Geluidskaart en speakers + subwoofer aanschaf

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vooraf, ik weet niet of de investering voor een geluidskaart noodzakelijk is. Op mijn moederbord zit al een onboard "kaartje" die toch wel leuk geluid levert. De prijzen voor kaarten zitten ook nogal ver uitelkaar, 13 Euro tot zo'n 300 Euro, en dat zou dan voor thuisgebruikers zijn.

Maargoed, er vanuit gaande dat ik geen geluidskaart neem, met een budget van z'n 250 euro, wat voor speaker sets kan ik krijgen die goed geluid leveren maar niet direct 6 satellite speakers erbij leveren? Voor dit laatste, ik heb gewoon geen ruimte voor die dingen.

Zelf ben ik inmiddels uitgekomen op goedkope Labtec speakertjes van zo'n 30 Euro, de iets duurdere Logitech Z340, of de duurste variant met 2 speakers een Creative I-Trique. Deze laatste vind ik kwa uiterlijk wel erg mooi.Ik ben inmiddels in Deventer de stad in geweest om verschillende meningen te horen van verkopers. En men was het wel met me eens dat ik het meeste aan de Creative I-Trique zou hebben. Logisch, daar zouden ze meer geld mee verdienen. Alleen was deze weer niet uit voorraad leverbaar...

Tot nu toe heb ik nog altijd gewerkt zonder een echte geluidskaart, en ik heb nog nooit echt problemen ondervonden. Wat ik van bovenstaande modellen niet weet is bijvoorbeeld een koptelefoon aansluiting. Zitten deze op goede plaatsen? Wat is de ervaring met transport van deze hardware (ivm. Lanparties). En natuurlijk, wat is nou het grote verschil voor een MP3 luisteraar zoals ik, tussen een set van 30 Euro en een set van 300 Euro?

Of moet ik gewoon niet zeuren en het eerste kopen wat binnen mijn budget past?

Verwijderd

Ik zou de Logitech Z-2200 niet zo maar overslaan.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-pacers.com/reviews_images/Logitech%20Z-2200/group.jpg

• Blue-eagle
  • Niet online
De Logitech Z-2200, van 120,- tot 140,- in de pricewatch. Klinkt goed en ziet er goed uit. Wat is er zo bijzonder aan deze set?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
het voordeel van de Z-2200 is dat je een behoorlijk vermogende set hebt (rond de 200 watt RMS als ik me niet vergis). Die I-Trigue 3300 die je in je lijstje hebt staan is wel erg duur. Naar mijn weten heeft Computerland Apeldoorn die voor 89 euro staan. De prijs van 120 euro is meer weggelegd voor de nieuwe L3500 van Creative (ook al niet zo heel nieuw meer). Die creative setjes zijn bij Computerland over het algemeen wel voorradig ook.

Verwijderd

BredeP schreef op 05 augustus 2004 @ 09:50:
het voordeel van de Z-2200 is dat je een behoorlijk vermogende set hebt (rond de 200 watt RMS als ik me niet vergis).
Nou ze zeggen idd zoiets, maar het is dus ongeveer 2×15watt voor de satts en ongeveer 100watt voor de sub. :o

Wel heeft deze set (samen met zijn grote broers in deze serie) een subwoofer die al snel erg overheersend klinkt..kwestie van goed afstellen :*)

Dit ding kan idd echt zo ontzettend hard spelen zonder te vervormen, niet normaal meer voor een computer setje >:)

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 09:44
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:36:
[...]

Nou ze zeggen idd zoiets, maar het is dus ongeveer 2×15watt voor de satts en ongeveer 100watt voor de sub. :o

Wel heeft deze set (samen met zijn grote broers in deze serie) een subwoofer die al snel erg overheersend klinkt..kwestie van goed afstellen :*)

Dit ding kan idd echt zo ontzettend hard spelen zonder te vervormen, niet normaal meer voor een computer setje >:)
Dat denk je maar, want daar heb je Megaworks voor nodig 8)
(Spreekt uit ervaring :*) )

Nog ff ontopic: Ik vind al die goedkope setjes eerlijk gezegd niks...
En ga niet voor design, maar toch nog voor een beetje kwaliteit !!

Mijn tip: Spaar gewoon ff door :)

[ Voor 15% gewijzigd door Morgion op 05-08-2004 17:00 ]

• Blue-eagle
  • Niet online
Geld is niet het probleem, ik stel gewoon graag een budget in ;)

Wat zou jouw keuze zijn, Morgion? (Of iemand anders die een goede mening heeft natuurlijk!)

Verwijderd

Blue-eagle schreef op 05 augustus 2004 @ 18:16:
Geld is niet het probleem, ik stel gewoon graag een budget in ;)

Wat zou jouw keuze zijn, Morgion? (Of iemand anders die een goede mening heeft natuurlijk!)
^^ tja, natuurlijk een z-680, gewoon een goede set, alleen ook weer zon geval waarbij je de bass ffies moet instellen, lijkt wel of muziek tegen woordig 80% bass moet zijn :P, maja, altijd leuk bij een film.

Ik ken trouwens iemand met de z-640 en die vind ik ook al behoorlijk klinken ;)

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 09:44
Ik heb zelf Megaworks en die zijn best fijn :)
Maaruh toen waren de Gigaworks er nog niet, dus daar zou ik nu voor gaan >:)

Verwijderd

Is er nu nergens een zaak die deze speakers heeft opgesteld, zodat je er naar kan luisteren??? Je geeft veel geld uit, maar echt weten wat je koopt...ho maar! :(

Dus heeft iemand een tip waar ik in omgeving van Deventer kan luisteren naar verschillende soorten boxen? :)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik zou zeggen: open de deur, lopen naar een winkel, vraag of je mag luisteren ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1