Het zit dus zo. Ik was bezig met het kijken van FMA aflevering 43 en ik merkte op dat het op sommige delen vast liep en dan weer verder ging. Niks aan de hand d8 ik.. Misschien corrupt, dus ik opnieuw geprobeerd alles, maar nog steeds hetzelfde verhaal. Andere mensen hadden het probleem niet. Naja, na een tijdje ging ik restarten, en toen kreeg ik de melding:
Ik dacht; Laat ik dan eens Defrag proberen. Dus dat heb ik gedaan, en na zo'n 9 uur defragmenteren leek het weer beter te gaan. Maar toen probeerde ik weer met 2 programma's tegelijk, en weer crashte het langzaam aan. Dit is nog NOOIT eerder gebeurt. Alleen maar sinds ik die foutmelding van SMART had.
Nu zijn mijn vragen:
- Is mijn HDD nou toch kapot aan het gaan, of steeds slechter aan het worden?
- Als dat zo is, is deze lag enzo wanneer ik 2 progjes probeer te starten het resultaat daarvan?
- Als ik het naar de winkel terug breng, zou ik dan gewoon alles maar moeten formatteren eerst? Aangezien ik toch al backups heb, en ik wil niet dat ze in me prive bestanden kunnen zitten.
- Heeft er iemand hier dezelfde ervaringen gehad? Zoja; Wat heb je gedaan?
Naja, ik dus naar de winkel gebeld, die zeiden dat ik backups moest maken en maar langs moest komen. Ik dus backups gemaakt, en ongeveer 40GB vrijgemaakt aan vrije schijfruimte. Toen moest ik geforceerd restarten daarna, en die foutmelding was compleet weg. Ik dus WEER opnieuw gestart, en weer geen melding meer. Alles leek weer in orde. Maar nu is het dus zo dat wanneer ik bijv. Winamp aan heb staan, en ik open bijv. Photoshop. Dan krijg ik enorme computer lag.. En het muziek gaat steeds langzamer spelen, en kapt er dan gewoon mee. Vervolgens valt heel het geluid weg, en moet ik winamp sluiten om het weer normaal te krijgen.S.M.A.R.T Status, BAD.
Backup and replace
Ik dacht; Laat ik dan eens Defrag proberen. Dus dat heb ik gedaan, en na zo'n 9 uur defragmenteren leek het weer beter te gaan. Maar toen probeerde ik weer met 2 programma's tegelijk, en weer crashte het langzaam aan. Dit is nog NOOIT eerder gebeurt. Alleen maar sinds ik die foutmelding van SMART had.
Nu zijn mijn vragen:
- Is mijn HDD nou toch kapot aan het gaan, of steeds slechter aan het worden?
- Als dat zo is, is deze lag enzo wanneer ik 2 progjes probeer te starten het resultaat daarvan?
- Als ik het naar de winkel terug breng, zou ik dan gewoon alles maar moeten formatteren eerst? Aangezien ik toch al backups heb, en ik wil niet dat ze in me prive bestanden kunnen zitten.
- Heeft er iemand hier dezelfde ervaringen gehad? Zoja; Wat heb je gedaan?