Toon posts:

netwerk kaart weigert gedeeltelijk dienst

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In mijn computer zit een SMC 10/100 Ethernet kaart. Via een Sweex Broadband Router maak ik verbinding met Internet. Via deze router maak ik ook verbinding met het internet met mijn notebook.

Beidde systemen draaien op WinXP, allebei up to date. Bios,hardware alle drivers zijn de nieuwste.

Maar op mijn grote kast zit ik soms wel 45m tot 1,5u te pieren om hem verbinding met internet te laten maken.

Als ik via de CMD mijn ipconfig controleert staan er af en toe enkel nullen/geen gateway, andere momenten staan er wel ip's en dan weer geen gateway, en soms zijn alle ip's inclusief gateway aanwezig. (Terwijl alle lampjes knipperen en de kabels gewoon verbonden zijn)

Het ene moment laat ie me ook probleemloos direct het internet op, maar zoals boven vermeld doe ik er soms wel anderhalf uur over om hem aan de praat te krijgen. Ik heb alles geprobeerd, hardware geswitched, andere netwerk kaart erin. Windows Netwerk instellingen gewijzigd, maar niks helpt hij blijft het probleem houden.

MAAR_ zodra ik dan de internet UTP kabel uit de router plug, en dan direct in de netwerk kaart van mijn PC, dan doet hij het ineens wel zonder problemen.

Kan iemand mij hier aub mee helpen want ik wordt er kort gezegd krankjorum van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 12:26 ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 04:16

The Wrecker

Networking Rulez

De kabel al eens doorgelicht?

Verwijderd

Topicstarter
Niet nodig denk ik, want ik zit zonder problemen te gamen als ie het doet, en dan echt zonder, want dan doet ie het gewoon 24 uur achter elkaar todat ik de pc uitzet en dan begint het gedonder weer, en dezelfde kabel geeft GEEN! problemen in mijn laptop als ik hem daarin plug.

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 12:37:
Niet nodig denk ik, want ik zit zonder problemen te gamen als ie het doet, en dan echt zonder, want dan doet ie het gewoon 24 uur achter elkaar todat ik de pc uitzet en dan begint het gedonder weer, en dezelfde kabel geeft GEEN! problemen in mijn laptop als ik hem daarin plug.
Hmm, en als je eens een andere kabel gebruikt? Het is nogal een vreemd verhaal en ik snap er ook niet al te veel van (situatie).

Wat er bij mij in me opkomt is dat de netwerkkaart een probleem met de router zou hebben en andersom. Is dit altijd al zo geweest? Of is het ook een tijd goedgegaan?
edit:
Mogelijk dat een andere netwerkkaart kan helpen

[ Voor 5% gewijzigd door The Wrecker op 04-08-2004 17:40 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Probeer eens een andere netwerkkaart. Soms kunnen die krengen echt vervelend zijn. En voor het evt geld hoef je het niet te laten ;).

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:39

kraats

Ik rol

wat vaak helpt bij netwerk-problemen: zet aan beide kanten van de lijn de netwerksnelheid vast, dus linkspeed en duplex niet op auto.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

kraats schreef op 04 augustus 2004 @ 18:53:
wat vaak helpt bij netwerk-problemen: zet aan beide kanten van de lijn de netwerksnelheid vast, dus linkspeed en duplex niet op auto.
Kan dat op een sweex router ? :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je bent al een keer erop gewezen dat Overigen Hardware (OH) geen dumpbak is en dat vragen over netwerkkaarten in Network Troubleshooting (NT) thuishoren. Wie niet horen wil moet voelen- op slot :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.