Ik heb (...eh... had
) een PC draaien met en RAID 0 array met daarin twee Maxtor 80GB DX740's.
Voor exacte specs zie: http://home.hccnet.nl/m.brons/Configuratie.htm
Na wat virus gedoe (McAfee heeft wat wormen en trojans opgeruimd) bleef de PC tijdens zijn her-opstart opeens hangen.
Na een reset begon de ellende:
De Raidcontroller herkent nog maar één van de beide schijven en gaat daarom "offline"
Doorstarten middels flop of CD-ROM gaat niet, ondanks het <ESC> commando.....
In "vieuw array" meent de controller met een Maxtor (klopt
) en een aftandse Quantum schijf (nee dus!!!
) te maken te hebben.
In een andere PC heb ik beide schijven getest met Het controleprogrammaatje van Maxtor, maar deze heeft op elke schijf die je 'm aanbied wel wat aan te merken (Bijna commercieel te noemen?!
)
De Maxtor/Quantum-probleem-disk is er echter het ergst aan toe, want aan de testen begint hij niet eens!
Kent iemand een soortgelijk probleem en wat moet ik doen om mijn data te redden??? (Indien dit überhaupt al mogelijk is....
)
Nog een vraag: Gaan HD's tegenwoordig steeds korter mee???
Voor exacte specs zie: http://home.hccnet.nl/m.brons/Configuratie.htm
Na wat virus gedoe (McAfee heeft wat wormen en trojans opgeruimd) bleef de PC tijdens zijn her-opstart opeens hangen.
Na een reset begon de ellende:
De Raidcontroller herkent nog maar één van de beide schijven en gaat daarom "offline"
Doorstarten middels flop of CD-ROM gaat niet, ondanks het <ESC> commando.....
In "vieuw array" meent de controller met een Maxtor (klopt
In een andere PC heb ik beide schijven getest met Het controleprogrammaatje van Maxtor, maar deze heeft op elke schijf die je 'm aanbied wel wat aan te merken (Bijna commercieel te noemen?!
De Maxtor/Quantum-probleem-disk is er echter het ergst aan toe, want aan de testen begint hij niet eens!
Kent iemand een soortgelijk probleem en wat moet ik doen om mijn data te redden??? (Indien dit überhaupt al mogelijk is....
Nog een vraag: Gaan HD's tegenwoordig steeds korter mee???