Toon posts:

[Flash/PHP] woorden in andere kleur (dynamisch textfield)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zo goed waar deze topci het beste thuis hoort, maar dan beginnen we hem maar gewoon hier.

Ik heb het volgende probleem, mijn flash movie haalt een stuk tekst uit een externe variabele (php file die het uit een MySQL database haalt). Deze tekst kan qua lenget verschillen, er zitten alleen altijd 2 woorden in die in plaats van geel rood moeten zijn.

Hoe kan ik er in flash voor zorgen dat mijn dynamic textbox niet 1 kleur krijgt, maar die 2 woorden rood gemaakt worden ?

Ik zit hier al de halve middag mee te prutsen maar kom weinig verder :S

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Kettrick

Rantmeister!

Kan je geen HTML gebruiken in je variabele, dat zou ik iig. proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als een variabele die HTML bevat in flash geopend word, dan parsed die de HTML toch niet ? of zit ik daar vekeerd ?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Een html-veld in Flash kan een aantal simpele html-tags aan, waaronder <font color="#ff0000">. Als je de html dus als string krijgt van het php-bestand dan is het iets als

code:
1
2
textveld_txt.html = true; // optioneel, kun je ook in flash aanzetten
textveld_txt.htmlText = htmlString;

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je kunt natuurlijk ook een eigen identifyer schrijven en flash die laten vervangen met een string replace. HTML text moet dan wel aan staan idd

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Dat HTML laten parsen door flash zou inderdaad de oplossing zijn.
Alleen op het moment dat ik dat selecteer bij de eigenschappen van mijn textbox, dan krijg ik ineens helemaal niks meer te zien. Zet ik het uit, dan staat de text er weer goed.

Verwijderd

font mee-ge-embed?

Verwijderd

Topicstarter
Jep! Als ik het uitzet, en ik test 'm geef die de tekst weer die in de variabele staat, welliswaar geeft hij dan ook de html tag weer. Zet ik die HTML renderer aan, dan geeft hij de tekst uit de var. niet meer weer...

Verwijderd

hmm,.. laatst ook zoiets gehad. Zet eens <p></p> om een stuk tekst. (vlgns mij wil ie dan ook wel wat HTML code hebben)
Het tekstveld is toch wel ingesteld op "dynamic text" neem ik aan?

8)7 tis echt te warm om nam te denken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 19:25 ]

• roytanck
Als je niks meer ziet is dat vaak omdat je het veld op italic of bold hebt staan. Die variant van het font is dan ge-embed, en dus moet je <i> of <b> gebruiken voor je iets ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn tekst inmiddels weergegeven en ook in de juiste kleur.

Klopt het dat als die HTML renderer aanstaat dat de textfield niks meer aantrekt van de properties die in flash zelf geselecteerd worden ? Het enige probleem wat ik nu daardoor heb is dus dat ik het niet meer gecentreerd krijg :S

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

textAlign = "center" eroverheen & je bent klaar :)

• roytanck
of <p align=center></p> er omheen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels gelukt, deze mag wat mij betreft gesloten worden! Tnx!
Pagina: 1