If it ain't broken, play with it till it breaks.
Linksys bv:
ftp://ftp.linksys.com/int...erguides/wap54g_eu_ug.pdf , page 19
"Wireless bridge"
If you are trying to make a wireless connection between 2 or more wired networks as shown in figure 6.7 select WIRELESS BRIDGE. This mode connects two physically seperated networks with two accespoints
Je hebt er dan wel uiteraard 2 nodig. Hang aan beide kanten een switchje bij het AP en je hebt feitelijk de werking van een wireless crosscable.
[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 04-08-2004 16:26 ]
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Standaard is Standaard dus het zou ook met verschillende merken moeten werken.
Echter het mooie van een Standaard is dat er zoveel van zijn en je dus beter 2 van hetzelfde merk gebruiken kunt.
of 2 merken willen bridgen weet ik niet. In principe is het bij een bridge dus idd dedicated bridge, en is ie NIET bruikbaar als AP.DropDeadGorgeous schreef op 04 augustus 2004 @ 16:28:
Leuk, maar als je 2 verschillende merken hebt? En werken wireless devices dan nog? Of is de verbinding dan dedicated voor de bridge?
Wil je m toch als AP gebruiken, dat kan ook, een aantal merken ondersteunen dat ook. De ene kant is dan gewoon een normaal AP, de andere kant is dan een AP client.
Nadeel is dan wel dat de bandbreedte gedeeld wordt, als je er dus met losse clients opgaat EN met de bridge naar een ander deel van het netwerk moet dat dus allemaal over hetzelfde wireless lijntje
AP Client mode heb ik iig gezien bij de linksys 11mbit APs. Andere weet ik niet zo uit mn hoofd.
Een linksys AP met gemodificeerde firmware bied je de meeste opties
edit : Point-to-point / point to multipoint is bedoeld om dus idd te bridgen. Ook dan zal ie niet fungeren als los AP
[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 04-08-2004 16:42 ]
Hij heeft 3 opties:
Van de Asussitehttp://nl.asus.com/produc...eless/wl-300/overview.htm :
1) Bridge a wired and wireless network.
2) Communicate with another AP as a client. Two isolated wired networks with an AP on each side can be joined together through this wireless link.
3) Point-to-point or point-to-multi-points bridge
This footer is intentionally left blank
Linksys Wireless-G ADSL Modem/Router/Switch WAG54G
In de kamer waar m'n apparatuur staat en een switch voor de rest van het netwerk, wil ik deze Linksys neerzetten:
Linksys Wireless-G Access Point 54Mbit
Door jullie werd al Linksys genoemd, daar gaat sowieso mijn voorkeur naar uit, mede vanwege de gemodificeerde firmware
Maar in de handleidingen van die dingen kon ik niets zien waaruit blijkt dat het mogelijk is, ik zal er wel overheen gelezen hebben, gezien DJSmiley in dezelfde handleiding mij wel wijst op de juiste pagina, dankje
Gaat dat lukken met die twee Linksysjes?
[ Voor 13% gewijzigd door Crusader op 04-08-2004 16:53 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.