Toon posts:

Bezochte websites op publieke PC's bijhouden? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mense,

Ik werk voor de Bibliotheek en we hebben een aantal publieks pc's.
Daarbij bieden wij een aantal gratis site's aan.
Wij willen graag weten hoevaak die bezocht worden, is hier een tooltje voor omdat te checken??
Ook willen we heel graag een tool om te zien wat mensen doen op die pc, maar die website tool is even het belangrijkste.

wij hebben lang gezocht en niks kunnen vinden.

Heeft 1 van jullie een idee??

Alvast hartelijk dank! _/-\o_

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Er zijn genoeg tools om te kijken wat mensen op hun PC doen, maar om dit als derde te willen zien lijkt mij tegen bepaalde privacy-dingetjes ingaan.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Je topicstart is erg onduidelijk.

Je zegt dat je websites aanbiedt, maar hoe moet ik me dit voorstellen? Host je deze sites zelf, en kunnen ze intern en/of extern bezocht worden?

Of kunnen klanten vanaf de publieke pc's naar bijvoorbeeld google surfen, en niet naar andere websites?

Als je dat op kunt helderen kunnen wij je misschien helpen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon een counter op die sites? Op www.hotscripts.com staan vast wel wat counters.. :)

Verwijderd

Topicstarter
alvast sorry voor de onduidelijkheid.

even netjes uitleggen :

We hebben hier 16 pc's waar mensen tegen betaling alles kunnen bezoeken, maar sinds kort hebben we iets nieuws, de mensen mogen namelijk gratis een bepaald aantal site's bezoeken (waaronder google.nl, kinderboeken.nl etc.)

Wij willen gewoon door middel van een tooltje kunnen zien hoevaak die gratis site's bezocht worden.

Al iets duidelijker??

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:39:
alvast sorry voor de onduidelijkheid.

even netjes uitleggen :

We hebben hier 16 pc's waar mensen tegen betaling alles kunnen bezoeken, maar sinds kort hebben we iets nieuws, de mensen mogen namelijk gratis een bepaald aantal site's bezoeken (waaronder google.nl, kinderboeken.nl etc.)

Wij willen gewoon door middel van een tooltje kunnen zien hoevaak die gratis site's bezocht worden.

Al iets duidelijker??
Dan zou ik er een proxyserver / gateway tussen zetten die het telt. Als het windows computers zijn, en je zet er een tooltje op, hebben mensen in no-time uitgevonden hoe ze dat uitzetten / kapotmaken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dawuss schreef op 04 augustus 2004 @ 15:41:
[...]

Dan zou ik er een proxyserver / gateway tussen zetten die het telt. Als het windows computers zijn, en je zet er een tooltje op, hebben mensen in no-time uitgevonden hoe ze dat uitzetten / kapotmaken.
Zou jij de moeite nemen om een counter-programma (waar je niets van merkt) te slopen? :X

Maar ik denk idd dat een proxy oid t handigste is :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:49

André

Analytics dude

Mag dat wel ivm de privacy van die mensen?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 04 augustus 2004 @ 15:43:
Mag dat wel ivm de privacy van die mensen?
Het gaat alleen maar om het tellen van de site's so dont worry

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt mensen :)

Hoop dat mijn baas wil geloven aan een proxy server...
Hij wil liever een tooltje maar zal hem overtuigen...

Als iemand een tooltje hebt, hoor ik het wel

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas even je topictitel aan om je probleem wat duidelijker te weerspiegelen; zou je verder even kunnen aangeven wat je zelf al had gevonden? Kijk bijvoorbeeld hier eens tussen.

Website control tool???? :-( > Bezochte websites op publieke PC's bijhouden? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:39:
de mensen mogen namelijk gratis een bepaald aantal site's bezoeken (waaronder google.nl, kinderboeken.nl etc.)
Als ze gratis google.nl kunnen bezoeken dan kunnen ze vervolgens toch overal komen of begrijp ik het nu verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:12:
[...]

Als ze gratis google.nl kunnen bezoeken dan kunnen ze vervolgens toch overal komen of begrijp ik het nu verkeerd?
Nee dat is met een bepaalde software(easypay) afgeschermt!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:07
Dus ze kunnen wel zoeken met google, maar als ze een van de resultaten willen bekijken moeten ze betalen :?
Pagina: 1