Toon posts:

3.3 volt stijgt naar 3.81 volt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi alle,
search werkt niet vandaar deze post.
we hebben een oude atlhon 700 met een asus k7v en een GF256.
dit draait al bijna 4 jaar zonder problemen maar nu loopt hij steeds vast omdat de 3.3 volt naar 3.81 volt stijgt .

ik vermoed dat de voeding stuk is.
heeft iemand dit wel een eerder gehad??zoja wat was er stuk.

Grzz, kenny

Verwijderd

Je hebt al een vermoeden wat de boosdoener kan zijn.............heb je al eens overwogen om een andere voeding te proberen.....?

edit...je hebt ongeveer een procent of 15 voltage verhoging. Dat is veel meer als de standaard 10% deviatie.

Probeer een andere voeding, ander systeem o.i.d.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 17:25 ]

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
dat moet bijna wel aan je voeding liggen of aan de meetpunt.
anders zou een weerstandje kapot kunnen zijn, maar dat lijkt me wel ver gezocht.

Verwijderd

Topicstarter
dan moet ik eerst een nieuwe voeding kopen. maar stel het MB is stuk of wat anders dan zit ik met 2 voedingen waar ik niks aan hebt.

Verwijderd

heb je niet iemand met ongeveer dezelfde specifivaties waar je voor even de voeding van kan gebruiken..?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 17:26:
heb je niet iemand met ongeveer dezelfde specifivaties waar je voor even de voeding van kan gebruiken..?
als ik dat had heb ik dat al gedaan.

Verwijderd

Meet hem door met een multimeter, dan weet je zeker of de voeding ook een dergelijke spanning levert..... en dat kan gewoon op je voeding (ff openschroeven) en anders kan je er wel achter komen welke stekker van de ATX connecter 3.3 volt doorgeeft en die even doormeten.

Vertrouw vooral niet de metingen van onboard sensors die zijn namelijk O ZO VAAK brak, jammer genoeg :(

Verwijderd

Dat het het moederbord is lijkt me sterk, maar je kunt het misschien even nameten met een multimeter. Zet de voeding aan door middel van de ATXPWR en een GND te kortsluiten op de ATX stekker, en zet een multimeter met een pin op de +3,3V en een andere pin op een GND.

Ik heb het persoonlijk (in het kader van een stage van 20wkn bij een computerzaak) vrij vaak meegemaakt, vooral bij goedkopere voedingen (Q-Tec, Target, en merkloze-zit-standaard-bij-kast-van-€35. Sweex is ook een slechte). En meestal reden voor vervanging van de voeding. Soms zeggen mensen: standaard voedingkje van €25 voldoet, maar ik hoor ook vaak dat mensen tóch maar een kwaliteitsvoeding (Enermax, Tagan, Forton, AOpen) kopen. Een tip: Watt zegt niks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 17:28:
Meet hem door met een multimeter, dan weet je zeker of de voeding ook een dergelijke spanning levert..... en dat kan gewoon op je voeding (ff openschroeven) en anders kan je er wel achter komen welke stekker van de ATX connecter 3.3 volt doorgeeft en die even doormeten.

Vertrouw vooral niet de metingen van onboard sensors die zijn namelijk O ZO VAAK brak, jammer genoeg :(
absoluut

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 17:30:
Dat het het moederbord is lijkt me sterk, maar je kunt het misschien even nameten met een multimeter. Zet de voeding aan door middel van de ATXPWR en een GND te kortsluiten op de ATX stekker, en zet een multimeter met een pin op de +3,3V en een andere pin op een GND.

Ik heb het persoonlijk (in het kader van een stage van 20wkn bij een computerzaak) vrij vaak meegemaakt, vooral bij goedkopere voedingen (Q-Tec, Target, en merkloze-zit-standaard-bij-kast-van-€35. Sweex is ook een slechte). En meestal reden voor vervanging van de voeding. Soms zeggen mensen: standaard voedingkje van €25 voldoet, maar ik hoor ook vaak dat mensen tóch maar een kwaliteitsvoeding (Enermax, Tagan, Forton, AOpen) kopen. Een tip: Watt zegt niks.
ja its een standard voeding zal hem vanavond maar een door meten.
thaxx
Pagina: 1