Masterbrowser error

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
als ik in de eventlog van veel werkstations van het netwerk kijk, dan zie ik heel de volgende error staan:

>>
De browser heeft een servermelding ontvangen volgens welke computer XXX een masterbrowser is, maar deze computer is geen masterbrowser.
<<

Bron: MrxSmb
ID: 8005

Wie weet wat dit inhoud?
Waarom ik deze melding krijg?
Wat kan/moet ik er aan doen?

Dankje!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Dat betekent dat de pc de domeincontroller niet kan vinden en zichzelf promoveert tot masterbrowser. Vaak zie je dit als er firewalls op werkstations aanstaan, of als de domeincontroller niet goed werkt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Event errors zijn vaak wel terug te vinden op Support.microsoft.com

Ik kan ff niet zo snel het betreffende artikel er bij halen, als je met Event errors komt is het wel zo prettig als je ALLE gegevens mee geeft (incl error ID)

Is overigens een heel erg standaard verhaal die je met basiskennis van NetBios kan aanpakken.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij microshit vind ik het volgende:

>>
Event Message:
The browser has received a server announcement indicating that the computer computer name is a master browser, but this computer is not a master browser.

Source Event Log Event ID Event Type
mrxsmb System 8005 Warning

Explanation:
An inconsistency exists between the Browser service and the server service.

User Action:
Contact the person with administrative rights on your computer if this message is in the event log in Event Viewer more than 6 times. Otherwise, stopping and restarting the server will eliminate the error.
<<

Daar heb ik dus weinig aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

*sigh*

Het bedrijf heet Microsoft. geen Mikrozacht, M$ of Microshit.... Dat je het een shit bedrijf vind is best, maar je hoeft niet tegen ze aan te trollen omdat je hun uitleg voor een foutmelding niet snapt.

NetBIOS omgevingen werken via browserlijsten. De masterbrowser is de machine die geraadpleegd wordt als er andere PC's over het netwerk gezocht worden. Standaard is de PDC (of de Win200x server die het PDC token heeft) de masterbrowser. Indien er geen DC aanwezig is wordt aan de hand van een OS versie bepaald wie dan wel de master wordt.

NT Server versies zijn belangrijker dan Workstations,
Nieuwe versies zijn belangrijker dan oudere versies.

In grotere netwerken werkt dit princiepe niet zo best, dus is een alternatief zoals WINS beter om te gebruiken.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het bedrijf heet Microsoft. geen Mikrozacht, M$ of Microshit.... Dat je het een shit bedrijf vind is best, maar je hoeft niet tegen ze aan te trollen omdat je hun uitleg voor een foutmelding niet snapt.

Het volgende noem ik niet echt een uitleg :? ik ben namelijk zelf de administrator lol :*)

User Action:
Contact the person with administrative rights on your computer if this message is in the event log in Event Viewer more than 6 times. Otherwise, stopping and restarting the server will eliminate the error.

Maar in ieder geval bedankt voor je uitleg _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:49

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dat komt omdat er pc's met een hoger besturingssysteem zijn
Als je een win2k dc hebt en xp werkplekken en de browserservices op de XP plekken staan aan zullen de xp plekken 1 voor 1 masterbrowser worden, omdat het besturingssysteem "hoger" is. zo geldt dat ook voor win2k werkplekken op een nt4 pdc-bdc

dus uitzetten die browser service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:10:

Het volgende noem ik niet echt een uitleg :? ik ben namelijk zelf de administrator lol :*)

User Action:

Maar in ieder geval bedankt voor je uitleg _/-\o_
microsoft gaat er terecht vanuit dat de beheerder van de machine er verstand van heeft en het kan oplossing

alleen in dit geval heeft microsoft het bij het verkeerde eind, de beheerder weet niet wat ie moet doen

iig op de pc's kan je de computerbrowser service stoppen (middels GPO of anders een reg key als het nt4 machines zijn) en ervoor zorgen dat alleen de DC's nog master browser kunnen zijn

zorg er overigens wel voor dat er op elke IP subnet een masterbrowser is (anders browsed het daar zo moeilijk)

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;297789

link met dank aan brahiewahiewa _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Zwelgje op 04-08-2004 18:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit heeft niets met PNS te maken, en valt echt voldoende over te vinden.
Volgende keer dat je weer op flamerige manier bedrijfsnamen denkt te moeten verbasteren, mag je je mail checken.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.