Toon posts:

CD mislukt met plextor 12x10x32 burnproof!!

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 maand een plextor 12x10x32 burnproof maar er zijn mij al twee cd verkloot :(
Ik krijg dan de melding IDE control fout.
ik heb een PIII 450Mhz 128Mb int. en de brander staat op de sec. master
en mijn HD op pri. master DVD-player (SamSung) op pri.slave.
WAAROM DOET HIJ HET DAN NIET GOED.
mijn fik-proggie is NERO 5.0.3.5 of
CDRWIN 3.8

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 06:59

4POX

Everybody is wired

Weer zo'n iemand die er in gelooft dat je nooit meer een fout krijgt als je burnproof hebt..

Maar nu weer ontopic.. Heb je dit onder win98 of heb je ook al w2k geprobeert.. En vergeet niet dat als burnproof aanstaat dat bij elke fout je een paar mb van de cd krijt raakt..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Al ongeveer 40 cd gebrand en nooit mislukt!
Zie configuratie |
|
\ /
V

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
zet je 2 cd's es op secondary ?

heb je alle virusscanners uit staan ?

staat powersaving uit etc ?

ik heb een 8x2x20x..plextor scsi..geen burnproof..en de cd's gaan lekker.. weinig tot geen onderzetters sinds ik heb hem..en dat is vanaf het moment dattie te krijgen was via de leveranciers.

• Toewan
  • Laatst online: 30-04 22:28
Ik heb ook 2 cdr's met mijn Plex 12x Burnproof verneukt. Kwam omdat ik een zwaar gare cdr on the fly wilde schrijven. De hele tijd buffer underruns, en toen heb ik het schrijven maar gestopt.. :P
Maar ja, wat boeien 2 cdr's nou, die dingen kosten kein holl.

Verwijderd

Ik heb ook een 12x10x32x Aopen gekocht en krijg ook steeds buffer underruns (of underflow, weet ik niet meer)... Ik heb van de 1e 10 CDs er 6 kapot gebrand! Ik gebruik Nero (nieuwste update)... Ik krijg deze error als ik van CD op CD brand, en ook als ik van HDD op CD brand!

Wat doe ik fout??:?

Verwijderd

Ik zou ook zeker eens even naar de configuratie kijken want ik heb die Plextor 12/10/32a nu al vanaf mei en ik heb er al +/-200 cd's op gebrand en er is er nog maar een mislukt maar dat lag het aan merk cd-r's.:(

:):):):)PLEXTOR RULES:):):):)

Verwijderd

misschien moet je maar eens niet gaan gamen tijdens het fikken :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 16:34 schreef 4POX het volgende:
En vergeet niet dat als burnproof aanstaat dat bij elke fout je een paar mb van de cd krijt raakt..
Blah!
Jij gooit burnproof met multisessie door elkaar. Het gat bij een burnproof-stop is < 120 micrometer... aangezien de hele track van een cd als ik me niet vergis in kilometers loopt merk je dat dus niet echt.

edit:

BTW, ik heb diezelfde brander en heb hetzelfde probleem gehad als ik on the fly vanaf mijn Pioneer 103S brand... ook op 8-speed dus het ligt niet aan de buffer underruns.

Oh ja die AOpen heeft geen burnproof dus vandaar dat je daar 'echte' bufferunderruns krijgt.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Op dinsdag 26 december 2000 16:34 schreef 4POX het volgende:
Weer zo'n iemand die er in gelooft dat je nooit meer een fout krijgt als je burnproof hebt
Muwhahahahahaha :+

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:28

Apache

amateur software devver

ik heb een ook een plextor 12/10/32 ide burnproof, ik heb al 72 cd's na elkaar (lanparty) gebrand waarvan er geen enkele mislukt is, thuis al 250+ (ja ik backup echt alles ;)) waarvan er 1 ooit mislukt is en dat was wanneer ik tijdens het burnen met mijn knie tegen de reset knop kwam :)

dit is op een pII266 waar er tegelijk altijd een mp3tje word gespeeld of gesurfed dus geen dedicated write pc.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 19:37

afterburn

No more...

Goh, ik nog m'n ouwe trouwe Philips 3610. Doet het al 3 jaar prima, en nog geen enkele coaster. :D

Maar over een uurtje of 2 heb ik een nieuwe Plextor 12x10x32 SCSI. Hoop dat die het net zo betrouwbaar gaat doen als m'n ouwe Philips. Inieder geval een stuk sneller. :D

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

ik heb een plextor 12/8/32 of was ie nou 4 rewritetable kwe niet moet ik thuis kijken. onderzetters mee gebakken maar dat maalt niet. als ik burn doet ie het tegenwoordig errug goed ook als ik daarnaast nog meer open heb staan voordeel van scsi denk ik wel ja.

greatings
mutsje

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op woensdag 27 december 2000 17:01 schreef D-Smoove het volgende:
Ik heb ook een 12x10x32x Aopen gekocht en krijg ook steeds buffer underruns (of underflow, weet ik niet meer)... Ik heb van de 1e 10 CDs er 6 kapot gebrand! Ik gebruik Nero (nieuwste update)... Ik krijg deze error als ik van CD op CD brand, en ook als ik van HDD op CD brand!

Wat doe ik fout??:?
Je hebt een 10x gekocht die GEEN burnproof heeft |:(

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

correct me if i'm wrong...
maar is het niet zo dat beide CD's op 1 IDE-controller horen?...

hmmm... Oja, nog iets... gistren eb ik ook al een CD verkloot. dacht van "kom, kga ff die nieuwe stapel die ik binnenhebgekregen uitproberen." En ja hoor, na 10 min. zei Nero (en CloneCD ook al een tijdje geleden) dat er een error is opgetreden. Naja.. ik stop dus ander merk erin... ut ging perfect.

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04 13:51
Op vrijdag 29 december 2000 02:27 schreef eGo2K het volgende:
correct me if i'm wrong...
maar is het niet zo dat beide CD's op 1 IDE-controller horen?...
Niet allebei aan dezelfde controller zetten, maar bijv de ene op de Primary en de ander op de Secondary

---

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:16
Ik heb hier altijd een HP 8100i en een Aopen cd-rom gehad op 1 IDE controller, weet niet meer welke master was, maar dat ging iig altijd goed, kon gewoon internetten, mirc, icq en branden op 4x, dus dat zal het probleem niet zijn. Zootje nu ingeruild voor Plextor, wel SCSI maar verder zelfde brander .... vreet alles en geen cd mislukt.

Flickr | Lego collectie

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb hier sinds ik de burner heb ook 2 bufferunderruns gehad, weet op de dag van vandaag niet wat er fout is gegaan, ware kwalitatief goeie cd's => Philips premium :(.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 16:16

Asphyxion

I am, therefor I think

Je moet natuurlijk wel Burnproof aanzetten in het programma.... :)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 30 december 2000 01:54 schreef Asphyxion het volgende:
Je moet natuurlijk wel Burnproof aanzetten in het programma.... :)
Duh, dat gaat automatisch.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Toewan
Volgens mij niet in alle progjes hoor... Ik dacht dat CDRWin het niet standaard aan had staan (en clone cd weet ik ook nie zeker)
Tsja, maar het wordt je met deze brander wel moeilijk gemaakt om onderzetters te branden... ;)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Gebruik WinOnCD 3.7

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Toewan
Ik gebruik nu alleen nog maar Nero en Clonecd. Met mijn 4x SCSI Yamaha gebruikte ik alleen maar Adaptec Easy cd creator en cdrwin, maar ik gebruik nu bijna alleen nog maar Nero en Clonecd.
Nero werkt echt perfect, on the fly, van harde schijf... Nee, geen EZ cd creator meer. WinOnCD heb ik wel es met m'n Yamaha gebruikt, maar ja, vind nu Nero echt zwaar fijn.
Pagina: 1