Toon posts:

Pentium 60 (ja echt!) upgraden, welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt gek, maar ik wil een Pentium 60 upgraden. Nu heb ik totaal geen verstand van PC's uit die tijd. Dus ik heb een aantal vragen.
1. Welke socket gebruikt de P60?
2. Welk geheugen? (EDO 72 pins 60ns??)
3. Is er nog een overdrive processor in omloop die in die socket past??

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

Alvast bedankt,

Daan Stuifbergen

Verwijderd

Als je nog een pentium 75 moet hebben gratis tegen betaling van de verzendkosten mail effe. fritsie@hotbot.com

Verwijderd

BTW ik geloof socket 5

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je nog een pentium 75 moet hebben
Volgens mij passen die niet in een Pentium 60 moederbord.
Welk geheugen? (EDO 72 pins 60ns??)
Moet je even in het boekje van je moederbord kijken. In mijn Pentium 60 moederbord gaat EDO. Maar misschien kan er bij jou ook wel FP in.

Verwijderd

Topicstarter
Brassmonkey,

Bedankt voor jouw aanbod, ik heb zelf ook nog een losse P75 CPU liggen, deze past niet in dit socket helaas. Weet jij of er nog een overdrive ergens te koop is voor de p60 socket?

Ik geloof dat het EDO-RAM is wat er in zit.

Denken jullie dat deze computer met 40MB RAM in staat is Windows98 behoorlijk te kunnen draaien. D.w.z. met Office97 en wat internetten? Ik denk van wel, maar ik weet het niet zeker.

Ik heb dat boekje van dit moederbord niet meer, ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is een ESCOM P60 heeft iemand hiervan nog het boekje of weet iemand waar je dit kunt inzien op het internet?

In ieder geval al bedankt voor alle reacties tot nu toe.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
Denken jullie dat deze computer met 40MB RAM in staat is Windows98 behoorlijk te kunnen draaien.
Ik heb ook een Pentium 66 draaien met 16 mb. Windows98 draait er goed op hoor.

Wilko

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

...zomaar een suggestie...
is het niet beter daar win95 op te draaien? heeft als het goed is lagere systeemeisen, en is, neem ik aan, ook wat kleiner.

• Onno
  • Niet online
Ik heb dat boekje van dit moederbord niet meer, ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is een ESCOM P60 heeft iemand hiervan nog het boekje of weet iemand waar je dit kunt inzien op het internet?
Ik geloof dat mijn P60 bord ook bij Escom vandaan komt. ;)

• Femme
  • Laatst online: 19:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

P60 was toch 5V en P75 al 3,3V? K'weenie of die plank daarvoor getweakt kan worden.

Verwijderd

Een p60 werkt nog op 5 volt inderdaad. Volgens mij kan die plank de vitrinekast in!
:)

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 16:21
hoi,

die p60 werkt nog erg goed hoor de mijne is net verkocht. voor geheugen zou ik er fastpage infrotten. dat werkt zeker. ook kun je het moederbord op 66 mhrtz zetten schilt ook veel. een upgrade is wel te koop maar duurder als een nieuwe pc.

www.heinemanss.nl

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik heb indertijd ook een P60 gehad, maar deze stond bij levering al op 66 mhz (service van de zaak :)), maar toen ik hem dus terug stuurde naar Intel vanwege die bug, dacht ik dat het een P66 was en kreeg ik er ook één terug. Toen ik het later in de winkel vertelde zeiden ze dat het dus eigenlijk een P60 was... nou ja, altijd mooi meegenomen toch?? :)
Oh ja, die omruilactie is levenslang geldig, dus je kan nu nog je P60 terug sturen (zeiden ze destijds of het nog zo is.....)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• budi
  • Laatst online: 22:32
Oh ja, er zijn inderdaad wel overdrive chips geweest voor de P60, maar als je er al aan kan komen, deze zijn zo duur dat je met de aanschaf van een nieuw moederbord en een AMD K6 veel beter uit bent.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• technopeuter
  • Laatst online: 18:12
p60 niet verkopen als je de bug-versie hebt kan nog een collectorsitem worden.

upgraden is duur en geeft nauwelijks resultaat.

diskeltische lurker

• The Ghost
  • Laatst online: 27-07-2024
De P60 gaat nog in een socket4 bord, en kan alleen goed overweg met 70ns geheugen.
60ns zal wel werken maar de chips op het bord kunnen dat niet helemaal goed adresseren en dat kan dan vastlopers veroorzaken.

Voor eventuele informatie moet je bij Tulip zijn.
Escom is toenertijd door Tulip overgenomen en via hun support site is er nog wel info op te vragen.
Het staat helaas niet online, dus je moet contact met ze opnemen, dan sturen of mailen ze het naar je toe.

The Ghost

Pagina: 1