Radeon vpu recover door overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:57
Hallo,

Ik ben al een tijdje in bezit van een radeon 9600pro. Alleen geeftie sinds ik een nieuw systeem heb gekocht heel vaak vpu recovers. Kan dat komen omdat ik tever heb over geklokt? Of kan het een tekort aan stroom zijn? Ik heb 400W, maar volgens mij wel een of ander vreemd merk.
Ik wel eens overgeklokt tot mijn pc vastliep met allemaal piepjes, maar artifacts heb ik daar nooit bij gehad.

Drivers/bois enzo is allemaal up-to-date.

Alvast bedank :D Tim

Hallo met Tim

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
OC kan alles kapot maken, het kan dus.
In de FAQ staat ook dat niet moet gegroet worden aan het eind van je post.
En je moet info geven, welk merk is je voeding, welke spec's heeft je pc. :?

Ook het gebruik van de search kan handig zijn, net als google. Als je dit al gedaan hebt moet je dit ook vermelden.

Dit zou je trouwens moeten weten als je de FAQ gelezen hebt...

[ Voor 41% gewijzigd door naftebakje op 04-08-2004 14:47 . Reden: moet ik dit nu reporten of niet? ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Denk dat je wel even wat meer info moet gegeven. Je hebt een vaag merk PSU. Welk merk dan?
Je hebt 400W, wat ziet er voor de rest in je systeem dan?
Zo kunnen we nergens wat mee.
VPU recover moet je uitzetten als je je GPU overklokt, dat zorgt alleen maar dat je systeem instabiel wordt tijdens het overklokken.
Artifacts duiden op een te ver geoverklokte kaart, dat kan je geheugen maar ook je GPU zijn.
Stippeltjes is je GPU, strepen en driehoeken duidt op te ver geklokt geheugen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Pkunk
Het punt is dat die kaart gewoon vaag doet. Ik kan bv wel 3 uur lang achterelkaar aquamark draaien, maar Doom3 of farcry of POP2 houd'ie geen half uur vol. Zonder vpu recover loopt alles nog steeds vast. Ik heb m'n kaart nu ook niet meer overgeklokt, wat wel wat scheelt. En over google, dat heb ik ook gedaan. En enige wat wat ik me kan bedenken dat het is, is dat ik te weinig stroom heb. Zou dat kunnen, want zoals ik al zei, artifacts of iets dergelijks heb ik niet gehad. Alleen vastlopers.

Maar ik ga nu naar huis en zal ik even het merk voeding opzoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 04-08-2004 15:00 ]

Hallo met Tim

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Weet je soms hoe heet ie word? Is het altijd na ongeveer dezelfde tijd in hetzelfde programma dat ie uitvalt, dan word ie te warm.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Pkunk
volgens mij is m'n voeding merkloos 400W er staat niks op iig.
Verder heb ik een
ASUS P4P800
PIV3,0
512MB
2x120GB SATA
1DVD speler
1CD writer
3 koelers en een neonlampje

De kaart word oveigens niet te heet. Ik heb het geveold, en het blijft koel.

[ Voor 37% gewijzigd door Pkunk op 04-08-2004 15:53 ]

Hallo met Tim

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

zelf heb ik ook iets vaags. Ik schakel altijd al vpu recover uit zodat ik m'n kaart vrij hoog kan overklokken. Maar momenteel schakelt deze zichzelf steeds weer in zodat de kaart terug geklokt wordt naar de originele waardes. Hoe kan dit?

Of is het gewoon zo dat als je de kaart te hoog overklokt en vpu recover staat uit dat dan toch vpu recover weer aangezet word om schade te voorkomen?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Pagina: 1