Printer lades via Citrix

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:43

TF

bla bla

Topicstarter
Ik heb een printer staan met 3 bakken. Handinvoer, en nog 2 sheetfeeders (gewone bakken dus)

Onder Windows 2000 pro zijn ze netjes aangemaakt en zie ik ook de 3 bakken.

Maar als ik met deze client inlog op een citrix sessie, dan wordt de printer netjes automatisch aangemaakt etc, maar ik zie alleen de handinvoer en maar 1 sheetfeeder.

Iemand enig idee? Ik wordt niet veel wijzer op citrixs support pages en mikkiesoft

Verwijderd

Juiste printer driver installeren op de Citrix server.

Verwijderd

Die sheetfeeder vanaf console configureren. Als het goed is komt hij daarna tevoorschijn tijdens sessies.
(is wel de juiste driver op de server vereist, zoals reeds vermeld)

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
juiste driver wordt gebruikt. Zelfde al op de client.

Als ik het via de console aangeef. Dan werkt het idd, maar alleen voor die sessie. Als de gebruiker daarna opnieuw inlogd (en de printer dus opnieuw wordt aangemaakt op de terminal server) is de hele instelling weer verdwenen.

Verwijderd

TF schreef op 04 augustus 2004 @ 13:33:
juiste driver wordt gebruikt. Zelfde al op de client.

Als ik het via de console aangeef. Dan werkt het idd, maar alleen voor die sessie. Als de gebruiker daarna opnieuw inlogd (en de printer dus opnieuw wordt aangemaakt op de terminal server) is de hele instelling weer verdwenen.
define console?
Het werkt dan alleen voor die sessie?
Log je dan als gebruiker in op de consoel van de citrixserver :?

Log als een beheerder in op de console van de citrrix server en verander dan de standaardinstellingen van de printer.

Nu moeten deze instellingen standaard zijn voor iedere gebruiker die op de betreffende serveri inlogd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 13:36:
[...]

define console?
Het werkt dan alleen voor die sessie?
Log je dan als gebruiker in op de consoel van de citrixserver :?

Log als een beheerder in op de console van de citrrix server en verander dan de standaardinstellingen van de printer.

Nu moeten deze instellingen standaard zijn voor iedere gebruiker die op de betreffende serveri inlogd.
ik heb zon donkerbruin vermoeden dat die printers niet op de server zijn aangemaakt maar dat het hier gaat om clientprinters die zichtbaar zijn in je citrix omgeving..

TS: printermappings zijn wel goed? van de client naar je citrix omgeving?, settings lokaal op de client staan ook goed?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

TF schreef op 04 augustus 2004 @ 13:33:
Als de gebruiker daarna opnieuw inlogd (en de printer dus opnieuw wordt aangemaakt op de terminal server) is de hele instelling weer verdwenen.
Dat is normaal gedrag voor een automatisch gecreerde printer.
Dus de gebruiker kan de bak wel aankoppelen, maar die is weg (ie moet opnieuw)
als de gebruiker opniew aanlogd?

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Precies,

De standaardprinter van de client wordt aangemaakt op de terminal server. Dit gaat prima.

De gebruikers werken in een seamlesswindow. Als ik op de terminal server inlog en mijn printer wordt aangemaakt. Dan kan ik hier netjes de 3e bak aan toevoegen en gebruiken.

Log ik echter weer uit, en vervolgens weer in: dan ben ik terug bij af.....

Verwijderd

TF schreef op 04 augustus 2004 @ 15:11:
Log ik echter weer uit, en vervolgens weer in: dan ben ik terug bij af.....
Dat is "by design".
Verwijder het "comment field" van je autocreated printer, en de instelling blijft wel staan.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:39:
[...]

Dat is "by design".
Verwijder het "comment field" van je autocreated printer, en de instelling blijft wel staan.
Dat begrijp ik. Ik heb dit trucje ook gevonden. Maar dat werkt per pc. Ik kan de wijziging niet doorvoeren voor iedereen die automatish die printer aanmaakt.

En alles met de hand doen is onbegonnen werk

Verwijderd

TF schreef op 05 augustus 2004 @ 09:07:
[...]
En alles met de hand doen is onbegonnen werk
printfolder publiceren, en het de mensen zelf laten doen.
( http://www.printingsupport.com/tips.htm#11 )
Pagina: 1