Advies voor nieuwe server?

Pagina: 1
Acties:

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2025
Hoi,

Ik ben opzoek naar leuke configuratie voor server, zat zelf te denken aan zoiets als dit:

2 - 2.4 ghz cpu, leuk mobo, hdd (raid? S-ata? Tips?), 512mb geheugen...

Wat raden jullie aan? 32 bit? 64 bit? Intel? Amd? Welk mobo? Raid?

Veel vragen :)

Bedankt alvast :> :P

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:18

Sjaak_Afhaak

Bleh!

als je er nu zelf eens mee begint door aan te geven waar de server voor gebruikt gaat worden. Daar maakt men meestal een keuze door.

Hier staat tekst

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Wat wil je met je server gaan doen?

Mailserver
Gameserver
Fileserver
enz....

Dit is wel een behoorlijk magere topicstart.
Niemand kan je zo goed beantwoorden.

Als je een stuk meer informatie geeft, dan kunnen we je misschien helpen.

• veer0318
Sjaak_Afhaak schreef op 04 augustus 2004 @ 16:01:
als je er nu zelf eens mee begint door aan te geven waar de server voor gebruikt gaat worden. Daar maakt men meestal een keuze door.
Sorry, vergeten. Wordt voornamelijk webserver & dbserver (dynamische content, PHP, Postgre, MySQL, Perl). Load is nu nog niet te zeggen, maar ga maar uit van normale load voor een 2.4 ghz-server... :)

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

IWriteCode

Less = more

CSL FAQ :)

En zoals boven vermeld wat wil je er mee gaan doen?

Less = more

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zoals mensen hierboven al zeggen: Wat wil je ermee gaan doen? Wat is je budget? Wat is je, te verwachten, load? Is hij voor thuisgebruik of voor een bedrijf? Dat zijn allemaal dingen die van groot belang zijn.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• veer0318
AtleX schreef op 04 augustus 2004 @ 16:03:
Zoals mensen hierboven al zeggen: Wat wil je ermee gaan doen? Wat is je budget? Wat is je, te verwachten, load? Is hij voor thuisgebruik of voor een bedrijf? Dat zijn allemaal dingen die van groot belang zijn.
Ik zal het even samenvatten, is wel makkelijk nu:

Webserver, MySQL, PostgreSQL, normale load, niets extreems. Bedoeling is colocated. Kast: 2u (http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=351554). Proc: intel of amd, rond de 2-2.4 ghz. 512mb geheugen.

Vraag is: wat moet er voor hardware in? Tevens tip voor OS (Linux-based)?

Budget: tsja, maakt niet super veel uit, een beetje "normaal". Liefst onder de 1000 euro waarbij wel de kast in zit...

PS: die kast die ik hier gegeven heb is niet definitief, 2u wordt ie iig, evt hoger of lager, ligt eraan wat beter is... Tips? En tips waar ik goedkoop goede servercases kan halen?

[ Voor 20% gewijzigd door veer0318 op 04-08-2004 16:08 ]

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 10:28
AtleX schreef op 04 augustus 2004 @ 16:03:
Idd, en ook niet onbelanrijk: budget, kan ook een behoorlijk beperkende factor zijn.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Lees dit topic eens door: Overstap van Shared hosting naar eigen server, advies graag inclusief mijn bijdrage over mijn eigen server: Jamal in "Overstap van Shared hosting naar eigen s..."

Less = more

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

veer0318 schreef op 04 augustus 2004 @ 16:02:
Sorry, vergeten. Wordt voornamelijk webserver & dbserver (dynamische content, PHP, Postgre, MySQL, Perl). Load is nu nog niet te zeggen, maar ga maar uit van normale load voor een 2.4 ghz-server... :)
Sorry dat ik het zeggen moet maar wat een verschrikkelijk vage omschrijving. Wat is in vredesnaam een "normale load voor een 2.4 ghz-server" ?

Is dat 1000 hits per dag? Een miljoen? Meer? En wat voor hits zijn dat? Domweg een paginaatje serveren of moet er een intensief gebruikte database achter hangen?

• veer0318
Tsja, server van jou ziet er mooi uit, maar is wel tikkeltje te zwaar denk ik. Die raid-array is wel mooi. Maar 512 mb lijkt mij voor mijn ding genoeg + 2.4 ghz is ook wel genoeg denk ik zo...

zal ff verder lezen in dat topic, maar heeft iemand anders nog tips wat betreft merken van mobo / amd of intel / geheugenmerk?

@downtime: normale load is een server die normaal gebruikt wordt (vaag ja ;)): 5 sites, met bij elkaar zo'n 1000 bezoekers... Wel vrij intensief DB-gebruik ja...

[ Voor 12% gewijzigd door veer0318 op 04-08-2004 16:18 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Als je een gameserver en database etc wilt gaan draaien lijkt me 512MB erg krap. 1GB lijkt me een minimum. Tevens een Raid 1 oplossing lijkt me handig, Of je moet het leuk vinden om alles kwijt te raken bij een harddiskcrash óf je moet een scsi schijf kopen welke een zeer goede betrouwbaarheid hebben.

edit:
Geen gameserver dus zie post hieronder :P

[ Voor 10% gewijzigd door FastBunny op 04-08-2004 16:20 . Reden: Geen gameserver dus zie post hieronder :P ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• veer0318
FastBunny schreef op 04 augustus 2004 @ 16:17:
Als je een gameserver en database etc wilt gaan draaien lijkt me 512MB erg krap. 1GB lijkt me een minimum. Tevens een Raid 1 oplossing lijkt me handig, Of je moet het leuk vinden om alles kwijt te raken bij een harddiskcrash óf je moet een scsi schijf kopen welke een zeer goede betrouwbaarheid hebben.
Wordt dus géén gamesserver ;) Alleen DB+webserver

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Het ging mij niet zo zeer over mijn server... maar meer over de tips... bijv. http://www.buyaserver.be/ die hebben goeie server voor een goede prijs. Verder zou ik als ik ging co-locaten proberen een 1U server te regelen. 1U is meestal een stuk goedkoper om te co-locaten dan 2U.

* IWriteCode vraagt zich wel af hoe serieus de plannen, gezien de leeftijd van TS...

Less = more

• veer0318
Jamal schreef op 04 augustus 2004 @ 16:20:
Het ging mij niet zo zeer over mijn server... maar meer over de tips... bijv. http://www.buyaserver.be/ die hebben goeie server voor een goede prijs. Verder zou ik als ik ging co-locaten proberen een 1U server te regelen. 1U is meestal een stuk goedkoper om te co-locaten dan 2U.

* veer0318 vraagt zich wel af hoe serieus de plannen, gezien de leeftijd van TS...
* veer0318 voelt zich geenszinds beledigd vanwege opmerking over leeftijd.

Nee is niet alleen voor mij, ik ben gewoon opzoek naar tips voor goede hardware erin... Zal eens kijken naar 1u ipv 2u... Heeft dat nog speciale hardware-eisen? Tips voor mobo (merk, type?)

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

veer0318 schreef op 04 augustus 2004 @ 16:22:
* veer0318 voelt zich geenszinds beledigd vanwege opmerking over leeftijd.
Tja... bietje flauw misschien... maar dat gevoel kreeg ik wel... al helemaal gezien je openings-post. Maar goed...
Nee is niet alleen voor mij, ik ben gewoon opzoek naar tips voor goede hardware erin... Zal eens kijken naar 1u ipv 2u... Heeft dat nog speciale hardware-eisen? Tips voor mobo (merk, type?)
Ik heb dus zelf een kant en klaar systeem gekocht... SuperMicro en het draait als een zonnetje... er zijn vrij veel topics te vinden over wat wel en niet te doen bij een aanschaf van een nieuwe server (mijn topic: 1u Game Server Gezocht :))

Less = more

• veer0318
Jamal schreef op 04 augustus 2004 @ 16:27:
[...]
Tja... bietje flauw misschien... maar dat gevoel kreeg ik wel... al helemaal gezien je openings-post. Maar goed...

[...]
Ik heb dus zelf een kant en klaar systeem gekocht... SuperMicro en het draait als een zonnetje... er zijn vrij veel topics te vinden over wat wel en niet te doen bij een aanschaf van een nieuwe server (mijn topic: 1u Game Server Gezocht :))
Ze zien er wel erg netjes uit; neem dit:
http://www.buyaserver.be/...ath=63_64&products_id=487

Dat ziet er erg mooi uit! Persoonlijk is dit mijn keus, maar moet natuurlijk ff overleggen ;), wat vinden jullie van dit systeem?

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Zoals al eerder vermeld wordt zou ik toch echt voor 1024 mb gaan... verder :9~... precies mijn systeem :P

Less = more

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ziet er leuk uit, maar heb je wel de kennis en mogelijkheden om dat ding te onderhouden? Anders schiet je er nog niet veel mee op :)

Ook is die server tijdelijk niet leverbaar en is de prijs waarschijnlijk ex. btw. waardoor je over je budget heengaat.

Verwijderd

als je op zoek bent naar goede tips, dan moet je veel gaan lezen over wat je zoekt, want iedereen roept hier andere dingen.
zelf zoeken is het beste, dan weet je namelijk ook wat je gaat bestellen

• veer0318
Kennis & mogelijkheden: heb altijd nog iemand anders die daarbij kan helpen :).

Ik kijk zelf ook al ja, maar geheel zelf een server samenstellen, is dat aan te raden? Waarom wel/niet?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als ik jou was kocht ik gewoon een kant-en-klare server met een fatsoenlijke SLA erbij :), uptime en reliability is één ding, maar snelle en goede service en garantie is minstens zo belangrijk. Je kan niet het risico nemen dat je server 3 dagen down moet omdat de CPU kapot is.

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

AtleX schreef op 04 augustus 2004 @ 16:51:
Als ik jou was kocht ik gewoon een kant-en-klare server met een fatsoenlijke SLA erbij :), uptime en reliability is één ding, maar snelle en goede service en garantie is minstens zo belangrijk. Je kan niet het risico nemen dat je server 3 dagen down moet omdat de CPU kapot is.
Dat ligt er ook aan wat je doet met die bak... mijne is ge-colocate... geen SLA... draaien een aantal sites op... van vrienden e.d. als de processor kapot gaat... dan is het pech... gaat ie idd een aantal dagen plat... maar goed... daarom betalen ze dan ook zo goed als niets...

Less = more

Pagina: 1