Video caputure aiw 9800se& sony video8

Pagina: 1
Acties:

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 15:53
ik wil een video van onze vakantie gaan digitaliseren.. (en er waarschijnlijk en dvd van bakken).

hardware:
P4 2.8, sb live!, hercules aiw 9800se
sony handycam video8

software:
win xp pro
pinnacle studio 9

het geheel heb ik als volgt aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://maximus.endoria.net/fun/capture.jpg

vanuit de camera:
geluid rood+wit en video geel

dit gaat naar dat paarse doosje van ati, en vanuit daar gaat er een kabel de video in in.

nu wil ik gaan capturen met pinnacle, en kies voor opnemen in mpeg (topkwaliteit dvd).
ik zie ook dat er beeld binnenkomt, maar als ik een stukje opneem, dan is dit zonder geluid.

iemand die mij aan geluid bij mijn beeld kan helpen?
de help van pinnacle werd ik niet veel wijzer uit.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 15:53
of moet het geluid toevallig (net zoals met tv kijken) apart de geluidskaart in? :/

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37

Tweaker.nu

we all float down here

volgens mij moet je je 9800 aiw doorlussen naar je geluidskaart, heb je een kabeltje bij gekregen als het goed is, ik heb 'm intern doorgekoppeld aan m'n geluidskaart

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-02 12:24

Iavak

no savegame

Ik heb deze configuratie ook om mijn DV filmpjes op te slaan op DVD. Wat ik doe is het film van de camera eerst opnemen met de ATI Media player/ tuner (zeg maar dat programma die je ook gebruikt normaal TV te kijken) met DVD (MPEG-2) kwaliteit. En dan vervolgens dat bestandje importeren in een DVD auditing programma, ik gebruik dan Ulead DVDworkshop 2 maar het zou ook moeten lukken met Pinnacle lijkt mij. :)
Bij mij werkt deze methode goed, met geluid.

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 06:47
dit heb vroeger ook gedaan maar bij had ik wel geluid test eerst op je tv of daar wel geluid heb mischien beter aan drukken die tulp stekkers check eerst je kabels

moet gewoon lukken