Toon posts:

[Draadloos] Vind probleem met netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zit dus met een probleem.
ik heb gisteren een laptop opgehaald, bij de dealer, mooi allemaal goed gegaan enzo, nu wilde ik gelijk mijn draadloze netwerk kaart, invoeren bij ons Acces Point, om er vervolgens mee te kunnen draadloos internetten. ik heb het over een Linksys 2.4 Ghz Model: Wap11

WIFI: RTL 8180

nu hebben we hem ingevoerd, bij het accespoint, en kon ik dus online. heel leuk, maar het leek erop, dat mijn laptop stoorde op het hele netwerk. Steeds wanneer ik online kwam, werden de andere laptops eraf gegooit (die van mijn moeder & Broer). Hun gingen online, en mijn verbinding was weer weg. Kortom, erg vervelend. Nu heb ik deze kaart opnieuw geïnstalleerd. met de bijgeleverde software. voor nieuwere versies gekeken, maar ik had de meest recente al. nu, na alles opnieuw te hebben geïnstalleerd, ziet hij mijn hele netwerk niet meer :'( ik krijg allemaal gekke namen, met bijvoorbeelde allemaal balkjes. [][]-_[] zulke dingen. Terwijl ik gisteren echt online was. Ik met windows (xp btw) blijven zoeken, wantja, dat accespoint staat toch echt hier op de kast. nja, hij vond hem dan. dus ik denk verbinding maken, met goede hoop natuurlijk :) nu ging hij zeuren, om het volgende:
De volgende draadloze netwerken zijn beschikb aar. Selecteer een Draadloos netwerk, in de lijst en klik op Verbinding maken als u verbinding met dat netwerk wilt maken.

-------lijst met beschikbare draadloze netwerken---------

[][][][][][][][][][]
WENETWERK

-------lijst met beschikbare draadloze netwerken---------
die WENETWERK moet ik dus hebben, maar wanneer ik die wil verbinden, zegt hij dat dat netwerk niet is beveiligd omdat er verificatie of gegevenscodering wordt gebruikt. WEP wordt er ook genoemd. nja ik aanvinken dat ik toch wil verbinden, en dan doet hij niets, dan gaat hij weer verder zoeken met netwerken zoeken, maar hij verbindt niet :'(

weten jullie nog iets, waar het aan kan liggen? voor vragen over de verbindingen en settings, kunnen jullie altijd hier nog ff vragen natuurlijk, bedankt anyway!
:)

Verwijderd

Topicstarter
even een update, ik heb mijn acces point nu uitgeschakeld, en weer ingeschakeld, nu kan ik weer online met mijn WIFI kaartje, maar nog steeds, valt wanneer ik online ga, het andere wifi uit. dus er kan maar 1 tegelijk op het wifi netwerk, lijkt het. wat met meer zou moeten kunnen, met mijn vorige konden we met ons 3en online, tegelijkertijd.

Hopelijk krijg ik iets meer reacties, dus dat ik nog wat heb geholpen?

ik hoor het wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Kickje?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Download de NIEUWSTE wlan tool van www.realtek.com.tw

ftp://152.104.125.40/cn/wlan/rtl8180l/ui-8180(313).zip
ftp://202.65.194.18/cn/wlan/rtl8180l/ui-8180(313).zip

imho werkt dat stabieler dan die wireless-zero-config meuk van XP zelf

Heb je je AP ook al op een ander kanaal geprobeerd?

[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 05-08-2004 11:00 ]

Verwijderd

kies eens een ander kanaal voor zend/ontvangst. Zou dat kunnen?

Verwijderd

Mijn probleem...ook een laptop...net nieuwe 1511LMI Acer....alleen dat wireless lan werkt gewoon niet... ik heb met 3 man (allen dezelfde notebook) geporbeerd verbinding te maken...niemand kreeg het voor elkaar.

We hebben allen weinig ervaring met draadloos spul. Iemand een beginners FAQ voor wireless lan...

Het moet toch mogelijk zijn om 2 laptops te verbinden met elkaar via wireless lan...zonder een wireless router ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
ik had hiervoor een IBM Thinkpad 600 met insteek kaartje, wireless lan, dat was channel 6. We hebben de firmware van het AP geupdated. nu zitten we op Channel 1. mijn laptop draait nu nog steeds. maar mijn moeders laptop, draait nu helemaal niet meer op WIFI. Hij krijgt nu niet eens meer een automatisch toegewezen IP-adres :'( echt vage shit, dat wifi. en voo rde vorige poster:

misschien moet je NIC nog toevoegen aan het AP? en dan bij dat windows XP wifi verbinding op geavanceerd, en dan toevoegen *naam netwerk* en dan op vernieuwen?

misschien zieth ij hem dan? :)

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik zou eerst eens WEP en mac-adres beveiliging uitzetten...
Dus de standaard "uit-de-doos" configuratie. Daarmee testen.
En dan testen op verschillende kanalen.
Pas als dat allemaal werkt ga je naar je beveiligingen kijken.

Zoek ook eens of er in de buurt ook wireless gebruikt wordt... Zoeken naar ander netwerken (SSID's). Misschien storen die.
Ik gebruik zelf de XP zero configuration met XP patch voor WPA-PSK beveiliging.

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Topicstarter
heel erg vaag, ik heb nu mijn moeders kaartje (Linksys WPC 11) vervangen voor mijn Atmel kaart, en die werkt wel, ook met mijn laptop tegelijk. erg vaag, ik die linksys in mijn notebook gestopt, en daar deed hij *na het installeren* het wel. ik dacht, misschien nieuwere drivers? Geprobeerd, en hij deed het niet. apparaat beheer, gaf geen conflicten. met die linksys krijg ik dus op mijn moeders laptop, geen automatisch IP adres. op mijn laptop wel. :?

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:38

ArCadE

No banana available

Heb je niet toevallig met WEP zitten spelen? Het is mij ook al eens opgevallen dat de instellingen voor WEP niet geod verwijderd worden uit XP in combinatie met een Linksys kaart. Het lijkt erop dat er toch nog wat instellingen achterblijven.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nergens aan gekomen. ik heb wel 'n keer het AP aan en uit gezet, dmv de stekker eruit halen, en weer erin doen? zou dat wat kunnen veranderen in de settings? :?
Pagina: 1