[css] :after of ::after?

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hoi,

zit met iets waar ik even niet uit kom. ik vraag me af wat het verschil is tussen :after en ::after. lijkt mij dat ze allebei hetzelfde doen, is dit ook zo? of is er een notatie fout? ben beetje in de war, aangezien ik van af deze pagina de clearfix methode gebruik (:after), en een tijd later ben gaan expirimenteren met generated content zoals dat hier wordt uitgelegd (::after).
was zojuist een paar stylesheets aan het doorkijken, en eerste neiging was om alles waar :after stond te vervangen door ::after. toch maar even in artikel gekeken omdat het me raar leek dat ik zoiets essentieels verkeerd overgetikt zou hebben, maar niet dus..

dus: wat moet ik gebruiken :after of ::after, is er verschil tussen deze twee, en zo ja, wat is dat verschil dan precies?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

:after is CSS2, ::after is CSS3
Note: this :: notation is introduced by the current document in order to establish a discrimination between pseudo-classes and pseudo-elements. For compatibility with existing style sheets, user agents must also accept the previous one-colon notation for pseudo-elements introduced in CSS levels 1 and 2. This compatibility is not allowed for the new pseudo-elements introduced in CSS level 3.
Het heeft verder gewoon dezelfde werking :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

::after bestaat helemaal niet, het is gewoon :after (ok rickets heeft een iets genuanceerdere uitleg)

overigens werkt dit niet in ie, maar dat wist je vast al

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 14:28 ]

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Rickets schreef op 04 augustus 2004 @ 14:26:
:after is CSS2, ::after is CSS3
Het heeft verder gewoon dezelfde werking :)
ahh dank je wel..
zie nu dat ik in een expirimentele stylesheet ook ergens iets van li:last-child::after gebruik, zou trouwens interessant zijn als je ook :after::after zou kunnen doen, heb je ineens een factor twee meer mogelijkheden met je generated content ;), maar betwijfel of dat werkt..

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Verwijderd

'::after::after' was een idee voor CSS3 Generated Content en staat momenteel ook in de specificatie. Als wel als '::after(2)' welke net iets anders is dan de eerstegenoemde. Beide zullen het echter niet halen (Ian gokt op CSS4), omdat de implementatie in UAs erg complex wordt.