Standaard als je Exchange installeerd draaien de services onder het local system account.
Ter bevordering van je beveiliging kun je ervoor kiezen om services onder een eigen naam te laten draaien.
MSCE/MCSA 70-284 handboek van de Microsoft Press refereert aan deze functionaliteit en stelt dit expliciet ook voor om te doen.
Wanneer ik alle exchange services op een service account laat draaien (voor het voorbeeld te noemen: Exchange@test.local) gaat het echter mis. Ik krijg steevast de volgende foutmelding in de event log:
Als ik op Google zoek naar deze 8009030c krijg ik vrijwel geen links. De relevante link die naar een MSCE forum verwijst wordt ik ook niet veel wijzer, anders dat er meer zijn met dit probleem, en dus maar weer gewoon onder het Local System Account gaan draaien.
Ik heb gecontroleerd dat de user iig de volgende rechten heeft:
- Logon as service
- Restore files and directories
- Act as part of the OS
Iemand die de magic search formule weet om hier een oplossing voor te vinden?
Ter bevordering van je beveiliging kun je ervoor kiezen om services onder een eigen naam te laten draaien.
MSCE/MCSA 70-284 handboek van de Microsoft Press refereert aan deze functionaliteit en stelt dit expliciet ook voor om te doen.
Wanneer ik alle exchange services op een service account laat draaien (voor het voorbeeld te noemen: Exchange@test.local) gaat het echter mis. Ik krijg steevast de volgende foutmelding in de event log:
Microsfot Support heeft geen referenties aan deze Description, de content redirect werkt in dit geval niet.Event Type: Error
Event Source: MSExchangeSA
Event Category: General
Event ID: 1005
Date: 8/3/2004
Time: 5:05:17 PM
User: N/A
Computer: VONLS0005
Description:
Unexpected error The logon attempt failed ID no: 8009030c Microsoft Exchange System Attendant occurred.
For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Als ik op Google zoek naar deze 8009030c krijg ik vrijwel geen links. De relevante link die naar een MSCE forum verwijst wordt ik ook niet veel wijzer, anders dat er meer zijn met dit probleem, en dus maar weer gewoon onder het Local System Account gaan draaien.
Ik heb gecontroleerd dat de user iig de volgende rechten heeft:
- Logon as service
- Restore files and directories
- Act as part of the OS
Iemand die de magic search formule weet om hier een oplossing voor te vinden?
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.