Toon posts:

[W2K3 + CITRIX]ICA Client deployment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek me suf op internet en handleidingen naar een manier om een preconfigured ICA client te deployen via het netwerk zonder alle stations af te hoeven gaan.

Zo'n beetje als je ook met Symantec Antivirus Corporate Edition ook kan. Kan iemand me helpen hieraan?

Server is Win2k3 + Citrix Metaframe XP

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De Citrix client gebruikt danwel MSI (die je via een GPO kan deployen?) danwel een InstallShield (die je via een scripted isntall kan deployen) ? :)

Wat lukt er exact niet? :)

Verwijderd

Topicstarter
mwa het deployen.. :D Ik kan wel desnoods in het loginscript knallen dat de ica client geinstalleerd moet worden, maar liefst heb ik een silent install waar gelijk alle instellingen voor de ICA instaan, zoals tcp/ip en de Program Neighbourhood.

GPO :? Scripted Install :? /me is n00b op dat gebied :P

GPO is Group Policy Object zie ik net :D Hoe kan ik die zo instellen dat er de settings meegenomen worden?

edit:
gpo gevonden :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 14:30 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

De ica instellingen moet je in de volgende drie files zetten:
wfclient.src
pn.src
appsrv.src
Als je het dan met de normale files deployed, dan zitten je instellingen er gewoon in ;)

Deze bestanden worden na het installeren van de client .ini bestanden. Wat je het beste kunt doen is een client zo conigureren zodat het doet wat jij wilt en dan die .ini bestanden omzetten naar bovengenoemde .src bestanden

[ Voor 38% gewijzigd door Turkish op 04-08-2004 14:36 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Je kunt Citrix Presentation Server Client (Program Neigboorhood) als MSI pakketje aftrappen:

MSIEXEC /I ICA32.MSI /QB-

Wil je ook nog dat iedereen default settings krijgt met daarin Farm en connection settings doen dan ook nog dit:

Voorbereiding
1. Configureer vanaf een reeds geïnstalleerde Citrix Client farmsettings, etc.
2. Kopieer vanuit %ApplicationData%\ICAClient de files APPSERV.INI en PN.INI naar je Network Installation Point (NIP) directory.

Uitrol
1. Installeer ICA32.MSI zoals hierbioven aangegeven
2. Kopieer vanaf het NIP de beide INI files naar %ProgramFiles%\Citrix\ICA Client

Klaar is kees...

(ik zie trouwens dat iemand mij voor is geweest... beide oplossingen werken overgens, maar die van Turkish met die *.SRC bestanden is wat netter)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yey, informatie wat handig is :)

Ik ga het gelijk proberen (nadat ik een shaggie gerookt heb)

offtopic:
Wat voor motor rij je, elevator?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de pn.ini wfclient.ini en appsrv.ini bekijk van een geconfigureerde ICA client zie ik nergens iets van ipadressen staan enzo.

Dan neemt ie de instellingen toch niet over of zie ik dit nu verkeerd?

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 14:57 . Reden: Van een dubbelpost een nuttige post gemaakt ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 14:46:
Dan neemt ie de instellingen toch niet over of zie ik dit nu verkeerd?
Als je het goed doet wel. Voorbeeldje:
http://ctxex10.citrix.com/kb/entry.jspa?externalID=CTX466058

Verwijderd

Topicstarter
*PRINT*

Die komt bij de verzameling :)

Thnx

Meer suggesties en resources altijd welkom

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar je de ICA client Creator kan downloaden? Ik kan em niet op de citrix vinden en de cd ligt bij de klant. Deze is niet aanwezig dus ik kan niet vragen of hij de cd er even in wilt doen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:38:
weet iemand waar je de ICA client Creator kan downloaden?
Downloaden?
Op de citrix server, start, programs, citrix, metaframe xp, ica client creator.

Verwijderd

Topicstarter
hmm daar staat ie niet en ik dacht dat ik alles geselecteerd had.....

Morgen dan maar weer ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
Yey, de cd heb ik in handen... Net ff snel geinstalleerd op een systeem hier en die ICA client creator gerund... Dat gaat goed :)

Nu ff kijken hoe ik die dan via een netwerk kan deployen.. Met de tips hier moet het vast wel lukken :)

Verwijderd

Topicstarter
Woepie! het is gelukt.

Batch bestandje aangemaakt die de msiexec uitvoert en vervolgens de ini's kopieert.

Thnx dudes :) _/-\o_
Pagina: 1