Externe DVD-Writer Bouwen of kopen?

Pagina: 1
Acties:

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik werk met een Asus laptop 2500H. Deze laptop beschikt over USB 2.0 en Firewire. Nou wil ik graag een DVD-Writer aanschaffen. Bij een laptop is een interne DVD-Writer geen optie.

Dan blijven er naar mijn inzicht nog twee mogelijkheden over, of ik koop een kant- en-klare Externe DVD-Writer met USB 2.0 of Firewire mogelijkheden OF ik koop een kastje waarin ik een normale interne DVD-Writer kan zetten.

Nou is mijn vraag wat is het verschil tussen deze twee?

(Want optie 2 is volgens mij een stuk goedkoper. De nieuwste NEC dual layer heb je al voor 80 euro en als ik daar zo`n kastje los bijkoop ben ik voor ongeveer 120 euro klaar.)

Weet iemand misschien een goede site voor deze kastjes? En hoe noem je ze eigenlijk?

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou is mijn vraag wat is het verschil tussen deze twee?
Geen :+
Weet iemand misschien een goede site voor deze kastjes?
www.tweakers.net/pricewatch
En hoe noem je ze eigenlijk?
Externe behuizing, externe case, external case, external USB case, etc.

• MrDirk
Ik bedacht me net. Zou er ook geen verschil zijn in het plug-and-play effect? Zou hij hem ook dan meteen herkennen als ik de NEC via de external case in me USB stop?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Let er wel op welke je koopt. In principe is firewire beter, maar USB 2.0 trekt het ook wel, en firewire is gewoon een stuk duurder.

Zie mijn ervaringen in dit topic:
Externe behuizing voor DVD fikker, SNT2512B2, is het wat?

En ja, hij herkent de brander meteen als NEC 2510 :)

Conclusie: Ik zou dus gaan voor zelf bouwen! Zoals ik dus ook gedaan heb. Ik brand in principe niet zoveel dus ik vond het geen prob dat USB veel proc kracht trekt.

[ Voor 32% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-08-2004 14:32 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:19

mvds

Totally awesome!

Bij een laptop is een interne DVD-Writer geen optie.
Waarom niet eigenlijk? Die zijn gewoon te koop hoor...

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

USB 2.0 is beter verspreid mocht je nog eens de writer aan een andere machine willen koppelen. Firewire heeft lang nog niet idereen, alhoewel het wel steeds beter verkrijgbaar is (Asus K8V de luxe heeft hem b.v. al onboard tegen woordig)

Atari 4 ff'r 😊

• MrDirk
obsidian schreef op 04 augustus 2004 @ 14:32:
[...]

Waarom niet eigenlijk? Die zijn gewoon te koop hoor...
Ten eerste zijn deze veel duurder en ten tweede is het clonen van DVDs dan niet mogelijk. En dit is zeker bij de NEC interresant (Dual layer).

• MrDirk
@ Oscar Mopperkont

Ik heb je topic doorgelezen en denk dat ik hetzelfde setje aan ga schaffen als dat jij hebt. Ik brand ook niet zo vaak. En dit is zeker de goedkoopste en beste oplossing!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MrDirk schreef op 04 augustus 2004 @ 14:36:
Ten eerste zijn deze veel duurder
Begrijpelijk :)
ten tweede is het clonen van DVDs dan niet mogelijk. En dit is zeker bij de NEC interresant (Dual layer).
DVD's clonen hoeft niet per-se on the fly worden gedaan. Dat kan ook prima via het geheugen danwel de harddisk geschieden :)

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Bij alternate bieden ze volgens mij standaard al een optie bij het kopen van een intern apparaat om deze extern (usb/firewire/allebei) uit te voeren. Neem daar eens een kijkje zou ik zeggen.

edit:
Dat deden ze voorheen in ieder geval volgens de computerbladen waar hun advertentie in stond...

Er zijn overigens wel degelijk interne dvd schrijvers voor laptops. Ik weet echter niet of deze compleet bij het design van jouw laptop passen of passend te maken zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door [TazZ] op 04-08-2004 14:49 ]

If it ain't broke, fix it till it is...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

BalusC schreef op 04 augustus 2004 @ 14:46:
[...]
Begrijpelijk :)
[...]
DVD's clonen hoeft niet per-se on the fly worden gedaan. Dat kan ook prima via het geheugen danwel de harddisk geschieden :)
Volgens mij doelt TS erop dat ie DL wil branden. Ik ken nog geen interne notebook DVD writers die dat kunnen. En als ze er al zijn, dan zullen ze denk ik gruwelijk veel kosten.
Pagina: 1