[loginscript] geen opspringende cmd box

Pagina: 1
Acties:

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
Ik heb een PDC en de clients die inloggen krijgen een loginscript voor hun kiezen. Dit gebeurt prachtig en daar is niets van te zien (das wat ik wil).

Nu heb ik elders een Novell netwerk waarbij ook gebruik gemaakt wordt van een loginscript. In dit script voert o.a. een aantal keren "net" uit om shares van een Windows server te mappen (map.exe kan alleen gebruikt worden voor shares op een novell server).
Nu vind ik het dus niet zo elegant dat steeds bij het inloggen vensters zichtbaar worden en meteen weer verdwijnen. Ik zou dus graag in een script shares kunnen mappen zonder deze "popups".

Ik denk dat er veel manieren zijn die naar Rome leiden, maar ik weet zelf niet wat de beste manier is.

Ik zat te denken aan:
* een c programma dat net.exe uitvoert -> slecht idee, geen compiler beschikbaar en is veel te statisch (slecht te herconfigureren).
* een of andere call doen uit een dll van windows, die het mappen van netwerk drives mogelijk maakt -> lijkt me wel mooi, maar weinig over te vinden.
* onderzoeken hoe dit geregeld wordt bij een login op een PDC -> geen id waar te beginnen

Wie helpt me?

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je zou dit met VBS kunnen oplossen of eventueel met een KIX script (al heb je dan volgens mij nog steeds 1 zichtbaar venster).

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
kix werkt idd perfect, je kunt alle output die een script genereert met bijv.
;REDIRECTOUTPUT ("", 0)
disablen...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• irondog

irondog

Topicstarter
Juist, kix opent zelf zo'n box. Dat is geen oplossing: het gaat me niet om de output zelf, die kun je ook zonder kix wel redirecten. Het gaat me om dat zwarte venster.

VBS of iets anders wat compilatie vergt vind ik niet echt een goede oplossing.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Je moet WKIX32.EXE gebruiken, dan heb je geen CMD box. Let er wel op dat je functies die een resultaat teruggeven dat laat doen in een variabele. Als je dit niet doet, dan wordt het resultaat naar het scherm gestuurd.

• irondog

irondog

Topicstarter
Prachtig, Thnx

Pagina: 1