Beste Gebruikers van het forum,
Ik heb onlangs een utp kabel van boven naar beneden gelegd.
Beneden staat een Linksys BEFW11S4 switch.
Boven staat mijn laptop en linux server.
De utp kabel die ik gebruik is cat 5e kabel. De kabel is 10 meter lang.
Ook heeft de kabel geen last van storingsbronnen, aangezien die er in de buurt geen zijn ( geen tv of stroomkabels o.i.d ).
Als ik met mijn laptop naar de router ping, krijg ik packetloss.
De instelling staat dan op 100 mbit Full Duplex.
Er wil wel ooit een ping packets of twee doorkomen, maar daarna krijg ik constant timeouts afwisselend met een paar antwoordende packets.
Ik heb de volgende modi op mijn laptop nic uitgeprobeerd:
1. 100 mbit Full Duplex
2. 100 mbit Half Duplex
3. 10 mbit Full Duplex
4. 10 mbit Half Duplex
In het geval van 1 en 2, krijg ik timeouts, en werkt de verbinding dus niet.
In het geval van 3 en 4 krijg ik antwoord met een ping van minder dan 1 ms, constant. De verbinding is dan perfect.
De kabel is als straight-through geknepen, dat wil dus zeggen dat het blauwe kabeltje links ( van boven af gezien, d.w.z bij de contactjes ) in de stekker zit, en dat boven het blauwe kabeltje op dezelfde plek zit, en zo is dat natuurlijk ook met de andere kabeltjes. ( de andere 7 ).
( Ik zet het er maar bij, je weet maar nooit )
Als ik mijn linux server gebruik, werkt deze niet op 100 mbit, het is dus niet de nic die het hem doet.
Weten jullie wat er mis kan zijn?
( oh ja, en hoe kan ik eventueel binnen linux mijn kaart terugzetten naar 10 mbit full duplex; beetje offtopic, maar dan moet ik weer twee topics gaan plaatsen )
Alvast bedankt voor het antwoorden,
Blurn.
Ik heb onlangs een utp kabel van boven naar beneden gelegd.
Beneden staat een Linksys BEFW11S4 switch.
Boven staat mijn laptop en linux server.
De utp kabel die ik gebruik is cat 5e kabel. De kabel is 10 meter lang.
Ook heeft de kabel geen last van storingsbronnen, aangezien die er in de buurt geen zijn ( geen tv of stroomkabels o.i.d ).
Als ik met mijn laptop naar de router ping, krijg ik packetloss.
De instelling staat dan op 100 mbit Full Duplex.
Er wil wel ooit een ping packets of twee doorkomen, maar daarna krijg ik constant timeouts afwisselend met een paar antwoordende packets.
Ik heb de volgende modi op mijn laptop nic uitgeprobeerd:
1. 100 mbit Full Duplex
2. 100 mbit Half Duplex
3. 10 mbit Full Duplex
4. 10 mbit Half Duplex
In het geval van 1 en 2, krijg ik timeouts, en werkt de verbinding dus niet.
In het geval van 3 en 4 krijg ik antwoord met een ping van minder dan 1 ms, constant. De verbinding is dan perfect.
De kabel is als straight-through geknepen, dat wil dus zeggen dat het blauwe kabeltje links ( van boven af gezien, d.w.z bij de contactjes ) in de stekker zit, en dat boven het blauwe kabeltje op dezelfde plek zit, en zo is dat natuurlijk ook met de andere kabeltjes. ( de andere 7 ).
( Ik zet het er maar bij, je weet maar nooit )
Als ik mijn linux server gebruik, werkt deze niet op 100 mbit, het is dus niet de nic die het hem doet.
Weten jullie wat er mis kan zijn?
( oh ja, en hoe kan ik eventueel binnen linux mijn kaart terugzetten naar 10 mbit full duplex; beetje offtopic, maar dan moet ik weer twee topics gaan plaatsen )
Alvast bedankt voor het antwoorden,
Blurn.