Toon posts:

[2000] Map restricties instellen onder Windows 2000 Server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het instellen van vooraf gespecificeerde mapgroottes op één schijf. De bedoeling is dat een algemene gebruiker account gebruikt wordt voor het benaderen van deze mappen. Maar de inhoud van de mappen mag niet boven de 50 MB per map uitkomen.

In Windows 2000 Server is het mogelijk om schijfrestricties toe te kennen en zo doende een diskquota in te stellen. Maar dit is niet van toepassing op mijn probleem aangezien ik'in dit geval met één schijf werk en er niet meerdere gebruiker accounts zijn.

De schijfen hebben een NTFS-indeling.

Hoe kan ik een dergelijk limiet op een map instellen?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 15:33 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
niet op mapniveau, wel op diskniveau

rechtermuisknop je schijf (let wel, deze MOET ntfs zijn, met fat32 werkt het niet) dan tabje quota's..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Mmm... maar quota's gaan toch alleen over het maximale schijfgebruik door één gebruiker?

Dus alle bestanden waar hij/zij de OWNER van is?

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
zal je het nog mooier vertellen quota's zijn op map aangemaakt, nou wil het nog wel eens voorkomen dat als een gebruiker er een andere map onder aanmaakt dat daar weer onbeperkt in kan. Het is dus niet fool proof.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

FotoV,

Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een aantal richtlijnen ingesteld waar we graag van zien dat een topic daar aan voldoet, je hebt ze bijvoorbeeld ook gezien toen je je registreerde en akkoord ging met de Registratievoorwaarden en faq

De drie belangrijkste eisen aan een topicstart haal ik er nog eventjes uit:
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft let hierbij bv. ook de Windows Operating Systems Policy.
  • Probeer zelf eerst een en ander uit en zoek het even op - geef wat je geprobeerd en waarop je gezocht hebt ook even in je topicstart aan.
  • Omschrijf helder en duidelijk je vraag danwel probleem.
Ik pas je topic titel eventjes een beetje aan - pas jij nog even je topicstart aan?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie tot nu toe, er zaten echter nog geen bruikbare oplossingen tussen daar ik geen gebruik maak van verschillende schijven of parties voor verschillende gebruikers. Hier zou het namelijk zeer eenvoudig zijn om quota's toe te kennen.

Inmiddels heb ik mijn probleem ook uitgesteld op een ander forum, maar helaas nog zonder succes. Mocht ik een bruikbaar antwoord krijgen of vinden dan zal ik dat hier nog melden, maar tot die tijd hoor ik graag nog jullie suggesties.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 09:04:
Bedankt voor jullie reactie tot nu toe, er zaten echter nog geen bruikbare oplossingen tussen daar ik geen gebruik maak van verschillende schijven of parties voor verschillende gebruikers. Hier zou het namelijk zeer eenvoudig zijn om quota's toe te kennen.

Inmiddels heb ik mijn probleem ook uitgesteld op een ander forum, maar helaas nog zonder succes. Mocht ik een bruikbaar antwoord krijgen of vinden dan zal ik dat hier nog melden, maar tot die tijd hoor ik graag nog jullie suggesties.
wat let je om een 3rd party tool aan te schaffen :? er zijn er zat die precies dan wat jij wilt

mischien niet wat je wilt horen (je moet er ten slotte voor betalen)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik een website gevonden met een mogelijke (dure, € 599,- ) oplossing.

Het pakket heet SPaceGuard SRM. Volgens de website is het mogelijk om restricties op te leggen op basis van directories.
Pagina: 1