Toon posts:

Website thuis hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een web addres genomen.

Nu wil ik graag deze website thuis hosten.

Ik ben al enige tijd bezig geweest met het uitzoeken ervan en ik wil in iedergeval draaien op apache 2.0 in combinatie met mysql en php 5.0.

Ik moet nu alleen nog weten wat het beste is om op te draaien. Ik wil in iedergeval windows gaan gebruiken (zodat ik ook andere dingen nog op me computer kan doen, want linux ervaring heb ik niet zoveel).

Is het verstandig om windows 2003 server te gaan draaien, of windows xp?

En kan ik mijn site makkelijk door laten linken naar mijn ip addres of moet ik ook een dns server draaien?

Kan iemand me misschien hiermee helpen. Bedankt

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 10:18

Tjark

DON'T PANIC

Xampp: apache 2.0, mysql en php5.
Eenvoudig te installeren.
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

*insert signature here

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 14:02:
Ik heb sinds kort een web addres genomen.

Nu wil ik graag deze website thuis hosten.

Ik ben al enige tijd bezig geweest met het uitzoeken ervan en ik wil in iedergeval draaien op apache 2.0 in combinatie met mysql en php 5.0.

Ik moet nu alleen nog weten wat het beste is om op te draaien. Ik wil in iedergeval windows gaan gebruiken (zodat ik ook andere dingen nog op me computer kan doen, want linux ervaring heb ik niet zoveel).

Is het verstandig om windows 2003 server te gaan draaien, of windows xp?

En kan ik mijn site makkelijk door laten linken naar mijn ip addres of moet ik ook een dns server draaien?

Kan iemand me misschien hiermee helpen. Bedankt
Als je Windows wilt, waarom dan geen IIS? Persoonlijk zou ik voor Windows 2003 gaan, zit standaard helemaal dichtgespijkerd en is erg stabiel. Bovendien heb je dan ook meteen IIS6 :)

Verder hangt het van het bedrijf waar je je domeinnaam hebt geregistreerd af of je deze naam aan je thuis IP kan koppelen. Het gaat hier om een zogeheten A record naar je thuis IP voor je DNS naam.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Eigenlijk een hele andere discussie, maar toch even de moeite waard om te vermelden:

Als je Apache wilt draaien, met php en mysql, heb je dan al gedacht aan linux als server platform?
Vrijwel elke distributie heeft deze en meer services standaard meegelever. Als je bijvoorbeeld voor debian kiest, is het installeren van Apache een eitje. Ik durf te zeggen: Makkelijker dan onder windows.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ervaring met linux heb je niet nodig hoor ;)

Het installeren van linux is over het algemeen een stuk makkelijker als windows.(tenzij je exotische hardware hebt)

Het is geheel grafisch en de webserver(apache) kan je gewoon mee installeren door dit aan te vinken :) Neem ook SSH mee en je kan met dreamweaver(?) je linux account gebruiken om de files te uploaden.

De site van apache staat vervolgens hoe je de rest moet configgen, vaak maar een paar kleine handelingen die goed uitgelegt zijn in de howto´s-

Voordeel is dat linux+apache met een wat ouder systeem het nog prima doet en de software gratis.

-succes

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
dawuss schreef op 04 augustus 2004 @ 14:13:
Vrijwel elke distributie heeft deze en meer services standaard meegelever. Als je bijvoorbeeld voor debian kiest, is het installeren van Apache een eitje. Ik durf te zeggen: Makkelijker dan onder windows.
* Victor houdt zich in om die discussie niet aan te gaan :P

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 13:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Ik heb thuis mijn site(s) op windows 2003 met IIS, MySQL en PHP draaien, en dat loopt prima. In plaats van IIS kun je ook Apache installeren, maar IIS is standaard meegeleverd bij 2003 server.

Je hebt zelf geen DNS server nodig om je website aan je ADSL IP te koppelen. Daarvoor moet je contact opnemen met het bedrijf waar je je domein hebt geregged... je kunt dan je A-record laten wijzen naar je ip-adres, en als je wil kun je ook mail doorzetten (MX-record).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb thuis ook een webserver draaien. Doet nu niet veel (sterker nog: ik heb poort 80 even niet ge-NAT) maar toch.
Ik heb ADSL van XS4ALL, wat betekent dat ik een vast ip-adres heb. Op dat ip-adres heb ik via xs4all een hostname staan (hostname.xs4all.nl). Als je per se www.hostname.nl wil hebben zul je die officieel moeten aanvragen een naar jou ip-adres laten verwijzen.

Ik heb W2K server lopen met Apache 2.0 en PHP 5.0. De installatie daarvan is voor een noob even doorbijten maar verder niks mis mee. Ik zie ook geen bezwaren om XP te draaien.
Apache zelf heeft 15Mb geheugen nodig als hij opstart, geen idee wat de belasting is als je veel hits krijgt.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie antwoorden. Het is voor mij een stuk duidelijker geworden.

Ik denk dat ik ga kiezen voor windows 2003 server. Ik wil namelijk ook nog office en andere programmas erop draaien en een brand programma als nero 6.

De keuze om geen linux te nemen is dat andere mensen ook gewoon met de computer moeten kunnen werken (vriendin).

Ik heb momenteel ook nog een snelle computer (amd 3200, met 512 ddr) dus dat moet wel goed zitten. Ik zit alleen nog te twijfelen om iis of apache te instaleren.
Zelf heb ik namelijk meer ervaring met instaleren van apache + php+ mysql dan iie+php+mysql.

Ik heb trouwens internet van tiscali, en heb ook altijd een vast ip addres. Is het niet zo dat ze die o m de zoveel tijd veranderen (bij chello deden ze dat vroeger nog wel eens om de zoveel tijd).

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 22:53

macnerd

No Apples please :-)

Je kunt ook nog denken aan DynDNS.org om je thuisserver via een DNS-naampje bereikbaar te maken. Sommige (steeds meer) modems en routers ondersteunen dit zelfs al, zodat je er verder helemaal niets aan hoeft te doen.

MacNerd

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Het spijt me zeer, maar dit is in geen enkel geval Professional. Daarnaast is deze vraag ook prima te beantwoorden mbv de zoekfunctie.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.