Hallo 
Om te beginnnen: Ik kom hier niet zo heel erg vaak, bij deze dus al mijn excuses als dit topic hier niet thuis hoort...
okay, mijn probleem is als volgt:
Ik zit hier met een aantal servers die aan een 2tal KVM switches hangen.
Aan de console poort van die KVM switch hangt een Dell Poweredge Rack-Console 15FP. Dat is voor diegene die het niet weten zo'n inklapbaar en inschuifbaar scherm met toetsenbord in een 19" rack.
De volgende servers hangen eraan:
• 3x HP Netserver E800
• 1x HP Netserver LP2000R
• 1x Dell Poweredge 350
• 1x Dell Poweredge 650
• 2x Dell Poweredge 1650
• 1x Dell Poweredge 2650
Op 2 servers na kan ik met die 15FP rack console gewoon het scherm van de servers overnemen. Zonder problemen.
Echter bij 1 Dell Poweredge 1650 en bij die Dell Poweredge 2650 heb ik problemen met het beeld. Dat valt om de paar tellen voor een seconde of 2 weg en daarna springt ie weer op beeld. Matig irritant dus
Ik heb op de site van Dell een nieuwere videodriver gevonden waar het volgende bij stond:
Probleem blijft echter bestaan.
Alle servers staan op dezelfde refreshrate, zelfde resolutie en alle kabels zitten er goed in.
Met google kwam ik op het volgende uit:
http://forums.us.dell.com...=pes_rack&message.id=1089
Verder vond ik met google eik niks wat hier op leek.
Heeft iemand ideeen of tips waar ik nog naar kan kijken om dit op te lossen?
ps: nogmaals, ik kom hier niet vaak, dus schiet me niet af als dit topic per ongeluk in het verkeerde subforum staat, verplaatst het dan liever naar het juiste. Ik wil dit probleem nl wel graag op lossen
Om te beginnnen: Ik kom hier niet zo heel erg vaak, bij deze dus al mijn excuses als dit topic hier niet thuis hoort...
okay, mijn probleem is als volgt:
Ik zit hier met een aantal servers die aan een 2tal KVM switches hangen.
Aan de console poort van die KVM switch hangt een Dell Poweredge Rack-Console 15FP. Dat is voor diegene die het niet weten zo'n inklapbaar en inschuifbaar scherm met toetsenbord in een 19" rack.
De volgende servers hangen eraan:
• 3x HP Netserver E800
• 1x HP Netserver LP2000R
• 1x Dell Poweredge 350
• 1x Dell Poweredge 650
• 2x Dell Poweredge 1650
• 1x Dell Poweredge 2650
Op 2 servers na kan ik met die 15FP rack console gewoon het scherm van de servers overnemen. Zonder problemen.
Echter bij 1 Dell Poweredge 1650 en bij die Dell Poweredge 2650 heb ik problemen met het beeld. Dat valt om de paar tellen voor een seconde of 2 weg en daarna springt ie weer op beeld. Matig irritant dus
Ik heb op de site van Dell een nieuwere videodriver gevonden waar het volgende bij stond:
Dat leek me wel wat en die heb ik dus op beide servers geinstalleerd. Ik heb alleen de 1650 opnieuw ge-reboot omdat die 2650 de fileserver is en dies druk bezig zegmaarFixed Blue screen issue under Win2k SP4 when the Opearating System has Physical Address Extension (PAE) switch enabled.
Fixed AVI corruption issue
Fixed JRE 1.4.1 BSOD issue
WHQL certified drivers
Removed unsupported modes from driver
Fix issue with refresh rate not being retained after rebooting when going through KVM switch
Probleem blijft echter bestaan.
Alle servers staan op dezelfde refreshrate, zelfde resolutie en alle kabels zitten er goed in.
Met google kwam ik op het volgende uit:
http://forums.us.dell.com...=pes_rack&message.id=1089
Dat lijkt mij het zelfde probleem zo'n beetje. Alleen jammer dat er op dat draadje geen enkele reactie is gekomen.Dell Poweredge Rack Console 15FP - intermittent blink
I have just installed two rack consoles in our server farm. Both are plugged into their own Dell 16 port KVM switch. One works great, the other blinks about every 60-90 seconds. I have checked to make sure all of the servers connected to the blinking rack console are set to the same resolution and refresh rate. I have also compared all of the settings between the two rack consoles are set identically (including the resolution of the servers and the refresh rate). I have checked the connections and they seem to be connected firmly.
Any suggestions would be appreciated.
Verder vond ik met google eik niks wat hier op leek.
Heeft iemand ideeen of tips waar ik nog naar kan kijken om dit op te lossen?
ps: nogmaals, ik kom hier niet vaak, dus schiet me niet af als dit topic per ongeluk in het verkeerde subforum staat, verplaatst het dan liever naar het juiste. Ik wil dit probleem nl wel graag op lossen