Toon posts:

Media Hub voor 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 5.1 speakerset en een 5.1 koptelefoon en wil dus een soort media hub voor ze hebben zo dat ik makkelijk tussen de twee apparaten kan schakelen.

Bestaat zo iets?

bvd

Verwijderd

Ik begrijp dat je beide op de zelfde uitgang van je geluidskaart wilt pluggen. Is het niet mogelijk om ze op verschillende uitgangen te zetten. Je speakersetje kan misschien wel op een line-out omdat die misschien wel een eigen volume knop heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is dus zo dat op de geluidskaart 3 aansluiting zitten voor de speakers. front, rear en center. Zowel de speaker kabel als de koptelefoon kabel heeft 3 uitgangen voor front, rear en center.
Als ik nu tussen mijn speakers en koptelefoon wil wisselen moet ik steeds die 3 kabels om wisselen. Daar wil ik dus omheen.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Ik ken geen apparaten die dit kunnen. Ik heb achterop mijn geluidskaart gewoon splitters gezet die van een enkele male jackplug twee female jackplugs maakt. Daar moet je er dan drie van op je geluidskaart zetten. Let wel op dat deze splitters soms vrij dik zijn en dus niet makkelijk naast elkaar kunnen in je geluidskaart. Ik heb de middelste een splitter met een kabeltje ertussen.

Als je toch een schakelaar wilt en het ook nog zelf wilt gaan bouwen kun je een simpele printerswitch nemen als basis.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 23:18

Kvn

cool_zero schreef op 04 augustus 2004 @ 16:47:
Ik ken geen apparaten die dit kunnen. Ik heb achterop mijn geluidskaart gewoon splitters gezet die van een enkele male jackplug twee female jackplugs maakt. Daar moet je er dan drie van op je geluidskaart zetten. Let wel op dat deze splitters soms vrij dik zijn en dus niet makkelijk naast elkaar kunnen in je geluidskaart. Ik heb de middelste een splitter met een kabeltje ertussen.

Als je toch een schakelaar wilt en het ook nog zelf wilt gaan bouwen kun je een simpele printerswitch nemen als basis.
Je hebt ook een splitter in kabelvorm hoor :)

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Je kunt wel dit soort grappen met van die verloopjes gaan doen, maar de kwaliteit wordt er niet beter op. Even een 2 standen potmeter met 6 "decks" halen, beetje solderen en je bent er :) (de zwarte draad hoef je niet te schakelen, alleen de rode (de signaal draad dus) moet geschakeld worden)

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:53
Ik denk dat je een gewone draaischakelaar bedoelt ipv potmeter maar verder idd best een id!

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Of je er nu een gewone draaischakelaar of een verloopstekkertje gebruikt zal niet zoveel uitmaken voor de kwaliteit. Vooral als je soldeertechnieken niet zo goed zijn zal een verloopstekkertje beter resultaat opleveren. Het enige nadeel is dat het signaal naar twee versterkers gaat waardoor het vermogen dat aankomt iets lager is. Als er echter een versterkers na het signaal komt zul je weinig van vermogenverlies merken.

@Slayerized:
Ik weet dat er splitters zijn in kabelvorm. Het doel was alleen om te vermelden dat drie van de niet-kabelvormige sterkkertjes (:P) niet goed op de geluidskaart passen.
Pagina: 1