
Acties:

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik vroeg me af of het mogelijk was om de icoontjes die bij een website horen. (bijvoorbeeld de engelse sleutel van tweakers.net) op te slaan in het cache geheugen, zodat er niet langer van die stomme, nietszeggende standaard icoontjes staan.

thx in advance

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat heeft het cachen van favicons te maken met het stomme nietszeggende standaard icoontje? Of wil je je eigen favicon aan websites toewijzen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wim Leers
Spider.007 schreef op 04 augustus 2004 @ 18:21:
Wat heeft het cachen van favicons te maken met het stomme nietszeggende standaard icoontje? Of wil je je eigen favicon aan websites toewijzen?
Ben ik nu de enige die dit irritant vind/ aan de hand heeft?

Telkens als ik FireFox opnieuw start, worden die stomme, nietszeggende icoontjes opnieuw weergegeven, ipv de overeenkomstige icoontjes.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

uhm bij de nightlies doet ie dat al. ze gaan niet meer weg nadat de cache geleegd is.
ik ken verder alleen "browser.chrome.favicons" als instelling

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Spider.007 schreef op 04 augustus 2004 @ 18:21:
Ik denk dat hij bedoelt, dat in je bookmarks het favicon gebruikt wordt, maar dat dit verdwijnt als je de browser een keer afsluit en opnieuw opstart :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Ik neem aan dat het hier gaat over het verdwijnen van die icoontjes? Hoe je ze kunt bewaren weet ik niet alleen wel een progje dat die dingen in no time weer terugzet in je favorieten, als dat de bedoeling is tenminste, mail me dan even een berichtje naar rekput(at)hotmail.com dab mail ik het wel naar je

Laterzzz

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
PipoDeClown schreef op 04 augustus 2004 @ 18:32:
uhm bij de nightlies doet ie dat al. ze gaan niet meer weg nadat de cache geleegd is.
ik ken verder alleen "browser.chrome.favicons" als instelling
Klopt :) . Hij slaat ze nu namelijk op in je bookmarks.html-file :) . Nooit meer icoontjes kwijt dus.

• Wim Leers
Harm schreef op 04 augustus 2004 @ 19:42:
[...]

Klopt :) . Hij slaat ze nu namelijk op in je bookmarks.html-file :) . Nooit meer icoontjes kwijt dus.
dan werkt het hier tog niet hoor :s

deze waarde staat er namelijk wel in, maar tog onthoudt ie het niet :s

ik gebruik FF 0.9.2

• Harm
  • Niet online
Bashrat schreef op 04 augustus 2004 @ 19:48:
[...]

dan werkt het hier tog niet hoor :s

deze waarde staat er namelijk wel in, maar tog onthoudt ie het niet :s

ik gebruik FF 0.9.2
Het enige verschil tussen Firefox 0.9.1 en 0.9.2 is één security-update. Dat favicons in je bookmarks.html-bestand opgeslagen worden is pas vanaf een nightly van een week of twee terug, en dat zit dus inderdaad niet in de released versions van Firefox. Dit zal overigens ook niet in Firefox 0.9.3 zitten, aangezien dat sec een security-update is.

[ Voor 1% gewijzigd door Harm op 04-08-2004 21:46 . Reden: BTW ]

• Wim Leers
Ten eerste gaat het me niet om de cookies, maar om de favicons.

Mijn vraag:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat favicons niet steeds opnieuw gedownload moeten worden en dus ook in mijn favorieten worden weergegeven?

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 08:05
Ja we hebben je vraag wel verstaan "B2" maar niet begrepen.
Bij mij is het zo sommige opnieuw worden geladen maar sommige blijven staan.

a backup is a man's best friend

• Harm
  • Niet online
Bashrat schreef op 04 augustus 2004 @ 21:17:
Ten eerste gaat het me niet om de cookies, maar om de favicons.
Dan passen we dat aan B) .
Bashrat schreef op 04 augustus 2004 @ 21:17:
Mijn vraag:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat favicons niet steeds opnieuw gedownload moeten worden en dus ook in mijn favorieten worden weergegeven?
Ervoor zorgen dat je cache niet corrupt raakt. Hoe je dat doet? Geen idee, dat is mij ook nog nooit gelukt. Dat ging altijd een paar dagen goed en dan op onverklaarbare wijze (geen crash van de browser ofzo, want dan kun je het wel schudden met je cache) was het weer verkeerd.
Pagina: 1