Ik wil het aantal dimensies van een multidimensionele array tellen... Google gezocht, PHP.net gezocht, volgende voorbeeldfunctie gevonden:
Leuke functie enzo, nu zit ik met het volgende probleem:
Doe ik bijv. het volgende:
Tot mijn grote spijt geeft $arr2 ook een dimensie van 1 terug... Dat komt doordat het eerste element false is en dus geen array.
Ik wil dus dat het aantal dimensies afhankelijk is van minstens 1 geneste array, en dus elementen die geen array zijn genegeerd worden. TENZIJ de array geen arrays bevat natuurlijk.
Alvast bedankt!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function countdim($array) { static $dimcount = 1; if (is_array(reset($array))) { $dimcount++; $return = countdim(reset($array)); } else { $return = $dimcount; } return $return; } |
Leuke functie enzo, nu zit ik met het volgende probleem:
Doe ik bijv. het volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $arr1 = array("11", 1212 , 3194); $arr2 = array("what" => false, "Test" => array(31,143,142), "Nogwat" => array(325432, 123, 12398)); var_dump($arr1); var_dump(countdim($arr1)); var_dump($arr2); var_dump(countdim($arr2)); |
Tot mijn grote spijt geeft $arr2 ook een dimensie van 1 terug... Dat komt doordat het eerste element false is en dus geen array.
Ik wil dus dat het aantal dimensies afhankelijk is van minstens 1 geneste array, en dus elementen die geen array zijn genegeerd worden. TENZIJ de array geen arrays bevat natuurlijk.
Alvast bedankt!