• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zit er over te denken om hier zaterdag naar toe te gaan om foto's te maken (het is vanaf morgen t/m zondag), en vroeg me af of iemand daar al een keer naar toe is geweest om foto's te maken, of dat er nog mensen gaan en of ze nog tips hebben waar ik op moet letten.

Lijkt mij best grappig nmlk :*) :P
Veel kleurtjes volgensmij ;)

Zaterdag is trouwens ook die kanaal parade zegmaar, meer info:
Amsterdam Pride

Verwijderd

vooral veel roze lijkt me ;) en veel bloot heb ik gelezen :X ik ga er niet heen btw en heb zowiezo mijn camera nog niet

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:40

steveman

Comfortabel ten onder

Als je foto's gaat posten hier erom denken dat je niet ergens iets té naakt post.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• sOid
  • Niet online
steveman schreef op 04 augustus 2004 @ 16:00:
Als je foto's gaat posten hier erom denken dat je niet ergens iets té naakt post.
Lol, oke :P

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12

Floor-is

5.2

Hehe, leuk allemaal, maar uiteindelijk heeft hij daar dus geen reet aan :+

Tips om op te letten:
- Kijk naar gezichtsuitdrukkingen, die maken of breken een foto
- Roze en rood zijn moeilijk voor een digicam
- Ietsje onderbelichten en later in Photoshop (of iets dergelijks) weer wat opkrikken geeft meer detail
- Overzichtsshots zijn moeilijk, maar wel leuk
- Ga lekker genieten!

Bericht hierboven

• sOid
  • Niet online
Floris schreef op 04 augustus 2004 @ 18:49:
Hehe, leuk allemaal, maar uiteindelijk heeft hij daar dus geen reet aan :+

Tips om op te letten:
- Kijk naar gezichtsuitdrukkingen, die maken of breken een foto
- Roze en rood zijn moeilijk voor een digicam
- Ietsje onderbelichten en later in Photoshop (of iets dergelijks) weer wat opkrikken geeft meer detail
- Overzichtsshots zijn moeilijk, maar wel leuk
- Ga lekker genieten!
Inderdaad, hier heb ik wat aan, bedankt! :) _/-\o_

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik kom vast op nog wel meer tips, maar ik weet bij God niet hoe een E-10 zijn werk doet, dus dat beperkt me nogal in wat ik aan tips geef. Je begrijpt zelf ook wel dat een hoog standpunt helpt bij het maken van een overzichtsshot, dat je als je zelf heel de tijd met je cammy rondloopt je die (grote) tas niet ook nog eens op je rug wilt hebben etc. etc.

Dit weekeinde doe ik zelf DanceValley en zondag de Marlboro Masters, volgende week FastForward en wellicht ook LoveFields, allemaal grote mensenmassa's :)

Bericht hierboven

• sOid
  • Niet online
Floris schreef op 04 augustus 2004 @ 19:31:
Ik kom vast op nog wel meer tips, maar ik weet bij God niet hoe een E-10 zijn werk doet, dus dat beperkt me nogal in wat ik aan tips geef. Je begrijpt zelf ook wel dat een hoog standpunt helpt bij het maken van een overzichtsshot, dat je als je zelf heel de tijd met je cammy rondloopt je die (grote) tas niet ook nog eens op je rug wilt hebben etc. etc.

Dit weekeinde doe ik zelf DanceValley en zondag de Marlboro Masters, volgende week FastForward en wellicht ook LoveFields, allemaal grote mensenmassa's :)
Kewl :) Ik zou graag foto's willen maken op Lowlands, maar daar heb je een perspas voor nodig :( En ja, die dingen snap ik wel (hoewel ik geen last heb van een hele dag met mn rugzak (MiniTrekker AW) rond te lopen :))

Ik ga dus waarschijnlijk met n vriend van me die ook foto's maakt (wel analoog, maar hij heeft negatiefscanner :)) en hij heeft al wat meer foto-ervaring dan ik dus die kan me ook vast wel tips geven :P (z'n vader heeft de E-20 dus hij kent de E-10 ook erg goed)

edit:
Waar verschijnen jouw foto's eigenlijk? In krant/tijdschrift of waar anders?

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 04-08-2004 19:39 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:15
Ik heb vorig jaar de Canal Parade (Gay Pride) gefotografeerd. Het is erg leuk als je een goed plekje hebt, bijvoorbeeld door op een woonboot te klimmen (je loopt wel het risico dat als de eigenaar terugkomt je een probleem hebt (uit ervaring)).

Let op dat je je camera goed beschermd want er wordt veelvuldig met water gewerkt. Maar het wordt fantastisch weer, dus net als vorig jaar zit dat lekker mee!

Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/members/dennis/zooi/fotoos/got/gaypride/DSCF4543.JPG

• sOid
  • Niet online
Camera is spatwaterdicht dus gaat wel lukken :)

Weet er iemand hoe laat ik er in godsnaam moet zijn om een beetje goed plekje te krijgen enzo? :X

[ Voor 53% gewijzigd door sOid op 04-08-2004 19:59 ]

• Dennis
Kijk even op de website.

http://www.amsterdampride.nl/index2.htm

[ Voor 26% gewijzigd door Dennis op 04-08-2004 20:03 ]

• Floor-is

Floor-is

5.2

sOidivUs schreef op 04 augustus 2004 @ 19:37:
[...]

Kewl :) Ik zou graag foto's willen maken op Lowlands, maar daar heb je een perspas voor nodig :( En ja, die dingen snap ik wel (hoewel ik geen last heb van een hele dag met mn rugzak (MiniTrekker AW) rond te lopen :))
LowLands ben ik alleen op de vrijdag, zaterdag moet ik op MysteryLand aan de slag en dan pakken twee collega's het verder op. (Ik ga met een DJ mee.)
Ik ga dus waarschijnlijk met een vriend van me die ook foto's maakt (wel analoog, maar hij heeft negatiefscanner :)) en hij heeft al wat meer foto-ervaring dan ik dus die kan me ook vast wel tips geven :P (z'n vader heeft de E-20 dus hij kent de E-10 ook erg goed)
Okay dat scheelt al :)
edit:
Waar verschijnen jouw foto's eigenlijk? In krant/tijdschrift of waar anders?
Overal en nergens :P
Kranten, tijdschriften, websites, op kantoren van organisaties, in archieven, zo'n beetje alles en iedereen die ze hebben wil kan ze kopen. Hoewel dat wel afhankelijk is van de opdracht :)

Hoe laat je er moet zijn voor een mooi plekje? Het lijkt me dat je juist een beetje rondloopt en meerdere plekken probeert, dat je de optocht vanaf meerdere posities probeert vast te leggen en ook verschillende 'delen van het publiek' op verschillende manieren vastlegt :)

Bericht hierboven

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Even wat HK-reply's getrashed.

LinkedIn
Instagram

• sOid
  • Niet online
Ik ben niet meer geweest, niemand had zin om mee te gaan en het weer zou niet zo goed worden dus ik ben jammer genoeg niet gegaan...

Zijn er nog andere mensen die wel geweest zijn?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/anton.huisman/Zambia_002_Medium.jpg
Politie:Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/anton.huisman/Zambia_007_Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/anton.huisman/Zambia_020_Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/anton.huisman/Zambia_005_Medium.jpg

Dit waren selectie vd mijne. Ben er pas om 1730 naartoe gegaan, fotos niet ge-PS'd, maar geven wel een indruk. Vooral om die smile van de DJ (Marysol) was ik blij... 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 12:45 . Reden: naam edit ]

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 06:39
hmmz ik zie niet veel extravagantie en uitspatting terug op de foto's; en daar gaat het toch om. Ziet uit als een standaard evenement. Iemand wat meer levendiger foto's? Bijvoorbeeld 'brandweermannen' ofzo? Of kussende vrouwen :P

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Weinig gay, wel druk.

• Dennis
Silent Thunder schreef op 08 augustus 2004 @ 12:55:
hmmz ik zie niet veel extravagantie en uitspatting terug op de foto's; en daar gaat het toch om. Ziet uit als een standaard evenement. Iemand wat meer levendiger foto's? Bijvoorbeeld 'brandweermannen' ofzo? Of kussende vrouwen :P
Logisch, want hij was er pas om 17:30, toen was het allang voorbij natuurlijk.

• sOid
  • Niet online
Ja, die hele canal parade begon al om 14.00...

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 06:39
maar er waren geen mensen om 2uur met de camera in de aanslag?

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 10:02

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ja vraag ik mij ook af.
Heb het helaas min of meer gemist.
Ik was in de stad, maar alleen helemaal aan de andere kant van de stad om me D70 te gaan kopen.
Maar ben toen eerst naar huis gegaan en hem thuis gebracht en weer de stad in gegaan. Maar toen was de canal parade helaas al afgelopen.
Daarna nog maar eens gekeken naar de feestende massa.
Volgende keer beter(als de gemeente niet te moeilijk doet tenminste :()
Pagina: 1